StarCube Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 (redigerat) det känns kanske lite passé nu, men jag är lite nyfiken på var alla "hands up!" artister får sina "turn up the bass" samplingar ifrån? ni vet den där typiska dj rösten: turn, turn, turn, turn, turn up the bass! ett exempel är i cascada - everytime we touch (original club mix) (bifogade fil) är det någon som vet hur man kan få tag i en acapella? Turn_Up_The_Bass.mp3 Redigerat 14 januari 2009 av StarCube
Piccazzo Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 men jag är lite nyfiken på var alla "hands up!" artister får sina "turn up the bass" samplingar ifrån?ni vet den där typiska dj rösten: turn, turn, turn, turn, turn up the bass! Det är inte så att dom spelar in själv ?
Assfire (oregistrerad) Postat 19 februari 2009 Postat 19 februari 2009 Kolla Vipzone samples. De har samples som jag har hört i t.ex Veranos låtar =)
Linus Postat 21 februari 2009 Postat 21 februari 2009 Finns på var och varannan samplingsskiva för dansmusik.
linuskarlsson Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Samplar från gamla raplåtar 🥰 http://www.youtube.com/watch?v=RBA-xi8WuCU Vet inte huuur många låtar som innehåller röstsamplingar från den 😐
djstyler Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 visste det redan, MEN, hur har dom samplat därifrån? måste ju ha acapellan isf....
alboozy Postat 9 maj 2009 Postat 9 maj 2009 det känns kanske lite passé nu, men jag är lite nyfiken på var alla "hands up!" artister får sina "turn up the bass" samplingar ifrån?ni vet den där typiska dj rösten: turn, turn, turn, turn, turn up the bass! ett exempel är i cascada - everytime we touch (original club mix) (bifogade fil) är det någon som vet hur man kan få tag i en acapella? Här är den:) jag fixade den på typ 5 min:) Turn_Up_The_Bass.wav
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.