Jump to content
Annons

JAM's fruktansvärda hemsida.


FlyRider

Recommended Posts

haha, jag köpte en gång 2 gitarrer hos Jam "Eagle" och båda sluta fundera efter 2 veckor. sedan tog det 2 månader för dom att fixa.

Personalen var även otrevliga och jag hade också samma känsla att han störde sig på mig att jag ville lämna in gitarren.

Sedan dess har jag handlat oss Börsen. Dom ger mig alltid gratis prylar på köpet och extra rea bara sådär.

I LOVE BÖRSEN!

PS. Dom som försvara jam i tråden jobbar där 🙂

Vad funderade de på innan de slutade? Tjejer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
AHA!

Gissa vad jag gjorde i brist på annat!?

Mejlade Jerker från Jam!

han svarade såhär!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Subject: SV: Tjenare! Studio Forumet vill er något!

From: "Jerker Antoni" <jerker@jam.se>

Date: Thu, October 16, 2008 10:48 am

To: angus@norder.se

Hej!

Tack för tipset.

Fast ärligt talat - är Musikbörsens eller 4sounds hemsida bättre - knappast va?

Vi håller just på att ändra till en helt ny hemsida med nytt upplägg på alla sätt.

Kommer kanske att sjösättas redan om några veckor om allt funkar.

Då blir det andra bullar.

Det där med dålig och slö personal osv. är inget nytt - det brukar skrivas om det på

alla forum om alla butiker - och faktiskt inte så mycket att bry sig om egentligen -

vi brukar faktiskt få mer beröm än många andra. Det är ändå alltid några som är

missnöjda, tycker att vi har en massa egenimporterad skit osv. Framförallt dom som

inte ens provat prylarna... Värsta exemplet var på GMFs forum där Eagle gitarrerna

bara var skit - tills många försvarade dom och tyckte dom var mycket prisvärda.

Samma sak med JJlabs mikarna - tills någon kom på att den första stormembrans

JJlabs-miken (som då kostade 1.295:-) var samma mikrofon som en CAD-mik som kostade

5.495:-. Och det är faktiskt sant.

Kolla in sidan om några veckor igen - vi kommer ev. också att lägga upp en länk där

man kan prova den så vi får den hårdtestad innan den går "live".

MVH Jerker

________________________________________

Jerker Antoni

JAM AB

Roslagsgatan 14, 113 55 Stockholm, SWEDEN

Tel +46 8 410 510 88

________________________________

Sug på den! 🙂

Snacka om drygfan 🙂 Jag har aldrig någonsin handlat på idiot-kedjan JAM och kommer heller aldrig göra efter all skit dom pysslar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
AHA!

Gissa vad jag gjorde i brist på annat!?

Mejlade Jerker från Jam!

han svarade såhär!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Subject: SV: Tjenare! Studio Forumet vill er något!

From: "Jerker Antoni" <jerker@jam.se>

Date: Thu, October 16, 2008 10:48 am

To: angus@norder.se

Hej!

Tack för tipset.

Fast ärligt talat - är Musikbörsens eller 4sounds hemsida bättre - knappast va?

Vi håller just på att ändra till en helt ny hemsida med nytt upplägg på alla sätt.

Kommer kanske att sjösättas redan om några veckor om allt funkar.

Då blir det andra bullar.

Det där med dålig och slö personal osv. är inget nytt - det brukar skrivas om det på

alla forum om alla butiker - och faktiskt inte så mycket att bry sig om egentligen -

vi brukar faktiskt få mer beröm än många andra. Det är ändå alltid några som är

missnöjda, tycker att vi har en massa egenimporterad skit osv. Framförallt dom som

inte ens provat prylarna... Värsta exemplet var på GMFs forum där Eagle gitarrerna

bara var skit - tills många försvarade dom och tyckte dom var mycket prisvärda.

Samma sak med JJlabs mikarna - tills någon kom på att den första stormembrans

JJlabs-miken (som då kostade 1.295:-) var samma mikrofon som en CAD-mik som kostade

5.495:-. Och det är faktiskt sant.

Kolla in sidan om några veckor igen - vi kommer ev. också att lägga upp en länk där

man kan prova den så vi får den hårdtestad innan den går "live".

MVH Jerker

________________________________________

Jerker Antoni

JAM AB

Roslagsgatan 14, 113 55 Stockholm, SWEDEN

Tel +46 8 410 510 88

________________________________

Sug på den! 🙂

Snacka om drygfan 🙂 Jag har aldrig någonsin handlat på idiot-kedjan JAM och kommer heller aldrig göra efter all skit dom pysslar med.

Fast Jam är väl dom enda som faktiskt har beg high end audio, det borde väl passa dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att både Jam och Musikbörsen är riktigt sunkiga hemsidor men jag aldrig haft särskilt stora problem att hitta på dom och alltid blivit bra bemött i någon av deras affärer. Det som istället får mitt blod att koka är Aftonbladets hemsida, ett företag som ska syssla med sk media dessutom! Datorn så gott som självdör så fort man hamnar på den. Jam är riktigt charmig i jämförelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
AHA!

Gissa vad jag gjorde i brist på annat!?

Mejlade Jerker från Jam!

han svarade såhär!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Subject: SV: Tjenare! Studio Forumet vill er något!

From: "Jerker Antoni" <jerker@jam.se>

Date: Thu, October 16, 2008 10:48 am

To: angus@norder.se

Hej!

Tack för tipset.

Fast ärligt talat - är Musikbörsens eller 4sounds hemsida bättre - knappast va?

Vi håller just på att ändra till en helt ny hemsida med nytt upplägg på alla sätt.

Kommer kanske att sjösättas redan om några veckor om allt funkar.

Då blir det andra bullar.

Det där med dålig och slö personal osv. är inget nytt - det brukar skrivas om det på

alla forum om alla butiker - och faktiskt inte så mycket att bry sig om egentligen -

vi brukar faktiskt få mer beröm än många andra. Det är ändå alltid några som är

missnöjda, tycker att vi har en massa egenimporterad skit osv. Framförallt dom som

inte ens provat prylarna... Värsta exemplet var på GMFs forum där Eagle gitarrerna

bara var skit - tills många försvarade dom och tyckte dom var mycket prisvärda.

Samma sak med JJlabs mikarna - tills någon kom på att den första stormembrans

JJlabs-miken (som då kostade 1.295:-) var samma mikrofon som en CAD-mik som kostade

5.495:-. Och det är faktiskt sant.

Kolla in sidan om några veckor igen - vi kommer ev. också att lägga upp en länk där

man kan prova den så vi får den hårdtestad innan den går "live".

MVH Jerker

________________________________________

Jerker Antoni

JAM AB

Roslagsgatan 14, 113 55 Stockholm, SWEDEN

Tel +46 8 410 510 88

________________________________

Sug på den! 🙂

Snacka om drygfan 🙂 Jag har aldrig någonsin handlat på idiot-kedjan JAM och kommer heller aldrig göra efter all skit dom pysslar med.

Fast Jam är väl dom enda som faktiskt har beg high end audio, det borde väl passa dig?

Jag gillar inte deras kundfilosofi och deras koncept.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Jaha, var det tackvare hemsidan?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Och du jobbar på J(ag)A(rbetar här M(en skit i kunder)? Eftersom du verkligen gillar försvara dem verkar det rätt så uppenbart.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Och du jobbar på J(ag)A(rbetar här M(en skit i kunder)? Eftersom du verkligen gillar försvara dem verkar det rätt så uppenbart.

Nej jag jobbar inte på Jam men jag är inte så dum i huvudet att jag inte kan tolka deras faktiskt lättanvända hemsida...

Har handlat några gånger hos dom så jag vet att de INTE skiter i kunder, de som påstår det är nog inga större kommunikatörer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte heller JAM, dom har massor och säkert massa bra saker där men när man går in och ska testa lite gitarrer så verkar dom mest tycka man är jobbig. 4sound gillar jag bra mycket bättre, dom var bra mycket trevligare och försökte hjälpa än. Hos JAM känner jag mig som om dom inte vill ha mig där för att sammanfatta det..

Ingen trevlig känsla i en affär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Och då måste ja säga att jag har bojjkottat musikbörsen rätt länge pga att ja tyckte dom var otrevliga och oengagerade!

Och då fans bara 4-sound som alternativ i den lilla staden Linköping. Så det fick bli dom.

Fast dom gick i konkurs efter att dom bytte till större lokaler (dom gick från att heta musikcentralen till 4-sound efter att dom gick med i den kedjan, om ja fattat allt rätt)

och så köpte Jam upp deras lager för mindre än deras inköpspris! 😄

Så, när Jam kom till stan så började jag handla där istället!

Och nu köpte ja precis en ny gura på Börsen. 🙂

Poängen med det hela, tror jag, är att alla tycker och tänker SÅ JÄVLA MYCKET, fast dom inte har nån aning..

"Jag tycker inte om jam, för en gång när ja var i en Jam-butik så vände en säljare ryggen till mig"!

Finns mycket larviga exempel på hur hela kedjor går i kras i någons ögon bara för att folk ska vara så larviga och dra precis alla över en kant..

Det kan bara finnas ett svar på varför det är så!

"Ni är nazister, nazister I tell you!" :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Och du jobbar på J(ag)A(rbetar här M(en skit i kunder)? Eftersom du verkligen gillar försvara dem verkar det rätt så uppenbart.

Nej jag jobbar inte på Jam men jag är inte så dum i huvudet att jag inte kan tolka deras faktiskt lättanvända hemsida...

Har handlat några gånger hos dom så jag vet att de INTE skiter i kunder, de som påstår det är nog inga större kommunikatörer...

Jo de skiter i kunder och jag pratar om egen erfarenhet. och ingen god kommunikatör? Ja du, du kan inte uttala dig för andra om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska aldrig handla på Jam mer.

Besök Musikbörsen på S:t Eriksplan istället. De har verkligen fantastisk personal och mycket kul grejor på lager.

Jag håller värkligen med dig s:t Eriksplans personal är otroligt trevliga och hjälpsamma!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill bara säga en till sak till alla som säger att JAM e trevliga! En dag när min kompis provspelade en gitarr och det va inte alls på hög volym! så kommer gubben på JAM stockholm och säger: -jag tror jag ska ge dig några hörlurar nu för min hjärna håller på att sprängas (på ett otrevligt sätt sa han det). Dock så finns det snällt folk på JAM också som tur e:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Och du jobbar på J(ag)A(rbetar här M(en skit i kunder)? Eftersom du verkligen gillar försvara dem verkar det rätt så uppenbart.

Nej jag jobbar inte på Jam men jag är inte så dum i huvudet att jag inte kan tolka deras faktiskt lättanvända hemsida...

Har handlat några gånger hos dom så jag vet att de INTE skiter i kunder, de som påstår det är nog inga större kommunikatörer...

Jo de skiter i kunder och jag pratar om egen erfarenhet. och ingen god kommunikatör? Ja du, du kan inte uttala dig för andra om det.

Men det kan du?

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Och du jobbar på J(ag)A(rbetar här M(en skit i kunder)? Eftersom du verkligen gillar försvara dem verkar det rätt så uppenbart.

Nej jag jobbar inte på Jam men jag är inte så dum i huvudet att jag inte kan tolka deras faktiskt lättanvända hemsida...

Har handlat några gånger hos dom så jag vet att de INTE skiter i kunder, de som påstår det är nog inga större kommunikatörer...

Jo de skiter i kunder och jag pratar om egen erfarenhet. och ingen god kommunikatör? Ja du, du kan inte uttala dig för andra om det.

Men det kan du?

Men vad sades i början av denna tråd? AJUSTE, följande:

Måste även denna tråd urarta i ett bajskastarparty? Snälla, PM:a varandra istället.
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Och du jobbar på J(ag)A(rbetar här M(en skit i kunder)? Eftersom du verkligen gillar försvara dem verkar det rätt så uppenbart.

Nej jag jobbar inte på Jam men jag är inte så dum i huvudet att jag inte kan tolka deras faktiskt lättanvända hemsida...

Har handlat några gånger hos dom så jag vet att de INTE skiter i kunder, de som påstår det är nog inga större kommunikatörer...

Jo de skiter i kunder och jag pratar om egen erfarenhet.

Jag kan bara prata utifrån mina erfarenheter, och de är att JAM (i Göteborg) är väldigt tillmötesgående och service-inriktade. Man kanske inte måste dra alla anställda inom hela affärskedjan över en kant? Eller du kanske har träffat hela personalstyrkan...?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Ja, fy fan! JAMs sida är helt, totalt, OTROLIGT, dålig!

Kan ju inte ha varit så dålig eftersom den uppenbarligen har hjälpt Jam till att bli en av Sveriges största musikkedjor...

Den var väl hipp på den tiden sidan kom upp... Tvivlar på att sidan i sig bidragit något särskilt de senaste åtminstone fyra åren.

Hipp? Content is king!

Och du jobbar på J(ag)A(rbetar här M(en skit i kunder)? Eftersom du verkligen gillar försvara dem verkar det rätt så uppenbart.

Nej jag jobbar inte på Jam men jag är inte så dum i huvudet att jag inte kan tolka deras faktiskt lättanvända hemsida...

Har handlat några gånger hos dom så jag vet att de INTE skiter i kunder, de som påstår det är nog inga större kommunikatörer...

Jo de skiter i kunder och jag pratar om egen erfarenhet.

Jag kan bara prata utifrån mina erfarenheter, och de är att JAM (i Göteborg) är väldigt tillmötesgående och service-inriktade. Man kanske inte måste dra alla anställda inom hela affärskedjan över en kant? Eller du kanske har träffat hela personalstyrkan...?

Har jag sagt hela? Nej men här i sthlm å det räcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

Jo de skiter i kunder och jag pratar om egen erfarenhet.

Jag kan bara prata utifrån mina erfarenheter, och de är att JAM (i Göteborg) är väldigt tillmötesgående och service-inriktade. Man kanske inte måste dra alla anställda inom hela affärskedjan över en kant? Eller du kanske har träffat hela personalstyrkan...?

Har jag sagt hela? Nej men här i sthlm å det räcker.

ok, då missuppfattade jag dig. Du har ju faktiskt inte specificerat dig särskillt noga (du har t.ex. inte skrivit att det inte gäller hela heller). I mina öron låter ett sånt uttalande (text låter ju inte men ni fattar kanske vad jag menar..) som om det gällde i allmänhet, men ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud.

Om man skulle bojkotta allt med otrevlig personal då skulle man behöva bojkotta följande:

ICA

Hemköp

Glassbilen

Kollektivtrafiken

Sjukhus

Telia

Kundtjänst (vilken som)

SJ

SAS

Pressbyrån

7-Eleven

Dressman

HM

Mig själv på mitt jobb.

Ni förstår min poäng.

Det har aldrig slagit er att det är vanliga människor som jobbar där? Och att det kanske motförmodan haft en väldigt, väldigt dålig dag?

Jag försvarar inte JAM. Jag har aldrig haft med dom att göra då jag handlar mina saker på 4-Sound Göteborg där jag alltid blivit väl bemött.

Men visst har jag stött på otrevlig personal i butik - men tar inte åt mig personligen då människan som står bakom disken är otrevlig mot alla den dan då

han/hon förmodligen har en dålig sådan.

Nästa gång ni handlar av någon som ni känner er dåligt bemött av så säg följande:

Du gör ett underbart jobb!

Och var inte ironisk, utan mena det istället. Hur ofta får man höra det av andra människor?

Bara en sån kommentar till mig hade gjort min dag i alla fall 🙂

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Men herregud.

Om man skulle bojkotta allt med otrevlig personal då skulle man behöva bojkotta följande:

ICA

Hemköp

Glassbilen

Kollektivtrafiken

Sjukhus

Telia

Kundtjänst (vilken som)

SJ

SAS

Pressbyrån

7-Eleven

Dressman

HM

Mig själv på mitt jobb.

Ni förstår min poäng.

Det har aldrig slagit er att det är vanliga människor som jobbar där? Och att det kanske motförmodan haft en väldigt, väldigt dålig dag?

Jag försvarar inte JAM. Jag har aldrig haft med dom att göra då jag handlar mina saker på 4-Sound Göteborg där jag alltid blivit väl bemött.

Men visst har jag stött på otrevlig personal i butik - men tar inte åt mig personligen då människan som står bakom disken är otrevlig mot alla den dan då

han/hon förmodligen har en dålig sådan.

Nästa gång ni handlar av någon som ni känner er dåligt bemött av så säg följande:

Du gör ett underbart jobb!

Och var inte ironisk, utan mena det istället. Hur ofta får man höra det av andra människor?

Bara en sån kommentar till mig hade gjort min dag i alla fall 😄

Har själv jobbat i butik och visst kan man ha en dålig dag och ha många gnälliga otrevliga kunder som skäller på en. Och det gör det svårare att vara trevlig men man får inte låta det gå ut över andra som inte har gjort nåt. Självklart kan man inte förvänta sig toppservice om man beter sig själv som en idiot som kund. Då gör man inte mer än man måste göra. Och visst finns det en hel del idioter som kunder. Det är alltid lätt för dem som aldrig jobbat inom service klaga utan att själv veta hur det är att vara på andra sidan och veta hur mycket skit man kan tvingas ta. Men faktum är att det finns allt för många i butiker som inte skulle jobba där. Jag har alltid en öppen och trevlig attityd. Men om man möts med ignorans, ovilja, sura och otrevlig personal går jag någon annanstans. Men säga du gör ett underbart jobb och mena det till nån man blivit dåligt bemött av? Varför det? 🤪 Det är ju att vända andra kinden till. skulle själv aldrig sjunka så lågt och förnedra mig på det viset. Det sparar jag till de som gör ett bra jobb, är serviceintriktade och trevliga och förtjänar höra de gör ett bra jobb. Det är nåt man måste göra sig förtjänt av. Men vissa är det svårt bojkotta eftersom det bara finns dem där man bor. Och hur ska man bojkotta och undvika den urusla kollektivtrafiken? Skaffa sig en egen tralla på spåret? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...