Jump to content
Annons

Toneport KB37 fungerar inte i Cubase SX


ecnt (oregistrerad)

Recommended Posts

ecnt (oregistrerad)

Godkväll!

Ny i detta forum, och ännu nyare som musiker.

Har införskaffat Cubase SX och toneport KB37 på en hemmabyggesdator som kostade några tusenlappar om man säger så.

Nu när jag har kopplat in synten, fixat igång cubase så går allt bra. Jag kan spela in, välja VST osv, men synten agerar precis som om den vore ett tangentbord.

När jag spelar på syntens tangenter så höjer den och sänker volymen, den stänger av ljudet, aktiverar och inaktiverar knappar och funktioner.

Om jag spelar från mörkt till ljust så höjer den volymen, och ljust till mörkt så sänker den.

Jag har inaktiverat datorns ljudkort, då KB37 har eget ljudkort, men samma symptom.

Kör med XP.

Alla andra får den att fungera, bara genom att plugga in den, installera drivrutiner, men för mig vill den inte fungera.

Den har provats med andra versioner av Cubase, men den ska fungera med SX, så har någon något tips så skulle jag bli överlycklig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter egendomligt. Har kört min med SE3 och nu med Studio 4 utan att ha varit med om något liknande. Vore nog bra att testa på ett annat system för att kolla om felet sitter i KB37-an. Det kan väl inte vara så att datorn på nått sätt är överbelastad och tvingas prioritera? Tangenterna är ju anslagskänsliga och jag får ofta gå in och justera efter inspelning. Det kan inte vara så att du är starare i högerhanden?

Famlar lite - det låter märligt!

Lycka till!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...