Jump to content
Annons

Cubase hittar inte battery 2(?) HJÄLP!


powerblade

Recommended Posts

Jag har precis köpt ny dator och när installerat battery 2 i cubase sx 3 så kan man inte få fram det när man klicka på vst-instrument. Alla andra pluggar jag installerat har funkat precis som vanligt (har gjort precis som jag alltid har gjort sen jag började med cubase sx 3 för ca 3 år sen). Känner inte för att börja battery 3 som jag inte tycker om, dessutom har jag använt 2:an i alla mina gamla dokument.

Enda skillnaden från förut, förutom ny (och betydligt bättre) hårdvara, är att jag nu kör windows pro istället för home.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har precis köpt ny dator och när installerat battery 2 i cubase sx 3 så kan man inte få fram det när man klicka på vst-instrument. Alla andra pluggar jag installerat har funkat precis som vanligt (har gjort precis som jag alltid har gjort sen jag började med cubase sx 3 för ca 3 år sen). Känner inte för att börja battery 3 som jag inte tycker om, dessutom har jag använt 2:an i alla mina gamla dokument.

Enda skillnaden från förut, förutom ny (och betydligt bättre) hårdvara, är att jag nu kör windows pro istället för home.

Ligger .dll filen i vst mappen? (c:/program/steinberg/cubasesx3/vstplugins) Den måste ligga där annars hittar inte cubase pluggen. En del plugins vill att man väljer plats för dll filen och då kanske den hamnade fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis köpt ny dator och när installerat battery 2 i cubase sx 3 så kan man inte få fram det när man klicka på vst-instrument. Alla andra pluggar jag installerat har funkat precis som vanligt (har gjort precis som jag alltid har gjort sen jag började med cubase sx 3 för ca 3 år sen). Känner inte för att börja battery 3 som jag inte tycker om, dessutom har jag använt 2:an i alla mina gamla dokument.

Enda skillnaden från förut, förutom ny (och betydligt bättre) hårdvara, är att jag nu kör windows pro istället för home.

Ligger .dll filen i vst mappen? (c:/program/steinberg/cubasesx3/vstplugins) Den måste ligga där annars hittar inte cubase pluggen. En del plugins vill att man väljer plats för dll filen och då kanske den hamnade fel...

japp! jag har provat att installera battery på olika ställen tom...men inget hjälper

Link to comment
Dela på andra sajter

Å jag tillför, att om DLL-en ligger i VST plugins mappen (c:\program\steinberg\vstplugins\) som powerblade sa, och inte är brun-markerad i Devices -> plug-in information, som trancer sa, då ska den fungera. Om den inte gör det, då hamnar du omedelbart i kapitlet avancerad felsökning och då är det svårt för forumet att hjälpa. Första förslaget är då att du har en felande installation av Battery.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Testa Devices/Plug-ins och kolla så den är markerad i listan där, annars markera och tryck "update" knappen.

KAN funka 😲

/Perrra

efter man gjort det står det "Application installation error. Please reinstall Battery 2" när man går in i cubase (står även så när man försöker öppna battery 2 utanför cubase)

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa Devices/Plug-ins och kolla så den är markerad i listan där, annars markera och tryck "update" knappen.

KAN funka 😲

/Perrra

efter man gjort det står det "Application installation error. Please reinstall Battery 2" när man går in i cubase (står även så när man försöker öppna battery 2 utanför cubase)

Då gör du det 😄

Och var noga med att du väljer rätt VSTkatalog när du installerar ... obs.. TA BORT battery från systemet först är att rekomendera.. dvs avinstallera skiten och sen installera om det på nytt istället för att bara installera över allt...

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa Devices/Plug-ins och kolla så den är markerad i listan där, annars markera och tryck "update" knappen.

KAN funka 😎

/Perrra

efter man gjort det står det "Application installation error. Please reinstall Battery 2" när man går in i cubase (står även så när man försöker öppna battery 2 utanför cubase)

JAG LÖSTE DET! jag installerade ett program som heter regcleaner 4.3 och tog bort battery 2 ur registret sen gjorde jag om hela installtionen igen UTAN att registrera battery. sen öppnade jag battery utanför cubase och fick upp en ruta om att man har 30 dagar (bla bla). efter det gick jag in i cubase igen och till decices/plugin-information, markerade battery 2 TROTS att det var brunmarkerat och stod "unloadable". startade om cubase och det funkade. ur cubase igen och registrerade battery. SEN funkade precis som vanligt.

det mesta går med lite pillande 😲

hoppas detta kan hjälpa någon med samma problem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...