Jump to content
Annons

Problem med Motu Traveller


Lilleman

Recommended Posts

Mitt ljudkort har fungerat klockrent sen jag köpte det, men nu har jag har fått ett mycket märkligt problem med mitt Motu Traveller. 😛

När jag skulle flytta om i racket och kopplade in allt igen hittar inte datorn ljudkortet igen… Det finns inte med någonstans i valmenyerna inte Cubase SX eller XP… Däremot finns drivrutinerna, Jag får felmeddelandet att datorn inte kan hitta ljudkortet

Jag har ström i frirewire-kabeln till ljudkortet

Jag har installerat drivrutinerna på nytt, även testat att göra en systemåterställning och bytt firewire kabel, ominstallerat datorns firewire PCI-kort…

Är det någon klok som har mer förslag så är jag tacksam 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du testa att driva det med extern nätdel?

Jag har hört talas om sådana problem där det egentligen räcker att ha nätdelen inkopplad när man startar datorn - men sedan under drift så räcker det med matningen på porten... Om det sedan är att interfacet drar lite för mycket eller om det är matningen från moderkortet som inte räcker till riktigt, är nog en fråga man aldrig får något säkert svar på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du testa att driva det med extern nätdel?

Jag har hört talas om sådana problem där det egentligen räcker att ha nätdelen inkopplad när man startar datorn - men sedan under drift så räcker det med matningen på porten... Om det sedan är att interfacet drar lite för mycket eller om det är matningen från moderkortet som inte räcker till riktigt, är nog en fråga man aldrig får något säkert svar på...

Tjena Claes!

Jag har testat det även om jag inte skrev det... ☺️

Jag börjar tro att det är något fel med hårdvaran... Men samtidigt talar inget för det då jag bara kopplade isär och flyttade den i racket...

Den slog inte i eller något sådant, det är frustrerande... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du testa att driva det med extern nätdel?

Jag har hört talas om sådana problem där det egentligen räcker att ha nätdelen inkopplad när man startar datorn - men sedan under drift så räcker det med matningen på porten... Om det sedan är att interfacet drar lite för mycket eller om det är matningen från moderkortet som inte räcker till riktigt, är nog en fråga man aldrig får något säkert svar på...

Tjena Claes!

Jag har testat det även om jag inte skrev det... 😆

Jag börjar tro att det är något fel med hårdvaran... Men samtidigt talar inget för det då jag bara kopplade isär och flyttade den i racket...

Den slog inte i eller något sådant, det är frustrerande... 😎

Klart irriterande. 🙁

Testa på en annan dator i så fall och se vad som händer där. Det kan ju vara hårdvarufel antingen i ljudkortet eller i datorn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du testa att driva det med extern nätdel?

Jag har hört talas om sådana problem där det egentligen räcker att ha nätdelen inkopplad när man startar datorn - men sedan under drift så räcker det med matningen på porten... Om det sedan är att interfacet drar lite för mycket eller om det är matningen från moderkortet som inte räcker till riktigt, är nog en fråga man aldrig får något säkert svar på...

Tjena Claes!

Jag har testat det även om jag inte skrev det... 😛

Jag börjar tro att det är något fel med hårdvaran... Men samtidigt talar inget för det då jag bara kopplade isär och flyttade den i racket...

Den slog inte i eller något sådant, det är frustrerande... 🙂

Klart irriterande. 🙁

Testa på en annan dator i så fall och se vad som händer där. Det kan ju vara hårdvarufel antingen i ljudkortet eller i datorn...

Det är en bra idé... Men jag har ingen tillgång just nu... Kompisen vill inte gärna dra in andra drivrutiner i sin musikburk... ☺️😄

Jag har 2st PCI Firewire kort, inget av dom funkar det med, så jag tror nog mest på fel i ljudkortet i så fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...