Jump to content
Annons

Flytta påbörjad låt från en dator till en annan..


mirazelda

Recommended Posts

Tja,

Har en iMac hemma(Logic 8) där jag pular med låtar men kommer i helgen att skaffa en Macbook då jag åker iväg en längre tid. Då vill jag kunna flytta över påbörjade projekt och jobba med medans jag e ute och reser. Har försökt att läsa mig till hur man gör men det känns inte som jag får något idiotsäkert svar...Vill kunna öppna låten jag jobbat med i min iMac och bara fortsätta liksom...

Hur göra?

Tacksam för svar.

Mvh/Mz

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja,

Har en iMac hemma(Logic 8) där jag pular med låtar men kommer i helgen att skaffa en Macbook då jag åker iväg en längre tid. Då vill jag kunna flytta över påbörjade projekt och jobba med medans jag e ute och reser. Har försökt att läsa mig till hur man gör men det känns inte som jag får något idiotsäkert svar...Vill kunna öppna låten jag jobbat med i min iMac och bara fortsätta liksom...

Hur göra?

Tacksam för svar.

Mvh/Mz

Installera logic 8 på din MB inkl alla externa AU och instrument.

Gå till save as och klicka i fliken längst ned i fönstret, klicka i alla flikar där och spara projektet på tex desktopen. Sen kan du kopiera den mappen till din MB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge du har samma mjukvaror på bägge datorerna är det bara att kopiera över projekt-mappen och köra.

Glöm dock inte egna exs24 samplingar och tex space designer impulser.

Dom får man kopiera själv eller som jag skrev ovan att man klickar i fliken vid save as att man ska ta med alla sånna saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge du har samma mjukvaror på bägge datorerna är det bara att kopiera över projekt-mappen och köra.

Glöm dock inte egna exs24 samplingar och tex space designer impulser.

Dom får man kopiera själv eller som jag skrev ovan att man klickar i fliken vid save as att man ska ta med alla sånna saker.

Men det behövs ju inte om du installerat exakt samma mjukvara på båda datorerna vilket jag skrev i mitt inlägg. Men har man inte det så har du ju helt rätt såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge du har samma mjukvaror på bägge datorerna är det bara att kopiera över projekt-mappen och köra.

Ok, tack för svaren. Så om jag förstått det rätt så kopierar jag projekt-mappen(jag kopierar alla assets i mina låtmappar)sen är det bara att dra in den i Logic-mappen på min ej ännu inköpta Macbook, öppna upp Logic och där ska den importerade låten finnas och se ut o låta som på min stationära?

Mvh/Mz

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge du har samma mjukvaror på bägge datorerna är det bara att kopiera över projekt-mappen och köra.

Glöm dock inte egna exs24 samplingar och tex space designer impulser.

Dom får man kopiera själv eller som jag skrev ovan att man klickar i fliken vid save as att man ska ta med alla sånna saker.

Men det behövs ju inte om du installerat exakt samma mjukvara på båda datorerna vilket jag skrev i mitt inlägg. Men har man inte det så har du ju helt rätt såklart.

Jag menade att om man gör egna program & samples i exs24:an under projektets gång så kommer dessa givetvis inte dyka upp på den andra datorn vilket leder till att det bara kommer spelas upp tråkiga sinustoner istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...