Jump to content
Annons

Covers på youtube


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons

vem ber om tillstånd på youtube?

jaa, jallefall inte "småföretagere" ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roliga eller sorgliga kanske man skulle kunna säga är att youtube är måna om sina medlemmar liksom många andra företag så skriver dom ditten och datten om att man inte får ladda upp annat en eget material alltså inte covers eller tv program men nästan alla gör ju det ändå och det verkar inte gå och stoppa om inte dom som äger rättigheterna ryter till som tex svt gjorde när melodifestival låtar kom upp innan förra årets final gick i globen eller också tex harpo som äger oprha winfreys shower och tv inslag dom är också på bettet när det gäller stoppa folk som laddar upp deras program men stoppar dom en person så laddar nästa upp i alla fall och youtube vill inte stänga av personer i onödan för då får dom dåligt rykte och förlorar medlemmar och storhet. Var och än är sig själv närmast

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så har Youtube nåt avtal som gör att en viss del av deras intäkter går iväg som Stim och motsvarande. Tror Claes skrev nåt om det i ett annat forum?

Claes? Här får du bollen. ☺️

Nej, det har de inte - utan de friskriver sig från ansvar, som kvd669o säger, genom att skriva att man inte får ladda upp annat än eget material. Om det sedan kommer upp upphovsrättsskyddat material så skiter de i det tills någon rapporterar det. De bevakar alltså inte själva om upphovsrättsskyddat material kommer dit, utan det får rättighetshavarna själva hålla koll på... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så har Youtube nåt avtal som gör att en viss del av deras intäkter går iväg som Stim och motsvarande. Tror Claes skrev nåt om det i ett annat forum?

Claes? Här får du bollen. ☺️

Nej, det har de inte - utan de friskriver sig från ansvar, som kvd669o säger, genom att skriva att man inte får ladda upp annat än eget material. Om det sedan kommer upp upphovsrättsskyddat material så skiter de i det tills någon rapporterar det. De bevakar alltså inte själva om upphovsrättsskyddat material kommer dit, utan det får rättighetshavarna själva hålla koll på... 😏

Jaha, där ser man! Då får jag nog ta och städa minnesbanken innan jag ger mig ut och påstår saker. Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna, Claes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så har Youtube nåt avtal som gör att en viss del av deras intäkter går iväg som Stim och motsvarande. Tror Claes skrev nåt om det i ett annat forum?

Claes? Här får du bollen. ☺️

Nej, det har de inte - utan de friskriver sig från ansvar, som kvd669o säger, genom att skriva att man inte får ladda upp annat än eget material. Om det sedan kommer upp upphovsrättsskyddat material så skiter de i det tills någon rapporterar det. De bevakar alltså inte själva om upphovsrättsskyddat material kommer dit, utan det får rättighetshavarna själva hålla koll på... 😏

Okej det lät ju som ett billigt sätt. Ponera att jag startar en liknande sajt där folk laddar upp upphovsrättsskyddat material så blir jag alltså skuldfri om jag har skrivit att det är förbjudet? Nää nån summa måste finnas med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så har Youtube nåt avtal som gör att en viss del av deras intäkter går iväg som Stim och motsvarande. Tror Claes skrev nåt om det i ett annat forum?

Claes? Här får du bollen. ☺️

Nej, det har de inte - utan de friskriver sig från ansvar, som kvd669o säger, genom att skriva att man inte får ladda upp annat än eget material. Om det sedan kommer upp upphovsrättsskyddat material så skiter de i det tills någon rapporterar det. De bevakar alltså inte själva om upphovsrättsskyddat material kommer dit, utan det får rättighetshavarna själva hålla koll på... 😏

Jaha, där ser man! Då får jag nog ta och städa minnesbanken innan jag ger mig ut och påstår saker. Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna, Claes.

Sitter fortfarande med fötterna i fotbad sedan 2 timmar tillbaks eftersom tårna blev så otroligt ömma... 😳😆

Nej - det är lugnt. Det är verkligen inte lätt att komma ihåg vem som har sagt vad. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så har Youtube nåt avtal som gör att en viss del av deras intäkter går iväg som Stim och motsvarande. Tror Claes skrev nåt om det i ett annat forum?

Claes? Här får du bollen. 😳

Nej, det har de inte - utan de friskriver sig från ansvar, som kvd669o säger, genom att skriva att man inte får ladda upp annat än eget material. Om det sedan kommer upp upphovsrättsskyddat material så skiter de i det tills någon rapporterar det. De bevakar alltså inte själva om upphovsrättsskyddat material kommer dit, utan det får rättighetshavarna själva hålla koll på... 😏

Okej det lät ju som ett billigt sätt. Ponera att jag startar en liknande sajt där folk laddar upp upphovsrättsskyddat material så blir jag alltså skuldfri om jag har skrivit att det är förbjudet? Nää nån summa måste finnas med.

De lutar sig antagligen mot att det inte är de själva som laddar upp material och att de förbjuder filk att ladda upp annat än sådant de själva äger rättigheterna till - och så tar de också omgående bort allt som rapporteras, men visst är det dåligt av dem att inte vara aktiva själva när de vet att det finns så mycket upphovssyddat material hos dem. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så har Youtube nåt avtal som gör att en viss del av deras intäkter går iväg som Stim och motsvarande. Tror Claes skrev nåt om det i ett annat forum?

Claes? Här får du bollen. 😳

Nej, det har de inte - utan de friskriver sig från ansvar, som kvd669o säger, genom att skriva att man inte får ladda upp annat än eget material. Om det sedan kommer upp upphovsrättsskyddat material så skiter de i det tills någon rapporterar det. De bevakar alltså inte själva om upphovsrättsskyddat material kommer dit, utan det får rättighetshavarna själva hålla koll på... 😏

Okej det lät ju som ett billigt sätt. Ponera att jag startar en liknande sajt där folk laddar upp upphovsrättsskyddat material så blir jag alltså skuldfri om jag har skrivit att det är förbjudet? Nää nån summa måste finnas med.

De lutar sig antagligen mot att det inte är de själva som laddar upp material och att de förbjuder filk att ladda upp annat än sådant de själva äger rättigheterna till - och så tar de också omgående bort allt som rapporteras, men visst är det dåligt av dem att inte vara aktiva själva när de vet att det finns så mycket upphovssyddat material hos dem. ☺️

Okej.

Fan efter ett år är jag lika trög. Har inte lärt mig hur man gör länkar. Funkar ibland det men inte i mitt inlägg nedan. Data är inte min starka sida. 😆

Edit: Menar alltså inlägget ovan Claes. Jag försöker länka till Youtubecovers på låten Umbrella. Finns ex antal

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

varför har vi ingen tråd med länkar till covers på youtube? det kan ju bli skitkul

Ja! Men vem orkar kolla? ☺️ Här är på en känd låt:http://www.youtube.com/results?orig_query=acoustic+covers&search_query=umbrella&orig_query_src=2

HEAVY METAL!!!!

Jag följder i dina spår slejnard! bra namn förresten 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Fan jag trodde att jag äntligen lyckats peppa upp folket här så det bidde lite mer filmer upplagda med länkar att beskåda på forumet 😏 . En cover på JBG från iskalla norden tror jag bara att chucken tycker är skithäftigt. Jag såg mannen live på Tivolis koncertsal i Köpenhamn för länge sedan på den tiden när "My Dingaling" ansågs att vara provocerande. Ett ganska trevligt minne att ha sett en av våra stora rock ikoner i levande livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför har vi ingen tråd med länkar till covers på youtube? det kan ju bli skitkul

Ja! Men vem orkar kolla? 😳 Här är på en känd låt:http://www.youtube.com/results?orig_query=acoustic+covers&search_query=umbrella&orig_query_src=2

HEAVY METAL!!!!

Jag följder i dina spår slejnard! bra namn förresten 😏

Haha. Ja Maiden måste det finnas miljarders av ☺️ Kul! Ska förklara historien om ordet/namnet Slejnard nån gång. 😆 . Det är ett riktigt fantasiord men är så himla skönt att säga och garanterat ingen annan som kallar sig så. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
varför har vi ingen tråd med länkar till covers på youtube? det kan ju bli skitkul

Ja! Men vem orkar kolla? 😆 Här är på en känd låt:http://www.youtube.com/results?orig_query=acoustic+covers&search_query=umbrella&orig_query_src=2

HEAVY METAL!!!!

Jag följder i dina spår slejnard! bra namn förresten ☺️

Haha. Ja Maiden måste det finnas miljarders av 😳 Kul! Ska förklara historien om ordet/namnet Slejnard nån gång. ☺️ . Det är ett riktigt fantasiord men är så himla skönt att säga och garanterat ingen annan som kallar sig så. 😄

Varför har vi ingen tråd med original låtar på tuben det tycker jag är frågan? Det är ju fan nästan ingen som vågar slänga upp en livevideo mer än jag, kom igen nu jäla fegisar 😏 hur farligt kan det va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag trodde att jag äntligen lyckats peppa upp folket här så det bidde lite mer filmer upplagda med länkar att beskåda på forumet 😏 . En cover på JBG från iskalla norden tror jag bara att chucken tycker är skithäftigt. Jag såg mannen live på Tivolis koncertsal i Köpenhamn för länge sedan på den tiden när "My Dingaling" ansågs att vara provocerande. Ett ganska trevligt minne att ha sett en av våra stora rock ikoner i levande livet.

Jag har sett han flera ggr, senast i somras i Järvsö. När han var på Skeppsholmsfestivalen stod det en vinglig äldre negergubbe och såg full ut framför scenen där Chuck skulle spela om en stund. Jag gick dit och surrade några ord med honom och skakade hand, jag tänkte att det var nån icke musiker som kände Chuck. Tio minuter senare satte sig samme karl vid pianot, det var legenden Johnny Jonson, han som faktiskt skrivit det mesta av musiken i alla Chuck Berrys hits, utan att få nån credit för det.

Det blev sånt sjukt drag där sen när de började spela att folk tryckte på så ini h-e att hela den skitstora scenen flyttade sig ut mot vattnet, jag känner en tjej som jobbade med ljuset där. Jag och brorsan sprang bort från bänkarna, annars hade vi blivit mos. Hon har varit ljustekniker på alla stora metalgalor och allt, men inget slår hysterin som blev när Chuck Berry och Johnny Jonsson spelade.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför har vi ingen tråd med länkar till covers på youtube? det kan ju bli skitkul

Ja! Men vem orkar kolla? 😆 Här är på en känd låt:http://www.youtube.com/results?orig_query=acoustic+covers&search_query=umbrella&orig_query_src=2

HEAVY METAL!!!!

Jag följder i dina spår slejnard! bra namn förresten ☺️

Haha. Ja Maiden måste det finnas miljarders av 😳 Kul! Ska förklara historien om ordet/namnet Slejnard nån gång. ☺️ . Det är ett riktigt fantasiord men är så himla skönt att säga och garanterat ingen annan som kallar sig så. 😄

Varför har vi ingen tråd med original låtar på tuben det tycker jag är frågan? Det är ju fan nästan ingen som vågar slänga upp en livevideo mer än jag, kom igen nu jäla fegisar 😏 hur farligt kan det va?

Edit: Jag tog bort inägget.

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

varför har vi ingen tråd med länkar till covers på youtube? det kan ju bli skitkul

Ja! Men vem orkar kolla? ☺️ Här är på en känd låt:http://www.youtube.com/results?orig_query=acoustic+covers&search_query=umbrella&orig_query_src=2

HEAVY METAL!!!!

Jag följder i dina spår slejnard! bra namn förresten 😳

Haha. Ja Maiden måste det finnas miljarders av 😆 Kul! Ska förklara historien om ordet/namnet Slejnard nån gång. 😄 . Det är ett riktigt fantasiord men är så himla skönt att säga och garanterat ingen annan som kallar sig så. 🙂

Varför har vi ingen tråd med original låtar på tuben det tycker jag är frågan? Det är ju fan nästan ingen som vågar slänga upp en livevideo mer än jag, kom igen nu jäla fegisar 😏 hur farligt kan det va?

Edit: Jag tog bort inägget.

ARGH! Feeegis, men men, lyssnar på det nu ☺️

EDIT: EN GÅNG TILL !! EN GÅNG TILL !!

"Komigen nu fö faaen!"

Redigerat av Fangus
Link to comment
Dela på andra sajter

vem ber om tillstånd på youtube?

jaa, jallefall inte "småföretagere" ;D

Vem ber om tillstånd för någonting alls på Internet? Skulle man kunna fråga sig i alla fall. Om det saknas en tråd för covers (fanns det inte en här innan förresten?) så är det bara att skapa en under rätt kategori... Musik- och sajttips till exempel.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ju en klassisk Maiden-cover:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Så jävla gött när han går upp i slutet på första versen!!! 🙂😮🙁🙂 Tack för det skrattet!

(Jag försökte komma på någon sjyst metafor på hur han låter men allt blev bara lyteskomik, vilket iofs är kul men kanske inte så passande! 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...