KrillKill Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Jag är ganska nyinsatt och har svårt att vad alla olika musikprogram heter. Några tips skulle jag behöva helt enkelt. Ska försöka beskriva vad jag behöver och så får ni tipsa om vilket program. Skulle behöva program till själva inspelningen och sedan till att mixa allt i (cakewalk, cubase kanske). Och sedan om det finns något bra program för att lägga på effekter till el-gitarren, dist, med mera. Samt något att göra trummor i, som låter bra och naturligt (om det kan göra det). Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERO Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Det beror mycket vilken musik du gör men jag antar att det inte är techno iaf eftersom du ville ha så naturliga trummor som möjligt. Många kommer säkert föreslå Cubase SX, Logic Pro 7, Sonar Producer mm, men det finns billagre och bra alternativ! Mitt tips PC: - Cubase SL 3.0/Sonar 4 Studio ED - IK Multimedia Amplitube/Nomad Factory Rock Amp Legends - DFH Superior (kräver mycket av HD, minne och dig)/Steinberg Groove Agent (enklare mindre krävande på minne) MAC: - Apple Logic Express 7 - IK Multimedio Amplitube/Nomad Factory Rock Amp Legends - Submersible Drumcore Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonzo Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Det är ofta ganska personligt vad man gillar, men här är lite tips att utforska: För inspelning och mixning: Cubase/Sonar/Samplitude/ProTools (kräver speciell hårdvara)/Logic (Mac), är några populära program. För gitarr: Guitar Rig som kan användas separat samt som plug in till ovan nämnda program. Amplitube är en annan variant som dock inte går att köra separat (förutom på Mac har ha för mig). Trummor: Sök på DFHS (Drumkit From Hell Superior) och/eller BFD (Big Fucking Drums) här på forumet. Dessa har ett riktigt bra grundljud, men mycket av arbetet ligger i att programmera på ett övertygande sätt. Sen finns det varianter som bara innehåller ljuden vilket kräver en sampler av något slag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrillKill Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 Bra med lite kött på benen, nu vet jag lite bättre vad jag ska kolla på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts