Jump to content
Annons

Fylligt och rent ljud?


MrMarcus

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Om du avser klippet så tycker jag det låter illa. Men det kanske är kvalitén på mp3an som gör det.

Ett rum utan irreterande reflektioner är en bra start för att få närhet i ljudet på rappen.

Om man komprimerar en tagning som har rumskalng i sig blir det bara värre med rumsljud och man tappar närhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du avser klippet så tycker jag det låter illa. Men det kanske är kvalitén på mp3an som gör det.

Ett rum utan irreterande reflektioner är en bra start för att få närhet i ljudet på rappen.

Om man komprimerar en tagning som har rumskalng i sig blir det bara värre med rumsljud och man tappar närhet.

Okey okey men jag har ett mickbås och ett se reflection filter 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Ett tips jag kan ge är att när du mixar det mesta ska du på rösten dra ner midrangen ganska mycket och sen höja basen lite och sen till sist höja treblen

Mmmm, det är svårt att ge ett generellt tips när man inte vet hur det inspelade låter.

Sänka mid där sången finns och höja bas och diskant är nog inget bra generellt tips på sång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm, det är svårt att ge ett generellt tips när man inte vet hur det inspelade låter.

Sänka mid där sången finns och höja bas och diskant är nog inget bra generellt tips på sång...

+1

mellanregistret är ngt man inte ska dra ner på i sång, det är där tydligheten finns.

däremot är diskanten ett ställe man ska putta på rätt mkt!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Fylligt, nära och bra ljud tycker jag framför allt hänger på bra råvaror, bra inspelningar eller bra ljudkällor.

+1

Se till att varje element har sin plats frekvensmässigt och skär bort allt annat.

Sen det viktigaste av allt är enligt mig arrangemanget. samma sak där, varje element ska ha sin plats.

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...