Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej

Ville bara tipsa om MusicMatch Jukebox, som Àr en motsvarighet till Winamp, iTunes & Windows Media Player fast med mycket bÀttre Ljudkvalité...

Nackdelen Àr att den Àr vÀldigt resurskrÀvande, sÄ för dig med en gammal o klen dator rekomenderar jag det inte.

En annan fördel förutom ljudkvalitén Àr dess ursnabba konverteringar frÄn tex, Mp3 till audio, audio till mp3, CD till mp3 osv...

Om du har en wavfil pÄ din dator som du vill göra om till en mp3fil sÄ gÄr det pÄ ca 2-3 sekunder, det Àr ju inte dumt om man vill Àndra ett helt bibliotek frÄn ett format till ett annat...

Det finns Àven en vÀldigt bra webbradiolÀsare inbyggt dÀr man kan hitta vÀldigt bra radiostationer, med finfin variation

Dock stödjer inte spelaren mp4 =( Synd men det kanske kommer pÄ nÄn nyare verison...

Ladda gĂ€rna hem den o testa... den kan se lite rörig ut i början men nĂ€r man lĂ€r sig den sĂ„ har man svĂ„rt att inte Ă€lska den 🙂

Klicka hÀr för att ladda hem Gratis versionen

Eller klicka hÀr för att kolla in www.musicmatch.com

Annons
Postat

Den har jag testat, MYCKET, för nÄgra Är sen. Men frÀmst för radiofunktionen, dÀr du designar din egen musiksmak och MM trycker ut hÀpnadsvÀckande bra musikmixar, ibland Àven en hel del udda lÄtar.AlltsÄ om du skriver in att du diggar Bowie sÄ lirar MM allt frÄn Bowies plattor, mixat med t ex Brian Eno, Iggy Pop, Tin Machine, Mick Ronson, Mott the Hoople och okÀnda stjÀrnor, ja ni hajar.

HÀr har jag hittat mycket ny musik som jag inte skulle upptÀckt annars.

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Tog hem den, körde den, hatade den, den har alltid varit enormt trög/resurskrÀvande vilket inte Àr bra och visar pÄ dÄlig programmering, för cd till mp3 Àr den helt ok men i övrigt gÄr den bort, och dÄ gör andra program samma sak med betydligt snÄlare resurser.

botten upp

Postat

För sakens skull, med ljudkvalitet vill jag med bestÀmdhet hÀvda att andra spelare lÄter lika bra vid uppspelning. Om ljudkvalitet avser kvalitet vid sjÀlva kodningen, ingÄr Fraunhofers mp3-kodare i Musicmatch Jukebox och den lÄter helt ok (Àven om den enligt mig och mÄnga inte nÄr upp till Lame-kodaren). Det Àr för övrigt en version av Fraunhofers mp3-kodare som ingÄr Àven i iTunes (dÀr dock Dolbys aac/mp4-kodare Àr förvald).

Vad som framför allt kan skilja i kvalitet vid uppspelning Àr om man anvÀnder effekter, eq, srs eller liknande i spelaren. För att jÀmföra uppspelningskvalitet mellan spelare mÄste naturligtvis alla sÄdana effekter vara avstÀngda.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.