Jump to content
Annons

Bäst wah-wah enligt dig


MrMentrish

Recommended Posts

Annons

Jag har bara testat 2 men jag är jäkligt nöjd med min crybaby sen tjaaa....ca 15 år. Det är en riktigt tung stabil analog wahwah som behöver smörjas ibland. Hur vill du låta? Funk eller Hendrix? Det är en jäkla konst att spela wahwah bra. Den kan även ge magiska effekter till åhöraren så att dom upplever ens gitarrspel bättre än vad det eg är. 😲 Crybaby är billig åxå.

Keep rockin´!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cry baby 535Q är min klara favorit.

Den har massor med inställningsmöjligheter + boostfunktion, till skillnad från en vanlig dunlop som bara låter på ett sätt.

Kolla om det finns någon till salu på vendolin eller tradera. En grym pedal.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, har en Roland Wah Beat AW-10, vettifan vad det är för kvalité, någon som vet? ;P

edit: hittade nått om att det är en kultpryl från 70 talet jallefall ^^

Redigerat av Fangus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara testat 2 men jag är jäkligt nöjd med min crybaby sen tjaaa....ca 15 år. Det är en riktigt tung stabil analog wahwah som behöver smörjas ibland. Hur vill du låta? Funk eller Hendrix? Det är en jäkla konst att spela wahwah bra. Den kan även ge magiska effekter till åhöraren så att dom upplever ens gitarrspel bättre än vad det eg är. :rolleyes: Crybaby är billig åxå.

Keep rockin´!

Har lånat en crybaby av en polare, behöver smörjas. Inte så kul när det låter som en gnisslande säng när man kör på lite låg volym på stärkaren. Vad smörjer du din med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara testat 2 men jag är jäkligt nöjd med min crybaby sen tjaaa....ca 15 år. Det är en riktigt tung stabil analog wahwah som behöver smörjas ibland. Hur vill du låta? Funk eller Hendrix? Det är en jäkla konst att spela wahwah bra. Den kan även ge magiska effekter till åhöraren så att dom upplever ens gitarrspel bättre än vad det eg är. 😛 Crybaby är billig åxå.

Keep rockin´!

Har lånat en crybaby av en polare, behöver smörjas. Inte så kul när det låter som en gnisslande säng när man kör på lite låg volym på stärkaren. Vad smörjer du din med?

CRC 5-56. Det går nog bra med vilken universalolja som helst. Och vips så slutar den gnissla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Tycker att Rolands PW-10 är värd att kolla in.

Info

Grymt flexibel då den simulerar ett gäng kända wha´s och distar. Enda minuset jag kan komma på är att det inte klickar till i switchen när man aktitiverar den. En diod tänds då om man mot förmodan inte skulle höra om den är på... 🙂

Ha de.

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...