Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har precis försökt installera Pro Tools LE 7.4 (Mbox 2) på min Laptop med Windows Vista!

Jag har kunnat installera allt, men när jag kommer till delen då jag öppnat Pro Tools för första gången och skall registrera så står det att jag måste ha hårdvaran ansluten för att kunna registrera mjukvaran. När jag tittar i enhetshanteraren så finns Mbox2 installerade men den hittar inget i programmet, och jag lyckas inte hitta någon lösning på det när jag söker på google eller digidesigns hemsida.

Tacksam för svar /R

Redigerat av RobinJacobsson
Annons
Postat

Hej, och tack för ditt svar! Jag har testat med att uppdatera till cs8 men den verkar inte ta uppdateringen, står fortfarande cs7 när jag startar programmet. Jag använder mig av digidesigns uppdatering.

Jag upptäckte att jag redan lyckats validera Pro Tools, det är DigiTranslator som strular, som jag inte kan aktivera alltså. Trodde att det var programmets validering den frågade efter men efter lite googling så fick jag fram att Translator bara är en utökad del som konverterar vissa filformat, som jag valde till vid installationen.

Förstår dock inte varför den frågar efter hårdvaran vid valideringen när jag väl inne i Pro Tools hittar min Mbox och kan använda den. Jag testade att importera en ljudfil och jag har ljud och hela den biten. Men den hittar som sagt bara inte Mbox:en vid start av programmet då den frågar efter nycket till DigiTranslator.

Tack! /R

Postat

Har en fråga till; jag har nu valt att förbigå detta problem och får väl leva med det tills dagen kommer då jag inte kan fortsätta utan att validera. Då får det bli en XP installation. Fy för grafiska prestandakrävande OS.

Jag undrar vart Plug-ins skall installeras i Pro Tools. I nuendo/cubase finns det en Plug-In mapp där jag kunde lägga mina VST-instrument men när jag skall installera Hypersonic 2 så vet jag inte vart jag skall lägga den. Jag har för tillfället lagt den i Nuendomappen men Pro Tools hittar inte den, bara något som kallas Hypersonic Rewire, jag vet inte vad detta är för något :S

Tacksam för svar, så jag vet vad jag skall spendera fredagkvällen med 😛

//R

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.