JouniL Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Hej! IgÄr (mÄndagen den 29/9) sÄg jag första utslagsomgÄngen för de Ätta kvarvarande tjejerna i Idol 2008. En sak som slog mig var att jag inte gillade hur det lÀt. Det lÀt som om tjejerna satt lÀngs bort i en korridor pÄ Huddinge sjukhus och sjöng medan orkestern satt rÀtt upp i knÀt pÄ en. Vet inte om det var sÄngreverbet som gjorde att det saknades tonvis med vÀrme i sÄngen: det lÀt riktigt riktigt kallt, sterilt och frÄnvarande. NÄgon som hÄller med mig?
JJMusik Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 tÀnkte inte sÄ mkt pÄ mixen, dÀremot störde jag mig pÄ att det bara var piano, bas och trummor - lite strÄkar hade inte skadat, inte riktiga dÄ men synthstrÄkar iaf. Licence to kill lÀt ju hemsk utan strÄkar - inget flyt. Men fyfan vilken duktig trummis som lirar dÀr. han svÀnger pÄ riktigt bra!
carlstrom Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 nu satt jag visserligen i ett annat rum och glodde hockey större delen men det jag hörde frÄn Idol var skum mixning...kÀndes som om de mixat för mer saker i ljudbilden och sen mutat dem utan att Àndra mixen för anpassa för mindre sÀttning..eller nÄt, skumt lÀt det iaf tycker jag.
barkley Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 tĂ€nkte inte sĂ„ mkt pĂ„ mixen, dĂ€remot störde jag mig pĂ„ att det bara var piano, bas och trummor - lite strĂ„kar hade inte skadat, inte riktiga dĂ„ men synthstrĂ„kar iaf. Licence to kill lĂ€t ju hemsk utan strĂ„kar - inget flyt. Men fyfan vilken duktig trummis som lirar dĂ€r. han svĂ€nger pĂ„ riktigt bra! Jag störde mig pĂ„ pianisten som tydligen hade nĂ„t sorts jazz-komplex. NĂ€r det Ă€r idol ska det vara POP. Inga maj9-ackord plz đ
7sortersapa Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Tror att jag hÄller med barkley. Jag tittade som hastigast och trodde att jag kommit in pÄ nÄgon förlegad 90-tals alt 80-talstalangjakt. Det var nÄgon kvinnlig artist som sjöng lite "rockigt", jag hade godkÀnt (eller i alla fall tolererat) det av en avdankad 80-tals artist som tycker att the comitments Àr en bra film innehÄllandes bra musik, inte av en ung idolkandidat. Bakom denna uppvisning i dÄlig smak lÄg en matta av ost som kanske (bara kanske) skulle passat in som bakgrund till Cafe norrköping.
tomazopantera Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Hej! IgÄr (mÄndagen den 29/9) sÄg jag första utslagsomgÄngen för de Ätta kvarvarande tjejerna i Idol 2008. En sak som slog mig var att jag inte gillade hur det lÀt. Det lÀt som om tjejerna satt lÀngs bort i en korridor pÄ Huddinge sjukhus och sjöng medan orkestern satt rÀtt upp i knÀt pÄ en. Vet inte om det var sÄngreverbet som gjorde att det saknades tonvis med vÀrme i sÄngen: det lÀt riktigt riktigt kallt, sterilt och frÄnvarande. NÄgon som hÄller med mig? Yupp, Detta störde mig ocksÄ. Hade nÀstan svÄrt att bedöma sÄngen... LÀt som om man hade en vaxpropp i örat...
Guitar Nilsson Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Det var en tjej som de klagade pÄ att hon sjöng lÄten för lÄngsamt tempo. En annan stackare fick höra att hon sÄg helt fel ut. Och i samma program fick man se att de har bÄde stylist, sÄngcoach och en tredje expert. Borde inte sÄngcoachen ha föreslagit ett snabbare tempo? För inte f-n Àr de hÀr unga tjejerna sÄ sjÀlvsÀkra att de stupsÀkert hÄller fast vid att köra lÄten alldeles för sakta? Och att som sextonÄrig helnervös tjej inför kameror och direktsÀndning fÄ höra mer eller mindre att man ser ut som en tant. det mÄste ha kÀnts förjÀvligt. Vad gjorde stylisten som till oss tittare sa hur viktigt det var att se bra och rÀtt ut? De mÄste ju ha lurat den stackars tjejen. Jag som brukar sÄga allting, tycker annars att hela Idol-programmet Àr bÀttre i Är Àn vad det varit förut.
punkrockdude Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 tĂ€nkte inte sĂ„ mkt pĂ„ mixen, dĂ€remot störde jag mig pĂ„ att det bara var piano, bas och trummor - lite strĂ„kar hade inte skadat, inte riktiga dĂ„ men synthstrĂ„kar iaf. Licence to kill lĂ€t ju hemsk utan strĂ„kar - inget flyt. Men fyfan vilken duktig trummis som lirar dĂ€r. han svĂ€nger pĂ„ riktigt bra! Jag störde mig pĂ„ pianisten som tydligen hade nĂ„t sorts jazz-komplex. NĂ€r det Ă€r idol ska det vara POP. Inga maj9-ackord plz đ Hehe đ
Larsson Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 tycker det lÄter varmt & mysigt jag! http://www.youtube.com/watch?v=1kwEwLdgYnk
JouniL Postat 30 september 2008 TrÄdstartare Postat 30 september 2008 tycker det lÄter varmt & mysigt jag! http://www.youtube.com/watch?v=1kwEwLdgYnk OK, idag kopplade jag in stereon via SPDIF frÄn min Boxer och nu var det en hel annan femma, lÀt riktigt bra. FÄr vÀl skylla pÄ min TV, kan ha varit sÄ att jag hade ngn form av fejk surround instÀllning pÄ den som fick mitten ljudet (sÄngen) att balla ur.
Matthew L Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 tycker det lĂ„ter varmt & mysigt jag! http://www.youtube.com/watch?v=1kwEwLdgYnk SÄÄÄ bra röst!! đ
Umemagnus Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Vad Ă€r Idol? đ hehe, försök inte...
Opus99 Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 (redigerat) Jag Àr lite sÄ med. Har nog bara sett ett enda avsnitt av idol, för 3000 Är sen typ, Àven fast det Àr gamla kamrater i bandet. Försöker att inte tÀnka pÄ det. Redigerat 30 september 2008 av Opus99
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.