wanner Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Jag fÄr inte Cubase att spela in nÄgonting. Fungerar bra att spela in med windows vanliga ljudinspelare. Har rotat runt i Cubase instÀllningarna men lyckas inte. SÄ min frÄga, var stÀllet jag in vad den ska spela in ifrÄn i Cubase?
Straka Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Du fÄr nog ge lite mer info... vad har du för ljudkort, vilken version av cubase kör du pÄ?
djonas Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 HĂ„ller med straka! đ (allt vĂ€l förresten? đ ) Det kan finnas mĂ€ngder med olika anledningar till varför det inte funkar med inspelningen. đ Du kanske helt enkelt bara har glömt att koppla in sladden. đ NĂ€ skĂ€mt Ă„sido ge oss bara lite info om dina prylar sĂ„ ska vi nog fixa biffen, öh hoppas jag đ Ciao! (Straka förresten, jag behöver kroffes nummer igen, jag lyckades stĂ€nga ner msn-rutan senast đ )
wanner Postat 17 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 17 november 2004 Ok, dumt av mig. đ Jag har: En gitarr đ En Vamp2 Ett ljudkort (Live 5.1 eller Audigy2) Sen har jag Ă€ven tillgĂ„ng till en Mixer, (vet inte om det hjĂ€lper)
wanner Postat 17 november 2004 TrÄdstartare Postat 17 november 2004 dongeln? Har suttit o pillat med KX drivrutinerna men dom gör mig galen.
Gurra (oregistrerad) Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 kolla sĂ„ att dongeln sitter i ordentligt. MĂ„ste man ha en sĂ„n grej............. đ Det hade jag ingen aaaaaning om. đ
Egghuvud Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Kolla runt lite hĂ€r: http://www.majken.se/cubase/index.htm?tracks.htm DĂ€r Ă€r grundrena till audioinspelning förklarade. đ
Frengers Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 tjena. jag Àr sjÀlv inte alls haj pÄ det hÀr, men jag hade samma problem för ett tag sen. det finns nÄnstans dÀr man bestÀmmer vilka micinsgÄngar och vad för mic man har och sÄnt. Iaf sÄ försvann ljudet för mig och jag stÀllde in instÀllningarna om igen frÄn början, Àven fall alltid redan var korrekt instÀllt...och dÄ funkade det igen.
Lundin Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Om du anvÀnder Cubase SX mÄste du definiera ingÄngarna i VST Connections.. ..Och dongeln Àr hÄrdvarulÄset man fÄr med programmet...
Majken Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 SX2 anvĂ€nder VST Connections skĂ€rmen och SX1 anvĂ€nder den gamla VST Inputs skĂ€rmen för att stĂ€lla in ingĂ„ngar đ /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.