worthingtoni Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Hejsan! Har ett extremt litet "rum" med måtten 120 x 120 x 245 (cm). Antar att det är svårt att få ett sådant pass litet rum att kunna låta bra med monitorer. Dock mixar jag för det mesta med hörlurar då jag inte tyckt det varit lönt att köpa ett par riktigt bra monitorer när jag ändå inte kommer kunna få ut allt av dem i och med att jag inte har något bra lyssningsrum. Men ibland händer det att jag byter till monitorerna mest för att få fler infallsvinklar i mixningen. Hur som helst. Rummet har betongväggar och jag tänkte att det borde ju kunna gå att få det att låta bättre än vad de gör nu. Någon som har något förslag att ge gällande basfällor och dylikt? Jag är helt hjärndöd när det gäller akustikbehandling så använd gärna enkla termer 🙂 En enkel skiss på hur rummet ser ut: Tacksam för svar! Mvh, Jon
drloop (oregistrerad) Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Har du verkligen ingen annastans du kan sitta? Det där kommer aldrig att bli bra. Fortsätt med lurar eller byt plats.
EkL Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Säger som DrLoop. I ett sådär litet rum kommer din lyssning förmodligen att bli sämre än om du sitter i ett "vanligt" rum och lyssnar. Så jag rekommenderar att du lägger dina slantar på något annat i stället för dämpningsmaterial och akustikbehandling.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.