Assar Postat 25 oktober 2008 Dela Postat 25 oktober 2008 Jag kollade statusen på min DHL-leverans igår kväll och där stod det att de inte lyckats överlämna paketet till mig under fredagen. När jag kontaktade Posten i morse fick jag svaret att avsändaren angett att paketet skulle lämnas ut dagtid, det är tydligen standard för Thomann. Eftersom Posten inte lyckats lämna över paketet på min hemadress under fredagen så skickade de paketet till Postens Företagscenter, som endast har öppet vardagar. 🙂 ... vilket innebär att jag måste vänta till på måndag. Så nästa gång kommer jag nog lämna min jobbadress som leveransadress. Det verkar finnas större chans att få paketet i tid då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 25 oktober 2008 Dela Postat 25 oktober 2008 DHL och Posten är två olika företag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 25 oktober 2008 Dela Postat 25 oktober 2008 DHL och Posten är två olika företag. Stämmer. Men DHL lämnar över till svenska Posten för leverans i Sverige. Åtminstone i det här fallet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Middle Postat 23 november 2008 Dela Postat 23 november 2008 vart hittar jag kolli-ID? är det de nummret som står på pdf filen dom skickar eller hittar jag de bland mailen eller står det på kundcentrum på deras hemsida? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 23 november 2008 Dela Postat 23 november 2008 Kolli-iD står i deras bland deras order info på weben. Och det tycks vara ganska olika hantering av paket från thomann. I bland kommer det som företagspostpaket och får hämtas direkt på postens företagscenter. I bland kommer det med DHL till dörren. Senast kom som privat postpaket och gick att hämta i butiken runt hörnet. I bland har jag tyckas hitta paktet i svenska postens system men oftast inte. Man undrar hur många olika varianter de har på transporter. Vi ett tillfälle tog det 3 veckor för dhl från thomann men oftast tar det mindre än en vecka. (Från thomann skickar, de har naturligvis inte alltid allt på lager så det kan ta tid i bland) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.