Jump to content
Annons

made in sweden på tv4onsdag. 21-22


sixties

Recommended Posts

Till Allan (på hästen) och Fredde:

Jag står fast vid mitt uttalande. En typisk Desmond Child-låt, tycker jag, består av långsökta analogier (text) och Em - C - G - D-stuk. Fast gör detta nödvändigtvis hans låtar till "dåliga" låtar? Självklart inte! Men å andra sidan inte heller "bättre" än någon annans låt.

Fredde tog illa vid sig av min "sågning" av Child... Men det var hans roll i såpan jag i så fall sågade, inte hans låtar. Child var en av de stora på 80/90-talet, och även jag påverkades av hans låtar. Men inte gör väl det honom till något jävla helgon som man inte får "såga".

Fast Fredde är givetvis ändå hjärtligt välkommen att såga mina skitlåtar anytime. De finns här.

Och det kommer mer, ska ni veta...

Haha, jag som har längtat efter ett nytt smeknamn ända sen någon kom på att jag heter Kaj i andranamn. 😛

Jag förstår vad du menar och jag tycker absolut inte att DC skriver musik man inte får såga. Ingen skriver musik som folk inte har rätt att tycka illa om. Jag missförstod dig. Men min poäng angående DC var att bara för att en person talar rakt ut och säger vad han tycker så betyder inte det att han är en jävla stövel som bara vill visa andra människor vad han har åstadkommit. Om Kim hade tagit det han sa för det det va, kritik, och inte lackat och krupit in i ett hörn som nåt skadat djur så hade han kunnat lära sig nåt istället. Personligen uppskattar jag när folk säger rakt ut vad de tycker. Även om det handlar om saker som ligger mig varmt om hjärtat. Om man ska gå runt i livet och bli ledsen varenda gång nån inte diggar det man gör så kan man ju skaffa både terapeut och en reserverad plats på ett vårdboende i förskott för förr eller senare bryter man ihop.

Puss på er!

Eeeh....du har helt rätt!

Men han var ändå rätt dryg tycker jag! Det finns ingen anledning att såga pga avund. Lyssna på DC´s texter så fattar du att de är rätt så patetiska....men ändå+ ord som smälter i mun på folk.... 😉 ....jag gillar obskyra texter som pratar till mig! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 187
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

räknat i pengar måste väl Basshunter vara sveriges bästa låtskrivare (även om han bara gjort 1 hit ännu) just nu. 😱

det svåraste är väl att skriva låtar som ska passa en speciell artist, en Kiss låt och en Brittney Spears låt är ju ganska olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Allan (på hästen) och Fredde:

Jag står fast vid mitt uttalande. En typisk Desmond Child-låt, tycker jag, består av långsökta analogier (text) och Em - C - G - D-stuk. Fast gör detta nödvändigtvis hans låtar till "dåliga" låtar? Självklart inte! Men å andra sidan inte heller "bättre" än någon annans låt.

Fredde tog illa vid sig av min "sågning" av Child... Men det var hans roll i såpan jag i så fall sågade, inte hans låtar. Child var en av de stora på 80/90-talet, och även jag påverkades av hans låtar. Men inte gör väl det honom till något jävla helgon som man inte får "såga".

Fast Fredde är givetvis ändå hjärtligt välkommen att såga mina skitlåtar anytime. De finns här.

Och det kommer mer, ska ni veta...

Haha, jag som har längtat efter ett nytt smeknamn ända sen någon kom på att jag heter Kaj i andranamn. 😱

Jag förstår vad du menar och jag tycker absolut inte att DC skriver musik man inte får såga. Ingen skriver musik som folk inte har rätt att tycka illa om. Jag missförstod dig. Men min poäng angående DC var att bara för att en person talar rakt ut och säger vad han tycker så betyder inte det att han är en jävla stövel som bara vill visa andra människor vad han har åstadkommit. Om Kim hade tagit det han sa för det det va, kritik, och inte lackat och krupit in i ett hörn som nåt skadat djur så hade han kunnat lära sig nåt istället. Personligen uppskattar jag när folk säger rakt ut vad de tycker. Även om det handlar om saker som ligger mig varmt om hjärtat. Om man ska gå runt i livet och bli ledsen varenda gång nån inte diggar det man gör så kan man ju skaffa både terapeut och en reserverad plats på ett vårdboende i förskott för förr eller senare bryter man ihop.

Puss på er!

Eeeh....du har helt rätt!

Men han var ändå rätt dryg tycker jag! Det finns ingen anledning att såga pga avund. Lyssna på DC´s texter så fattar du att de är rätt så patetiska....men ändå+ ord som smälter i mun på folk.... 😛 ....jag gillar obskyra texter som pratar till mig! 😆

Så då gillar du inte låtarna som han skrivit tillsammans med Kiss då?

Link to comment
Dela på andra sajter

räknat i pengar måste väl Basshunter vara sveriges bästa låtskrivare (även om han bara gjort 1 hit ännu) just nu. 😱

det svåraste är väl att skriva låtar som ska passa en speciell artist, en Kiss låt och en Brittney Spears låt är ju ganska olika.

Benny & Björn?

Gessle?

Max Martin?

Dennitz Pop?

Elofsson?

A Bagge?

A Karlsson?

Ace of Bace?

& många fler....

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Allan (på hästen) och Fredde:

Jag står fast vid mitt uttalande. En typisk Desmond Child-låt, tycker jag, består av långsökta analogier (text) och Em - C - G - D-stuk. Fast gör detta nödvändigtvis hans låtar till "dåliga" låtar? Självklart inte! Men å andra sidan inte heller "bättre" än någon annans låt.

Fredde tog illa vid sig av min "sågning" av Child... Men det var hans roll i såpan jag i så fall sågade, inte hans låtar. Child var en av de stora på 80/90-talet, och även jag påverkades av hans låtar. Men inte gör väl det honom till något jävla helgon som man inte får "såga".

Fast Fredde är givetvis ändå hjärtligt välkommen att såga mina skitlåtar anytime. De finns här.

Och det kommer mer, ska ni veta...

Nope tog inte illa vid mig av din sågning av Desmond Child!

Har dock lärt mig av erfarenhet att de som sågar erkända personer i regel inte har nåt att själva komma med, mycket snack o lite verkstad så att säga!

Och att såga dina eller andras låtar ligger inte i mitt intresse (lyssnar nästan aldrig på andras musik längre, vare sig kändisar eller okändas musik 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Eeeh....du har helt rätt!

Men han var ändå rätt dryg tycker jag! Det finns ingen anledning att såga pga avund. Lyssna på DC´s texter så fattar du att de är rätt så patetiska....men ändå+ ord som smälter i mun på folk.... 😏 ....jag gillar obskyra texter som pratar till mig! 😎

Så då gillar du inte låtarna som han skrivit tillsammans med Kiss då?

Ja jag gillar många av hans låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dock lärt mig av erfarenhet att de som sågar erkända personer i regel inte har nåt att själva komma med, mycket snack o lite verkstad så att säga!

Man ska kunna "såga" offentliga personer utan att det nödvändigtvis ska ställas som motkrav att ha "nåt att själva komma med".

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dock lärt mig av erfarenhet att de som sågar erkända personer i regel inte har nåt att själva komma med, mycket snack o lite verkstad så att säga!

Man ska kunna "såga" offentliga personer utan att det nödvändigtvis ska ställas som motkrav att ha "nåt att själva komma med".

Klart man skall kunna såga folk men frågan är varför? Blir du bättre av att göra det? Lär du dig något av att göra det?

Link to comment
Dela på andra sajter

räknat i pengar måste väl Basshunter vara sveriges bästa låtskrivare (även om han bara gjort 1 hit ännu) just nu. 😏

det svåraste är väl att skriva låtar som ska passa en speciell artist, en Kiss låt och en Brittney Spears låt är ju ganska olika.

Benny & Björn?

Gessle?

Max Martin?

Dennitz Pop?

Elofsson?

A Bagge?

A Karlsson?

Ace of Bace?

& många fler....

Visst finns det många fler, tog bara ett exempel på en urusel låt och text som drar in massor av pengar.

de du räknade upp ligger ju på en helt annan nivå musikalskt och text mässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

räknat i pengar måste väl Basshunter vara sveriges bästa låtskrivare (även om han bara gjort 1 hit ännu) just nu. :rolleyes:

det svåraste är väl att skriva låtar som ska passa en speciell artist, en Kiss låt och en Brittney Spears låt är ju ganska olika.

Benny & Björn?

Gessle?

Max Martin?

Dennitz Pop?

Elofsson?

A Bagge?

A Karlsson?

Ace of Bace?

& många fler....

Visst finns det många fler, tog bara ett exempel på en urusel låt och text som drar in massor av pengar.

de du räknade upp ligger ju på en helt annan nivå musikalskt och text mässigt.

Iofs så tycker jag det är en bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, var har de grävt upp dom här människorna? Ska de vara de största talangerna de kunde hitta!? Jag ska inte säga att de var talanglösa (säkert helt ok), men kom igen, nog 17 finns det folk som är bättre i detta avlånga land? 😄

Var det för övrigt BARA jag som reagerade på att vahettehan, Kim (?), satt och härmade trummorna från Santana på Woodstock i typ fem minuter och dreglet bara sprutade??? Han hade ju dreggel i hela ansiktet innan han var klar! 😕

🙂

Asså, kom igen! Liiiite självcensur får man väl för 17 ändå ha??? Ok, alla kan inte vara bittra självkritiska cyniker som jag 😎 , men shit, det där MÅSTE väl ha varit ett skämt va? Jag såg det över axeln på frugan, så jag kom in lite hipp som happ... Men det var ju bara så jäkla plågsamt! Kom han direkt från samhall eller duschade han först? Hoppas det var ett skämt. Isåfall är inte idiot utan geni.

Överhuvudtaget, påminde han inte väldigt mycket om wowJocke? 😆

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHA! Tänkte precis på samma sak när jag såg reprisen idag. Asså har killen alla hästar hemma? Mr dregel, i tv dessutom. Såg ut som skidskyttarna gör under tävling =P haha

Frågan är ju inte om han är dum i huvet eller inte. Jag tror mer på att han skiter verkligen om han ser ut som en mupp i tv. Killen har ju balls att bara göra det. Ingen av er två skulle väl ens våga? Han är väl lite knasig som typ som hellström.

Jag tror nog att alla hästar är hemma. Att hissen går ända upp, att alla knivarna i lådan är vassa osv. Han verkar dessutom vara en vass jävel på att skriva bra låtar. Av det lilla jag hört. Och verkar ha ena jävla lungor. Sen är det ju en smaksak om man gillar Rod Steward-röst! Men visst, lite kvasi är han!

*fniss*

Link to comment
Dela på andra sajter

men många andra

Och på vanlig maner tänker du givetvis inte tala om vilka... :rolleyes:

haha

nej det rörde sig mest om en hel jäkla hoper countryrock artister som inte låg i översta kändiskretsen (det var i houston då)

sen i florida var det mer blandat

men en jätteskillnad jämfört med sverige är att det finns ett så stort spann mellan toppkända artister å den glade amatören - det finns helt andra möjligheter att leva på sin musik, ha en publik, å ändå inte vara speciellt känd för hela landet

här i sverige finns nästan bara kändisarna å dom glada amatörerna - två läger

man kan ha en framgångsrik karriär i usa utan att vara toppkändis med listhitar

och det finns plats för många genrer prallellt

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Till Allan (på hästen) och Fredde:

Jag står fast vid mitt uttalande. En typisk Desmond Child-låt, tycker jag, består av långsökta analogier (text) och Em - C - G - D-stuk. Fast gör detta nödvändigtvis hans låtar till "dåliga" låtar? Självklart inte! Men å andra sidan inte heller "bättre" än någon annans låt.

Fredde tog illa vid sig av min "sågning" av Child... Men det var hans roll i såpan jag i så fall sågade, inte hans låtar. Child var en av de stora på 80/90-talet, och även jag påverkades av hans låtar. Men inte gör väl det honom till något jävla helgon som man inte får "såga".

Fast Fredde är givetvis ändå hjärtligt välkommen att såga mina skitlåtar anytime. De finns här.

Och det kommer mer, ska ni veta...

Och att såga dina eller andras låtar ligger inte i mitt intresse (lyssnar nästan aldrig på andras musik längre, vare sig kändisar eller okändas musik :rolleyes:

Du bara lyssnar på dina egna alster?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Har dock lärt mig av erfarenhet att de som sågar erkända personer i regel inte har nåt att själva komma med, mycket snack o lite verkstad så att säga!

Man ska kunna "såga" offentliga personer utan att det nödvändigtvis ska ställas som motkrav att ha "nåt att själva komma med".

Klart man skall kunna såga folk men frågan är varför? Blir du bättre av att göra det? Lär du dig något av att göra det?

Nej och ingen har väl påstått något annat heller.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Har dock lärt mig av erfarenhet att de som sågar erkända personer i regel inte har nåt att själva komma med, mycket snack o lite verkstad så att säga!

Man ska kunna "såga" offentliga personer utan att det nödvändigtvis ska ställas som motkrav att ha "nåt att själva komma med".

Klart man skall kunna såga folk men frågan är varför? Blir du bättre av att göra det? Lär du dig något av att göra det?

Nej och ingen har väl påstått något annat heller.

Har INGEN påstått något annat ?

Var kan jag hitta den infon (wikipedia eller)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Allan (på hästen) och Fredde:

Jag står fast vid mitt uttalande. En typisk Desmond Child-låt, tycker jag, består av långsökta analogier (text) och Em - C - G - D-stuk. Fast gör detta nödvändigtvis hans låtar till "dåliga" låtar? Självklart inte! Men å andra sidan inte heller "bättre" än någon annans låt.

Fredde tog illa vid sig av min "sågning" av Child... Men det var hans roll i såpan jag i så fall sågade, inte hans låtar. Child var en av de stora på 80/90-talet, och även jag påverkades av hans låtar. Men inte gör väl det honom till något jävla helgon som man inte får "såga".

Fast Fredde är givetvis ändå hjärtligt välkommen att såga mina skitlåtar anytime. De finns här.

Och det kommer mer, ska ni veta...

Och att såga dina eller andras låtar ligger inte i mitt intresse (lyssnar nästan aldrig på andras musik längre, vare sig kändisar eller okändas musik 😛

Du bara lyssnar på dina egna alster?

Nej!

Lyssnar bara på mina alster medans jag spelar in dem sedan lyssnar jag inte på dem heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Allan (på hästen) och Fredde:

Jag står fast vid mitt uttalande. En typisk Desmond Child-låt, tycker jag, består av långsökta analogier (text) och Em - C - G - D-stuk. Fast gör detta nödvändigtvis hans låtar till "dåliga" låtar? Självklart inte! Men å andra sidan inte heller "bättre" än någon annans låt.

Fredde tog illa vid sig av min "sågning" av Child... Men det var hans roll i såpan jag i så fall sågade, inte hans låtar. Child var en av de stora på 80/90-talet, och även jag påverkades av hans låtar. Men inte gör väl det honom till något jävla helgon som man inte får "såga".

Fast Fredde är givetvis ändå hjärtligt välkommen att såga mina skitlåtar anytime. De finns här.

Och det kommer mer, ska ni veta...

Och att såga dina eller andras låtar ligger inte i mitt intresse (lyssnar nästan aldrig på andras musik längre, vare sig kändisar eller okändas musik ☺️

Du bara lyssnar på dina egna alster?

Nej!

Lyssnar bara på mina alster medans jag spelar in dem sedan lyssnar jag inte på dem heller!

Jag lyssnar bara på mina egna låtar. Även efter de är färdigmixade. Jag springer runt naken hemma med ett duschmunstyckte fasttejpad på huvudet, min egen musik på högsta volym och skriker till grannarna: -"Det är jag, Det är jag, Det är jag, Det är jag!!!!"

😄

Redigerat av Holmberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Till Allan (på hästen) och Fredde:

Jag står fast vid mitt uttalande. En typisk Desmond Child-låt, tycker jag, består av långsökta analogier (text) och Em - C - G - D-stuk. Fast gör detta nödvändigtvis hans låtar till "dåliga" låtar? Självklart inte! Men å andra sidan inte heller "bättre" än någon annans låt.

Fredde tog illa vid sig av min "sågning" av Child... Men det var hans roll i såpan jag i så fall sågade, inte hans låtar. Child var en av de stora på 80/90-talet, och även jag påverkades av hans låtar. Men inte gör väl det honom till något jävla helgon som man inte får "såga".

Fast Fredde är givetvis ändå hjärtligt välkommen att såga mina skitlåtar anytime. De finns här.

Och det kommer mer, ska ni veta...

Och att såga dina eller andras låtar ligger inte i mitt intresse (lyssnar nästan aldrig på andras musik längre, vare sig kändisar eller okändas musik ☺️

Du bara lyssnar på dina egna alster?

Nej!

Lyssnar bara på mina alster medans jag spelar in dem sedan lyssnar jag inte på dem heller!

Jag lyssnar bara på mina egna låtar. Även efter de är färdigmixade. Jag springer runt naken hemma med ett duschmunstyckte fasttejpad på huvudet, min egen musik på högsta volym och skriker till grannarna: -"Det är jag, Det är jag, Det är jag, Det är jag!!!!"

☺️

Bra marknadsföring det där (skall testa nån gång) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för påminnelsen sixties. Ska inta soffläge!

tänkte att fler kanske ville se programet. 🙂

nu fick man ju se och höra lite mer från studion iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för påminnelsen sixties. Ska inta soffläge!

tänkte att fler kanske ville se programet. 🙂

nu fick man ju se och höra lite mer från studion iallafall.

Ja, jag tycker att det är riktigt kul o intressant att se! 🙂 Shit vad impad jag blev av Bagges sångröst där vid pianot. Verkar vara en riktigt jordnära snubbe och inte dryg för 5 öre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för påminnelsen sixties. Ska inta soffläge!

tänkte att fler kanske ville se programet. 🙂

nu fick man ju se och höra lite mer från studion iallafall.

Ja, jag tycker att det är riktigt kul o intressant att se! 🙂 Shit vad impad jag blev av Bagges sångröst där vid pianot. Verkar vara en riktigt jordnära snubbe och inte dryg för 5 öre.

Håller med! Vill också utveckla resonemang jag tidigare gjort i denna tråd. Nästa gång verkar det som om killen från Trollhättan tänker avbryta "samarbetet" och dra. Även om detta skulle vara regisserat så ger det ändå en bra bild av vad många har upplevt i sina kontakter med de stora elefanterna. Det killen sa i första avsnittet om att han var medveten om att han behövde göra vissa anpassningar visar sig bli smärtsammare än vad man först tror. Vill man behålla mer av sin särart, på gott och ont, tror jag att man bör söka sig till lite mindre, alternativa bolag. Man blir kanske inte lika stor som man kan ha chans att bli med de stora. Jag tror dock man får en längre karriär med möjlighet att bygga en publik över tid. Jag är imponerad av gänget som skall hjälpa till men de måste slipa bort så mycket av hans egenart så att det blir ointressant för mig att lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till det här är inget annat än publicitet.

Min poäng, einstein, är att det är dålig publicitet. Folk vill inte se musikbranschens miljonärer dricka skumpa och håna amatörmusiker.

Dålig tv, dålig timing.

Jag vill. Det är skitkul.

Jag tror tvärtom. "Folk" är alltid intresserad av vad "the rich and famous" har för sig, det är bara att öppna första bästa skvallerblaska.

Dålig tv är subjektivt men dålig timing är det inte. Att spinna vidare på detta koncept när man precis marknadsfört sig i Idol är bra timing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...