Jump to content
Annons

Affär i Stockholm som servar fioler?


Rydén

Recommended Posts

Goddagens!

Har fått en gammal fiol av min farmor som jag hade tänkt testa att spela på. Den lilla träklossen som håller upp strängarna har lossnat och strängbyten och sådant måste göras. Vart i stan kan jag få bra service?

Kan nämnas att det står "Jacobus Stainer in Absam prope Oenipontum 1747", någon som vet om den är något att ha?

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Känner inte till några serviceställen i stockholm men det låter som en Behringerfiol.

Så jag kan väl erbjuda mig att köpa den för en hundring typ. 😐

Behringer gjorde alltså fioler innan de började med studioprylar eller vad?

såg en fiol med samma inskription fast med årtalet 16xx som auktionerats ut för 8K så hade hoppats på något mer 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner inte till några serviceställen i stockholm men det låter som en Behringerfiol.

Så jag kan väl erbjuda mig att köpa den för en hundring typ. ☺️

Får man fråga hur fan du kom fram till att det låter som en Behringerfiol?! 😄

Hitta en expert, låt honom titta på fiolen. Han kan säga exakt vad den är värd. Det finns många forumtrådar om folk som har liknande fioler om du googlar "stainer violin"

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner inte till några serviceställen i stockholm men det låter som en Behringerfiol.

Så jag kan väl erbjuda mig att köpa den för en hundring typ. ☺️

Behringer gjorde alltså fioler innan de började med studioprylar eller vad?

Nejnejnej! Jag bara skämtade!

Namnet på fiolen lät som något riktigt exklusivt och raka motsatsen till exklusivt skulle kunna vara Behringer. Därför drog jag till med just Behringer.

Jag försökte skoja till det, men det sket sig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte kontakta Musikmuséet och höra ifall de kan avgöra om det är nåt särskilt med instrumentet eller inte?

Nåjja, caset till fiolen är rätt B:igt så jag förväntar mig inte att det kan va något mer än en schysst fiol. Är mest ute efter reparation som sagt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...