Jump to content
Annons

Toneport+Garageband


PanicProne

Recommended Posts

Har nyss skaffat ett Toneport UX2-kort. Gearbox funkar bra men hur gör man för att spela in i garage band med det? Med gearbox behöver man ju köpa en plugin har ja hört.. Men för att kunna använda kortet (toneporten) för o spela in i garage band hur göör jag? Jag har ställt in toneport som ljud in och ut. Jag har skapat grundspår i garageband och valt toneport som in osv. Men jag får ingen respons.. och när ja sedan klickar på att spela in så fastnar inget. Snälla hjälp mig! Har redan kollat line 6 och övriga forum så en löjligt detalgrik beskrivning om hur man gör sku sitta fint.

//Sean

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Help a poor unintellegent man. Please? Anybody?

Kan dessvärre inte mycket om ditt ljudkort men förmodligen har den ett flertal utgångar, och för att Garageband ska svälja ljud måste du ange VILKEN utgång du avser att använda.

Testa det här; (Inga garantier att det funkar dock;)

1: Ta fram Garageband.

2: Koppla först NU in ljudkortet.

(Nu bör du få upp en ikon för ditt ljudkort någonstans.)

3: Klicka på ikonen.

4:Leta upp den specifika utgången du ska använda och välj den.

Hoppas det funkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Har nyss skaffat ett Toneport UX2-kort. Gearbox funkar bra men hur gör man för att spela in i garage band med det? Med gearbox behöver man ju köpa en plugin har ja hört.. Men för att kunna använda kortet (toneporten) för o spela in i garage band hur göör jag? Jag har ställt in toneport som ljud in och ut. Jag har skapat grundspår i garageband och valt toneport som in osv. Men jag får ingen respons.. och när ja sedan klickar på att spela in så fastnar inget. Snälla hjälp mig! Har redan kollat line 6 och övriga forum så en löjligt detalgrik beskrivning om hur man gör sku sitta fint.

//Sean

Hmm, har du ställt in MAC:ens ljudinställningar? Dvs att ljud in är Toneport (ja och ljud ut också iom att du lyssnar kanske via den?)?

Man kan ju ställa in både i datorns grundinställningar OCH i garageband. Tror jag höll på o fixade med det när jag skaffade min UX2:a för några veckor sedan.

Lycka till!

//Larsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...