Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag laddade ner en mjukvarysynt o kopierade in dll filerna till vst plugins mappen men kan inte få fram ljud ur vad gör jag för fel ? (den den synt som var med programvaren i cubase fungerar)

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Jag laddade ner en mjukvarysynt o kopierade in dll filerna till vst plugins mappen men kan inte få fram ljud ur vad gör jag för fel ? (den den synt som var med programvaren i cubase fungerar)

Är det en gratisplugg? Vilken då i så fall?

Postat

Kore

Postat

Kore

ja den verkar inte gå att använda alls

Postat

Kore är det Native Instruments som gör och det är inte en gratisplugg.

Det finns nog ingen här som vill hjälpa dig med illegalt nedladdade program eftersom de flesta betalat för sina VST.

Postat

Det finns nog ingen här som vill hjälpa dig med illegalt nedladdade program eftersom de flesta betalat för sina VST.

Att de flesta här har betalat för sina program, är kanske tveksamt - men forumreglerna säger att det inte är tillåtet att diskutera hur man får igång fultankade program.

Postat

det stod att den var gratis när jag laddade ner den men det spelar ingen jag har även testat att försöka använda andra gratispluggar men inte lyckats jag laddade ner en trummaskin som valde när jag skapade ett spår men inget ljud

Postat

det stod att den var gratis när jag laddade ner den men det spelar ingen jag har även testat att försöka använda andra gratispluggar men inte lyckats jag laddade ner en trummaskin som valde när jag skapade ett spår men inget ljud

KORE PLAYER is a free software instrument http://www.native-instruments.com/index.php?id=koreplayer

Postat

Kore Player är helt gratis och går att ladda ner från Native Instruments hemsida.

http://www.native-instruments.com/index.php?id=koreplayer

Ja vad var det jag sa men jag har inte fått det att funka

Analogfreak och Claes kan ta sina fultankade program o stoppa upp i arsle

Säger du bara "Kore" utan någon som helst förklaring, så är det väldigt lätt att misstänka att det är en piratkopia det handlar om - och det förekommer ofta att folk frågar efter hjälp med sådant innan de har kollat forumreglerna, så det är inte konstigt att den reaktionen kommer - men eftersom så inte var fallet, så får jag be om ursäkt. 🙂

Postat

Kore Player är helt gratis och går att ladda ner från Native Instruments hemsida.

Ok, det kanske är dags att du får hjälp då! 🙂

Så här gör jag iallafall när jag startar Kore (och alla andra samplingsbibliotek med egen spelare),och det funkar för mig:

1. Jag laddar Kore Player i VST-instruments-listan.

2. Laddar ett ljud i Kore Player

3. Skapar ett nytt midispår och väljer Kore Player som output

4. Klickar på rec-ikonen på midikanalen (INTE rec som i starta inspelning)

5. Spelar på min midikeyboard och ljudet kommer från Kore Player

Gör du lika och ändå inte får nåt ljud så är det nåt som är fel i din dator.

Postat

Ok, det kanske är dags att du får hjälp då! 😄

Så här gör jag iallafall när jag startar Kore (och alla andra samplingsbibliotek med egen spelare),och det funkar för mig:

1. Jag laddar Kore Player i VST-instruments-listan.

2. Laddar ett ljud i Kore Player

3. Skapar ett nytt midispår och väljer Kore Player som output

4. Klickar på rec-ikonen på midikanalen (INTE rec som i starta inspelning)

5. Spelar på min midikeyboard och ljudet kommer från Kore Player

Gör du lika och ändå inte får nåt ljud så är det nåt som är fel i din dator.

ja hej

jag är ju blåst. jag hade gjort alla punkter utom punkt 2 hade glömt att dubbelklicka på själva ljudet.

tack

Postat

Analogfreak och Claes kan ta sina fultankade program o stoppa upp i arsle

Är det skönt att göra det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.