DaRoob Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 Hej, har något ett bra tips på ljudbiblioteksprogram för Proteus 1/XR. Jag behöver dumpa över mina gamla ljud för eftervärlden. /Roob
Mats Stålbröst Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Hej, har något ett bra tips på ljudbiblioteksprogram för Proteus 1/XR. Jag behöver dumpa över mina gamla ljud för eftervärlden./Roob Antar att du har övervägt Sound Diver (www.emagic.de)? Det har för övrigt precis kommit i en betaversion för Mac OS X som kan laddas ned gratis. Jag har provkört Sound Diver under Windows XP (på en enda maskin visserligen) och mina erfarenheter där var inte så positiva. Det kändes ruskigt instabilt och lynnigt. Men det kanske finns någon annan här på forumet som inte håller med? /MvH Mats
wollibolli Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Nä jag gillade inte heller SoundDiver, Midiquest funkade bättre tycker jag ..
Per Boysen Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Du kan ju bara dumpa SYSEX-filer! Jag gjorde det med min gamla Proteus 1 och tankade upp den med nya ljud från Internet i flera omgångar. Vad ska man med ett Synth Patch Libarian-program till idag när softsyntarna bara blir softare och burkarna skarpare?!?!?!?!? :-)
DaRoob Posted January 4, 2004 Author Posted January 4, 2004 Bra tips, tack - ska kolla in SoundQuest. Jag har tidigare dumpat till min kära MC500 men den kunde inte ta emot hela rasket, bara patch för patch. /DaRoob
Recommended Posts