Jump to content
Annons

Konvertering av midi till audio


Torre

Recommended Posts

Annons

Jag antar att dina MIDI-spår spelar ljud på synthar som står utanför datorn... alltså hårdvarusynthar? Jobbar man med mjukvarusynthar kan man antagligen bounca ner spåret till en audio-fil.

Är det hårdvarusynthar måste du spela in ljudet från dem. Lajna syntharna in i ljudkortet och spela in spår för spår (glöm inte att mute:a de andra MIDI-spåren).

Om synthen spelar upp flera ljud samtidigt, så kan du även spela in hela mixen. Men då blir det svårt att höja eller lägga effekter på ljudet i efterhand.

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite barskare när jag först skrev inlägget, men jag tog bort det... fegade ur lite, är inte lika rutinerad Studioforum-räv. Men här kommer "bölande-över-den-oerhört-bristfälliga-informationen-i-många-trådar"-smileyn:

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill göra mina inspelade midispår till audio... hur görs detta?

Är det mjukvarusyntar och Cubase du kör (?) så är det busenkelt, markera S (Solo) på den MIDI-kanal du vill göra om och välj sen File - Export Audio-fajl. Du kan där välja att sejva fajlen som ett track i ditt projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde nämna att det va mjukvarusyntar(reason och några native instruments) och just cubase

...och ja jag e nybörjare vad det gäller midi 😏

men tackar så mycket för hjälpen! 😳

Redigerat av Torre
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...