Jump to content
Annons

Beyerdynamic DT250


Andree

Recommended Posts

Annons
Hur går det när man använder dem under en längre stund, blir man varm om öronen och känner sig isolerad?

/Andrée

Vad menar du med isolerad..? Jag gillar lurarna, värd varenda krona.

Med isolerad menar jag att ljudet inte uppfattas naturligt utan att det snarare känns som att man befinner sig i ett ljudisolerat rum, och lyssnar på musiken, mer än att man själv kanske utövar den. (Förlorar en del av spelkänslan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Det var längesedan du skrev denna tråd men tänkte höra om du har skaffat dig några DT250 ännu?

Jag kan rekommendera dom om du ska ha någonting att referenslyssna i. Dom är grymt sköna och välljudanden. Dock kan jag uppleva dom som lite bullriga om man sitter 2-3 timmar med dom. Fråga någon butik ifall du får prova dom hemma och se vad du tycker själv. AKG gör liknande lurar man jag gillade inte riktigt dom för att jag tyckte dom var lite bas-fattiga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var längesedan du skrev denna tråd men tänkte höra om du har skaffat dig några DT250 ännu?

Jag kan rekommendera dom om du ska ha någonting att referenslyssna i. Dom är grymt sköna och välljudanden. Dock kan jag uppleva dom som lite bullriga om man sitter 2-3 timmar med dom. Fråga någon butik ifall du får prova dom hemma och se vad du tycker själv. AKG gör liknande lurar man jag gillade inte riktigt dom för att jag tyckte dom var lite bas-fattiga..

Hej!

Det blev faktiskt inga DT250 utan iställe valde jag att gå på Sennheiser HD555. Dem är riktigt sköna även vid långa intervall och ljudet är bra tycker jag. Det enda problem som jag kan komma på är att man får vara försiktig med volymen då Sennheiser har utvecklat någon teknik som gör att ljudet koncentreras mot hörselgången. Om man inte passar sig så kan man lätt vrida upp volymen tills man till slut når skadliga nivåer, men detta gäller ju i och för sig de flesta lurar.

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder själv ett par DT250.

Använder dom nästan jämt, även när det kommer till mixning osv.

Vad jag förståt, om jag förståt rätt så är Sennheiser inte särskilt bra när det kommer till "bra lurar för musikproduktion".

Men jag kan ha fel 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förståt, om jag förståt rätt så är Sennheiser inte särskilt bra när det kommer till "bra lurar för musikproduktion".

Men jag kan ha fel 😏

Ja, du har fel.

Mina Sennheiser HD600 låter helt fantastiskt. De enda lurar jag litar på när jag justerar lågbas och effekter. De enda lurar jag testat som låter som mina högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter dessa tajt över öronen? Glasögon?

Hej!

Menar du HD555 så sitter dem rätt tajt kring öronen, kudden är uppbyggd av ett lite hårdare material än vad som brukar vara fallet. Detta gör att själva högtalaren kommer en bit ut från örat som därför gör lurarna väldigt luftiga. Jag har inte själv glasögon men jag kan tänka mig att hörlurarna tappar lite av sin funktion om du använder såna.

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Menar du HD555 så sitter dem rätt tajt kring öronen, kudden är uppbyggd av ett lite hårdare material än vad som brukar vara fallet. Detta gör att själva högtalaren kommer en bit ut från örat som därför gör lurarna väldigt luftiga. Jag har inte själv glasögon men jag kan tänka mig att hörlurarna tappar lite av sin funktion om du använder såna.

/Andrée

På vilket sätt skulle det tappa funktionen?

Bara undrar

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt skulle det tappa funktionen?

Bara undrar

🙂

Min personliga uppfattning är att de styva kuddarna gör att det knappt känns att man har lurarna på sig. Har man då glasögon så kommer kuddarna trycka mot dessa och det kommer då kännas genom att trycket ökar. Jag har själv inte glasögon så jag kan inte svara på hur det egentligen ligger till, detta är bara en tanke, men det har säkert betydelse vilka sorts bågar man har mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...