Jump to content
Annons

Recommended Posts

156 (oregistrerad)
Postat

Köpte i våras en ny gitarr och nu när vi går mot lite mörkare (och framförallt torrare!) tider så funderar jag lite över det där med luftfuktare?

Jag är inte beredd att äventyra min "nya" gitarrs spelbarhet som jag har gjort med de tidigare och jag undrar nu hur ni andra gitarrspelare gör under vintern med era gitarrer och vad som är det bästa och effektivaste sättet att undvika att gitarren spricker?

Annons
Postat (redigerat)

Dampit finns ju.. Man stoppar en i ljudhålet på gitarren.. dampit.jpg. Kostar ett par hundra.

Sen kan du ju ha en rå potatis i gitarrlådan också.. Du får dock byta den då och då 😳

Köpte i våras en ny gitarr och nu när vi går mot lite mörkare (och framförallt torrare!) tider så funderar jag lite över det där med luftfuktare?

Jag är inte beredd att äventyra min "nya" gitarrs spelbarhet som jag har gjort med de tidigare och jag undrar nu hur ni andra gitarrspelare gör under vintern med era gitarrer och vad som är det bästa och effektivaste sättet att undvika att gitarren spricker?

Redigerat av hegobald
DieHard (oregistrerad)
Postat
Dampit finns ju.. Man stoppar en i ljudhålet på gitarren.. dampit.jpg. Kostar ett par hundra.

Sen kan du ju ha en rå potatis i gitarrlådan också.. Du får dock byta den då och då 😆

Ingen dampitt då som man stoppar i hålet då? 😄😳 Annars brukar det finnas små luftfuktare att köpa. tror inte de är så dyra.

Postat

c.jpg

Lite liten bild kanske, men en sån använder jag.

Du blöter svampen som ligger däri med lite vatten och sen får den sitta i ljudhålet helt enkelt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.