Gojira Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 HallĂ„ dĂ€r sade jag sĂ€ger jag har jag sagt! Spenderade nĂ„gra timmar i helgen Ă„t att sampla alla mina cymbaler, och sedan typ 9 timmar idag till att klippa dom, och nu Ă€r jag klar och dĂ„ har jag 615 samplingar och en fet jĂ€vla huvudvĂ€rk. Jag tĂ€nkte att jag Ă€r sĂ„ snĂ€ll och delar med mig av allt, och ni fĂ„r ju gĂ€rna skĂ€nka mig lite Rolex guldklockor osv, det Ă€r bara att PMa mig, haha đ Se till att lĂ€sa readme-filen i rar-arkiven, det stĂ„r ett par viktiga saker dĂ€r angĂ„ende inspelning och nĂ„got ni bör akta er för (t.ex att det finns lite basresonans frĂ„n golvet i micken, kör hipass pĂ„ skiten sade jag!). HĂ€r hittar ni cymbalerna: Erkans 615 Cymbalsamplingar Jag har Ă€ven nĂ„gra trumsamplingar som jag spelat in. Dom hittar ni hĂ€r: Erkans Drum Samples ... sade jag PMa mig med lĂ„tar osv som ni gör dĂ€r ni anvĂ€nder mina ljud, jag Ă€r nyfiken pĂ„ att höra hur det lĂ„ter! Ha det!
VHS (oregistrerad) Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 LĂ€ckert ska ladda hem sen tror jag đ
Anders F Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 JĂ€ttesjyst av dig att du delar med dig av detta! Ăr det helt fritt att anvĂ€nda dessa dĂ„? Ska tanka hem dem nu đ MVH Anders
Pesek Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 JĂ€ttesjyst av dig att du delar med dig av detta! Ăr det helt fritt att anvĂ€nda dessa dĂ„? Ska tanka hem dem nu đ MVH Anders Fakturan kommer retroaktivt đ
Anders F Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 JĂ€ttesjyst av dig att du delar med dig av detta! Ăr det helt fritt att anvĂ€nda dessa dĂ„? Ska tanka hem dem nu đ MVH Anders Fakturan kommer retroaktivt đ đđ
basshole Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Har du 615 cymbaler??! đ 615 cymbalSAMPLINGAR. Med dagens spjutspetsteknologi kan man faktiskt sampla EN cymbal tvĂ„ eller fler gĂ„nger.
Gojira Postat 16 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 16 september 2008 LĂ€ckert ska ladda hem sen tror jag đ Jag har skrivit nĂ„gon fjuttig liten "License Agreement" i readme-filen som finns i varje rar-fil. Men kort sagt, det Ă€r fritt för varje privatperson att anvĂ€ndas, man fĂ„r inte producera nĂ„got kommersiellt utan mitt tillstĂ„nd, och man fĂ„r inte sĂ€lja samplingarna till nĂ„gon. Annars Ă€r det bara att rocka pĂ„. Tanken Ă€r vĂ€l frĂ€mst att alla som sitter och gör lĂ„tar hemma som Ă€r trötta pĂ„ sina cymbaler eller Ă€r trötta pĂ„ att anvĂ€nda "olagliga" cymbaler, fĂ„r nu en chans att anvĂ€nda nĂ„gra cymbaler som förhoppningsvis kan lĂ„ta helt ok, och slippa bekymra sig om att det inte Ă€r lagligt đ Men som sagt, vill ni producera nĂ„got kommersiellt sĂ„ Ă€r det bara att skicka ett mail sĂ„ jag kan titta över det och bara nicka till! Fan va skönt.... huvudvĂ€rken Ă€r borta.
Gojira Postat 16 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 16 september 2008 Har du 615 cymbaler??! đ Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag Ă€r en cymbalfantast, dock Ă€r jag mest intresserad av turkiska cymbaler... đ Men som sagt, dessa Ă€r 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gĂ„nger för att fĂ„ olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag đ
hegobald Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Fantastiskt initiativ att dela med sig.. Hoppas du skapar en trend pĂ„ detta forum men andra som har lite kuriosa instrument đ Tordas Your browser does not support the HTML5 audio tag har vi redan sen mĂ„nga Ă„r đ
masterpudas Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Har du 615 cymbaler??! đ Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag Ă€r en cymbalfantast, dock Ă€r jag mest intresserad av turkiska cymbaler... đ Men som sagt, dessa Ă€r 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gĂ„nger för att fĂ„ olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag đ Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite đ
Gojira Postat 16 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 16 september 2008 Har du 615 cymbaler??! đ Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag Ă€r en cymbalfantast, dock Ă€r jag mest intresserad av turkiska cymbaler... đ Men som sagt, dessa Ă€r 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gĂ„nger för att fĂ„ olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag đ Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite đ NĂ€, det var jag som skojade! Jag har faktiskt 615 cymbaler! .... đ Yes, jag hoppas fler delar med sig av sina grejer! Sampla pĂ„ som galningar!
drloop (oregistrerad) Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Mmm, kanske dags att sampla nĂ€sflöjt. FĂ„r man frĂ„ga innan jag ger mig pĂ„ att ladda hem grejerna. Ăr det rock, pop eller klassiskt cymbalspel?
Gojira Postat 16 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 16 september 2008 Mmm, kanske dags att sampla nĂ€sflöjt. FĂ„r man frĂ„ga innan jag ger mig pĂ„ att ladda hem grejerna. Ăr det rock, pop eller klassiskt cymbalspel? Det Ă€r bara en jĂ€vla massa lösa slag, sĂ„ du kan kombinera dom sjĂ€lv som du vill och bygga upp egna trumkomp med dessa. Det Ă€r det som Ă€r vitsen med det hela đ AnvĂ€nd nĂ„gon sampler som kan ta mĂ„nga ljud per "platta", och ladda in t.ex alla rideljud pĂ„ en sĂ„dan. StĂ€ll in velocityn sĂ„ att de ljud med en lĂ€gre siffra efter sig (t.ex Cool_Mega_Super_Ride-01) spelas endast nĂ€r du spelar med en velocity pĂ„ kanske 10 osv osv. Man fĂ„r bygga upp sitt eget trumset. FPC i Fruity Loops tycker jag Ă€r en skitbra sampler med 32 pads och som tar mĂ„nga ljud per platta (aldrig testat hur mĂ„nga som Ă€r max per platta). DĂ€r kan man Ă€ven klicka pĂ„ en knapp sĂ„ "delar" den ut velocityn jĂ€mnt över alla ljud du har lagrat i plattan. Sen Ă€r det bara att programmera trummorna sĂ„ kommer du fĂ„ ett verkligt sound.
masterpudas Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Har du 615 cymbaler??! đł Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag Ă€r en cymbalfantast, dock Ă€r jag mest intresserad av turkiska cymbaler... đ Men som sagt, dessa Ă€r 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gĂ„nger för att fĂ„ olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag đ Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite đ NĂ€, det var jag som skojade! Jag har faktiskt 615 cymbaler! .... đź GODDAMMIT! đ±
Vallhagen Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Tordas Your browser does not support the HTML5 audio tag har vi redan sen mĂ„nga Ă„r đ HĂ€pp hĂ€pp hĂ€pp!!!! Det dĂ€r Ă€r MIN sampling, inte Tordas đČ
sixties Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Tordas Your browser does not support the HTML5 audio tag har vi redan sen mĂ„nga Ă„r đ HĂ€pp hĂ€pp hĂ€pp!!!! Det dĂ€r Ă€r MIN sampling, inte Tordas đČ fĂ„r den anvĂ€ndas till skivinspelningar eller Ă€r det bara för privat bruk? đ
Linus Postat 4 oktober 2008 Postat 4 oktober 2008 Hey, de dĂ€r samplingarna hade du lĂ€tt kunnat sĂ€lja! Alla samplers behöver lite Zildjan-hihats đł Tack för att du lĂ„ter oss andra ta del av ljuden!
Gojira Postat 4 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 4 oktober 2008 Hey, de dĂ€r samplingarna hade du lĂ€tt kunnat sĂ€lja! Alla samplers behöver lite Zildjan-hihats âșïž Tack för att du lĂ„ter oss andra ta del av ljuden! LĂ€tt kunnat sĂ€lja? Yeeeah... skulle nog bli ganska bökigt, plus att dom förmodligen inte Ă€r tillrĂ€ckligt bra att sĂ€ljas (tĂ€nker mest pĂ„ att det Ă€r proximity-effekt och basresonans via golvet till stativet). Men men, vill du gĂ€rna "köpa" dom sĂ„ kan du ju slĂ€nga in lite pengar pĂ„ mitt konto, jag hindrar dig absolut inte haha. Jag har inga problem med att dela med mig, jag hoppas bara att fler gör det i framtiden. SjĂ€lv har jag fĂ„tt en hel mĂ€ngd gitarrkabinettimpulser, helt gratis, och dom knĂ€cker allt som medföljer i Amplitube, Revalver och alla dom programmen. Det var tyvĂ€rr inte frĂ„n det hĂ€r forumet jag fick dom dock đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.