Jump to content
Annons

Textgenerator


svante

Recommended Posts

För ett tag sen sÄ lÀste jag en recension pÄ en textgenerator i STUDIO dÀr man la in en text och sedan kunde slumpa fram nya textstycken i. Jag vart helt sÀker pÄ att den hette "liptickle" eller nÄge liknande men hur jag Àn letar sÄ hittar jag inte detta. Varken i tidning eller pÄ nÀtet. NÄgon som kan hjÀlpa?

Svante

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

UrsÀkta en simpel trummis, men hur fan funkar det hÀr textprogrammet? kan den skapa texter Ät dig?? skulle vara cool... mitt band har musik till typ 10 lÄtar men ingen text. sÄ en textskapargenerator vore bra... inte riktigt min avdelning men nyfiken... man Àr ju bara trummis.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

UrsÀkta en simpel trummis, men hur fan funkar det hÀr textprogrammet? kan den skapa texter Ät dig?? skulle vara cool... mitt band har musik till typ 10 lÄtar men ingen text. sÄ en textskapargenerator vore bra... inte riktigt min avdelning men nyfiken... man Àr ju bara trummis.

Det funkar hyfsat bra skulle jag vilja sÀga. Man tar ett lass fÀrdiga texter/ordkombinationer och stoppar in i i 3 olika fÀlt. Sen vÀljer man hur versmÄttet ska vara ochg sedan generate.

3-4-3-4 kan alltsÄ bli:

i love you

you love me to

dont you do

di dy doo whooo

Förutsatt att dessa ord finns inlagda för programmet att vÀlja ifrÄn. Texterna blir sÀllan nÄgot att ha frÄn början, men efter 3 kvarts pillande och genererande sÄ kan man faktiskt fÄ fram nÄnna verser o en refrÀng som funkar.

Jag rekommenderar programmet iaf. Gratis demo i 30 dar har dom.

Ha det gott

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...