Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har spelat in i något år hemma och aldrig haft problem med latency förut. Så döm om min förvåning för några veckor sedan när jag skulle spela in och jag märker att om jag spelar in sång så blir det någon millisekunds fördröjning i hörlurarna - ja, ni vet själv hur drygt det är.

Så här är allt kopplat:

ADK kond. mick --> Samson mickpreamp --> Line6 toneport Ux1 (ljudkort/interface) --> macbook pro 2.4 GHz 2gb RAM --> Logic

Jag förstår, ursäkta engelskan, inte ett jävla skit!

😛

Redigerat av Noeten
Annons
maart (oregistrerad)
Postat

har du koll på buffer size-storleken? vet inte hur det funkar med mac, ni har väl inte drivrutiner på samma sätt som i PC-världen(?), men jag misstänker att det borde finnas nått motsvarande hos er

• 1 månad senare...
Postat
Har spelat in i något år hemma och aldrig haft problem med latency förut. Så döm om min förvåning för några veckor sedan när jag skulle spela in och jag märker att om jag spelar in sång så blir det någon millisekunds fördröjning i hörlurarna - ja, ni vet själv hur drygt det är.

Så här är allt kopplat:

ADK kond. mick --> Samson mickpreamp --> Line6 toneport Ux1 (ljudkort/interface) --> macbook pro 2.4 GHz 2gb RAM --> Logic

Jag förstår, ursäkta engelskan, inte ett jävla skit!

😏

På PC så har Ux1:an egna inställningar som görs via DAWn eller drivrutinsprogrammet (kommer inte ihåg vad den hette men jag fick en ikon på skrivbordet för den). Där ställer du in bitar, KHz och bufferstorlek. Har dessa ändrats kanske?

Sedan så finns det en flik där man kan styr om signalen ska gå via Gearbox (installeras med UX:an) eller direkt. Jag kör alltid direkt, men om man gör via Gearbox så får du en viss latency pålagd då den lägger till effekter.

Vet inte om det är samma på MACen eller om nåt av detta hjälper. Men lycka till iaf. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.