Jump to content
Annons

SÄMSTA (etablerade) liveakt genom tiderna


Aquiesce

Recommended Posts

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Som sagt:

Martin ("Du e så yeah yeah wow wow", ni vet).

Han skulle va den "etablerade artisten" på Pop99 i Umeå, och han var typ 10 ggr sämre än alla demobanden....

Var nästan pinsamt.

Edit: Kan även lägga med ett Martin-citat: "Tack som fan! Tack så jävla jävla skitmycket!"

Bra sagt av en kille med en fanbase som består till 90% av ungar under 10 år.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Den främsta anledningen till jag inte gillar en konsert är oftast ljudet! Går alla ljudtekniker på syra, eller vad?!? Men det är kanske inte det vi diskuterar, utan vilken liveakt som är sämst......för att ta en ur högen:

Såg The concretes för inte så länge sedan, och det var tamefan det sämsta jävla smörjan jag sett i alla kategorier!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blink 182 på Music awards för ett par år sen. Var kanske inte deras fel att dom sög när ljudteknikerna hade strulat bort basen och mixtrat mikljudet. men jävlar vad flaskt allt lät. Dom borde ju kunna genomföra skiten endå.

[Edit] Flaskt... jag låter det nog stå kvar. Tolka det som värre än falskt 🙁

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

En av dom största besvikelserna är nog hjältar som gör dåligt ifrån sig.

Tre exempel:

Ultravox på Konserthuset - första giget i Sverige sen dom gav John Foxx foten och släppte Eno/Bowie/Roxy-influenserna och gick från new wave-band till att bli första New Romance akten. Det här var man inte riktigt inställd på, hade hoppats på en röjarkonsert men det blev i princip en torr version av Vienna-plattan rakt av bara. Snopet.

Iggy på, ja var fan var det? Berns? Under sin back-to-the-roots period. Alltså, visst var Stooges coola, men att köra ett helt gig med bas-gitarr-trumma-komp av ett sämre punkband, "I wanna be your dog", "Dirt", "1970" etc. varvat med dom senaste låtarna av samma stuk. Inte ett spår av resten av repertoaren. Skulle väl vara vitalt, men kändes lite ....mossigt. Som Bowies Tin Machine ungefär....

Yes på hovet. Se Ultravox-recensionen ovan. Förinspelat, mest för "Owner of a lonely heart"-fansen....

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Milli Vanilli.... ? Äh, jag vet inte. Själva musiken var ju inte mycket att klaga över, jag är inte riktigt säker på vad som definerar ett dåligt framträdande i denna tråd, om de klantade till föreställningen eller spelade falskt, eller något annat.

Om Milli Vanilli faktiskt var ett liveframträdante är dock öppet för diskussion 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det beror väll rätt mycket på stämningen. Faktum är att jag såg han i en rockfest turne tillsammans med bland annat uggla så... kanske därför draget var nere :/..

Läs här 🙂

Fast det var faktiskt ingen bra spelning heller. Och Hellström verkade mest arg hela tiden inte sådär glad som han kan vara ibland 🙁

[edit] Hammagrella driver effektivt tesen det var bättre förr? 🙂 På tal om bowie förresten finns det nån som har gjort så varierande liveframträdanden. En del jag har sett är fulkomligt värdelösa medans en del är helt fantastiska. Fast han bytte ju ansikte och musik oftare än madonna så det kanske inte är så konstigt.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Knaske inte det sämsta live uppträndandet men det sämsta jag har varit med om på konsert var på Guns n Roses på hovet mellan förbandet och guns var det en evighets väntan bara för att Axel inte ville komma ut från sitt hotell rum och när han väl kom ut därifrån så tvingade han limon att stanna för han skulle titta på ett fyrvekeri

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)
Hahaha. nån som såg velvet revolvers på anexet förresten?.. Var inte där men skulle jävligt gäran vilja ha en recension.

Hade en polare som var där och han tyckte att det var helt OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha. nån som såg velvet revolvers på anexet förresten?.. Var inte där men skulle jävligt gäran vilja ha en recension.

Hade en polare som var där och han tyckte att det var helt OK.

Jajävlar ja.

Helt OK är så neutralt och bra 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. All Saints var fruktansvärt dåliga live, påminde om barnschlagerfestivalen på ett dåligt sätt.

Annars var Bo Kaspers 2003 på Yran tragedi. Bandet såg ut som om de klivit upp på scenen under pistolhot och hellre ville tillbaka till att läsa telefonkatalogen och titta på SVT's testbild.

Link to comment
Dela på andra sajter

cardigans på liseberg för typ 5-6 år sen... undrar om den där nina växt upp på bårhus.. eller var det kanske bara så att hon en gång för alla ville visa världen att just HON är världens mest okarismatiska förgrundsfigur... ? 🙁

Uruselt var det i alla fall.. och tråkigt.. och högt. usch... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte själv nått dåligt minne tror jag.

Skulle va att MadProffesor låg & sov halva konsären med Lee Perry, men den va dunder ändå! Annars, om man hade varit metall fan skulle det nog varit när dom ställde in "Ramstein" (tror jag det var) i Arvikafestivalen (minns inte året), och strressade fram en akustisk verision av DiLeva istället. Tror det fanns en hel del som blev besvikna där.

Dock inte jag, DiLeva akustisk var en upplevelse!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har inget att komma med "grabbar". Rena drömspelningarna verkar det som :-O

Var på parken i Hunnebostrand på 80-talet och skulle se Lustans Lakejer eller om det var Magnus Uggla.( F-n de' va ett tag sen och inte var man nykter heller, men i alla fall).

När vi kommer dit ser vi på affischerna att Samantha Fox skall spela oxå . Hmmm...inte min favvo direkt. Hon kommer in per helikopter, sjunger två asdåliga låtar, playback! Skakar på fläsket lite och drar til helikoptern igen. Ord kan inte beskriva hur dåligt det var.

Men det var ett jävla röj sen . . .vem det nu var. Måste ha varit Uggla... 😏😎

Annars såg jag The Sounds på TV för ett tag sedan. Jösses vilken skit, en spetig brud som står och rökar. Inte en ton sjöng hon rätt heller men hon tyckte nog själv att hon var super. Nästan lika dåliga som Sam Fox...

Man blir så förvånad att man sitter kvar och lyssnar på flera låtar i ren skräck. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en konsert med Emilia(I'm a big big girl...) för nåt år sen på tv och bannemig det lät uruselt, och det värsta var att hon såg ut att tycka att det lät bra... när det egentligen lät i klass med några av de sämre som sökte till idol.

Förresten hammagrella såg du Yes nu på globen i juni? Den konserten fick usel kritik(inte från alla tidningar dock) men jag tyckte faktiskt att den var riktigt mäktig(positivt pretentiös alltså)... ja kanske lite för många 80'slåtar för min smak men massor med godingar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har inget att komma med "grabbar". Rena drömspelningarna verkar det som :-O

Var på parken i Hunnebostrand på 80-talet och skulle se Lustans Lakejer eller om det var Magnus Uggla.( F-n de' va ett tag sen och inte var man nykter heller, men i alla fall).

När vi kommer dit ser vi på affischerna att Samantha Fox skall spela oxå . Hmmm...inte min favvo direkt. Hon kommer in per helikopter, sjunger två asdåliga låtar, playback! Skakar på fläsket lite och drar til helikoptern igen. Ord kan inte beskriva hur dåligt det var.

Men det var ett jävla röj sen . . .vem det nu var. Måste ha varit Uggla... 😏😎

Jag var också där 😎 ! Uggla med fyrverkeripjäser och "Joey Killer" va?? Eller Sviker minnet? Å Samantha fox... Herregud sån skit..

***

Annars är historiens sämsta konsert framförd av den andra bystdrottningen: Vad hette hon... boys boys boys... SABRINA... var det jag. Sämst .... av allt... Och fråga mig inte varför jag var där, Grönan -91 ca.

/Bengan

PS: Näst sämst: Manowar (tillsammans med utmärkta Dio och Motorhead) på nån monsters-of-rock runda för 3 (eller 5?) år sedan. Minnet från 80-talet sa att dom var rätt fån-kul och hade bra låtar. Ett garv och ett headbang liksom. Besvikelsen blev enorm när dom körde nån sexistisk jävla skitattityd... Det blev liksom inte ens patetiskt. DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Saga på trägår´n häromåret. Svenska ACT var förband och spelade skiten av dem! Michael Sadler sa t ex innan en låt att "det här är ABSOLUT sista gången jag sjunger den här låten" och titade uppfordrande på de andra bandmedlemmarna, gäsp!

Megadeth på Scaninavium under "Youthanasia"-turnén. De spelade som gudar men ljudteknikern, som vi stod bredvid, var hög som en julgran. Är det inte bedrövligt när man kan alla låtar och ändå inte kan urskilja vilken låt de spelar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, när jag tänker på det måste jag nog posta mig själv och mitt gamla band här alltså.

De 30 människorna som var där måste ju lidit. Inte blev det bättre av att ex-flickvännen sa att "du sjöng iallafall bra".

[edit] notera att det var det absolut första hon sa.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det beror väll rätt mycket på stämningen. Faktum är att jag såg han i en rockfest turne tillsammans med bland annat uggla så... kanske därför draget var nere :/..

Läs här 😎

Fast det var faktiskt ingen bra spelning heller. Och Hellström verkade mest arg hela tiden inte sådär glad som han kan vara ibland 😆

[edit] Hammagrella driver effektivt tesen det var bättre förr? 😎 På tal om bowie förresten finns det nån som har gjort så varierande liveframträdanden. En del jag har sett är fulkomligt värdelösa medans en del är helt fantastiska. Fast han bytte ju ansikte och musik oftare än madonna så det kanske inte är så konstigt.

såg hellström på kalas-turnén förra sommaren i malmö. då var han... inte dålig men som man fick ingen sån sprudlande energikick som man brukar få på hans "mindre" spelningar. Vet itne om det beror på att han itne riktigt behärskar det stora formatet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...