Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska köpa en CD case vet inte riktigt om jag ska ha en soft eller hard...

Vilken är smidigast när man spelar ute på resande fot?

för- och nackdelar någon?

Annons
Postat

Jag kör men softcase och tycker det är hur smidigt som helst. Men ja köper bara låtar på nätet i princip o sen bränner ja ut dem på skivor o trycker låtnamnen på skivan, så man lätt kan se. Om du däremot har många köpta skivor så att säga så är väl hard case bättre.

• 4 veckor senare...
Postat
  Rawbert sa:
Ska köpa en CD case vet inte riktigt om jag ska ha en soft eller hard...

Vilken är smidigast när man spelar ute på resande fot?

för- och nackdelar någon?

Hard case:

+ enkelt och sortera in och ut nybrända skivor

+ tål alla väder

+ tålig och resa med

- tung

- osmidig

- blir lätt rörigt

- svårt att organisera

- bara du själv som vet var alla cd's finns och hitta

- behöver ha 2 händer till och bläddra med

Soft case (wallets):

+ lättviktare

+ du stoppar aldrig cdn på fel plats

+ lätt och hitta cd's

+ behöver bara ha en hand och bläddra i casen med

- alltid lite trubbel när man ska sortera in nya skivor (måste flytta runt flera sidor av cd-skivor ofta)

- inte direkt otålig egentligen, men mer otålig än hard-case

Det var allt jag kunde komma på, på rak arm.

Har bytt upp mig till plånböcker och det var faktiskt ett bra val av mig har jag kommit fram till. Köp gärna av märke och inte på Clas-Ohlsson (eller liknande affärer). Dessa tål inte många månader av sid-slängande hit och dit och blir lätt fula och smutsiga.

• 5 månader senare...
Postat

Köp softcase! Jag ser egentligen ingen praktisk anledning till att ha ett hardcase. Det kanske är bra om man har väldigt många köpta CD-skivor som man ska spela. Kan vara skönt att ha skivorna i orginalförpackning. Idag använder dock de flesta DJs (antar att du gör det också) brända CD-skivor som lätt slinker ner i ett softcase. Fördelen med softcaset är också att du får en mera överskådlig blick över skivorna när du bläddrar. Något jag funderat på också är att om man tappar ett öppet hardcase blir nog konsekvenserna större än om man tappar ett öppet softcase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.