psykfrans Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Hallå! Har ett störande problem. Jag vill importera inställningarna i min baskanal i ett nytt projekt. Kör VB-1 i en midikanal med pluggar, som går till en gruppkanal tillsammans med kicken, också där pluggar. Men när jag tar load selected channels i nya projektet så händer ingenting.. Någon som vet vad jag gör för fel? Hur ska jag få gamla basen till ett nytt projekt, utan att göra om den från början? Puss!
Lundin Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Jag tror du får skilja på audio och midi. Gruppkanalen ingår inte heller i sin helhet även om routingen finns kvar. Om du vill spara din midikanal, din mixerkanal och din gruppkanal ( med alla midi/audioeffekter) får du spara din setup som en Template istället. Du ställer in allt som det ska vara i projektet och välj sedan "save as Template" nästa gång du ska starta ett projekt med denna inställningen finns den med i menyn när du väljer "New project" Sparar du din midikanal får du inte med audioeffekterna och sparar du din audiokanal får du inte med midi, likadant med gruppkanalen. Om det bara är dina audioeffekter du vill spara går du in i mixerfönstret och sedan öppna upp ljudstrip'en för din bas ( där VB-1 ligger ) och sedan spara där så ska du kunna flytta dina kanalinställningar hit och dit.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.