Jump to content
Annons

Piano plugin


4Trax

Recommended Posts

Ska iväg till DLX och köpa Ivory piano pluggen som jag vet är bra men kom på att jag kan ju kolla med er om det finns något ny kioskvältarpianoplugin eller vad som rekommenderas?

Det ska vara Ivory klass eller bättre men inte den där nya med 250 miljoners gb bibliotek som ingen i branschen verkar gilla.

Edit :En AU plug!

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om man inte är ute efter en koncert-flygel, vilket sällan passar bra till pop/rock i mina öron, kan jag rekomendera Rain Piano från Sampletekk. Ett charmigt piano som är perfekt om man vill få till lite Springsteen-röj. Kostar dessutom bara 49$ vilket kan betraktas som riktigt prisvärt. Det kräver dock en sampleplayer, själv kör jag det genom Logics EXS24 vilket funkar finemang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det är till reklam och det ska var så fint så!

Har kört med riktiga skräp pianon genom åren och trixat och fixat men börja tröttna(för länge sen), när man lägger 4st olika samplade B-pianon på varann bara för att få det hyffsat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det är till reklam och det ska var så fint så!

Har kört med riktiga skräp pianon genom åren och trixat och fixat men börja tröttna(för länge sen), när man lägger 4st olika samplade B-pianon på varann bara för att få det hyffsat.

Det här låter verkligen inte skräp i den bemärkelsen, snarare är den mycket lättare att få in i mixen än många av de dyrare konkurrenterna. Problemet i mina ögon är att nästan alla samplingsbibliotek fokuserat så mycket på svindyra flyglar i pefekta akustiska miljöer (som koncertsalar) vilket gör dem helt oanvändbara i nästan all typ av pop/rock/indie. Då vill man oftast ha ett charmigt och svajjigt "upright piano". Men är du ute efter en Steinway-flygel är såklart Rain Piano helt fel för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det är till reklam och det ska var så fint så!

Har kört med riktiga skräp pianon genom åren och trixat och fixat men börja tröttna(för länge sen), när man lägger 4st olika samplade B-pianon på varann bara för att få det hyffsat.

Det här låter verkligen inte skräp i den bemärkelsen, snarare är den mycket lättare att få in i mixen än många av de dyrare konkurrenterna. Problemet i mina ögon är att nästan alla samplingsbibliotek fokuserat så mycket på svindyra flyglar i pefekta akustiska miljöer (som koncertsalar) vilket gör dem helt oanvändbara i nästan all typ av pop/rock/indie. Då vill man oftast ha ett charmigt och svajjigt "upright piano". Men är du ute efter en Steinway-flygel är såklart Rain Piano helt fel för dig.

Håller med, det lät helt ok på demon du bifogade. Ivory har ju en expansion med uppright piano men då tar jag nog hellre Rain pianot för en fjärdedel av pengarna.

Det fanns ett virtuellt piano som lätt ruggit bra på demon men har glömt tillverkarnamnet. Det fanns olika version av pianot typ Ruby eller diamond eller nåt sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns ett virtuellt piano som lätt ruggit bra på demon men har glömt tillverkarnamnet. Det fanns olika version av pianot typ Ruby eller diamond eller nåt sånt.

Förmodar att du menar TruePianos. Finns även ett annat modellerat piano som heter PianoTeq.

Jo, jag hittade det och laddade ner det som demo. Urk, då var Logics C7:a bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Det fanns ett virtuellt piano som lätt ruggit bra på demon men har glömt tillverkarnamnet. Det fanns olika version av pianot typ Ruby eller diamond eller nåt sånt.

Förmodar att du menar TruePianos. Finns även ett annat modellerat piano som heter PianoTeq.

Jo, jag hittade det och laddade ner det som demo. Urk, då var Logics C7:a bättre!

Gillade du inte true pianos eller pianoteq?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Om man inte är ute efter en koncert-flygel, vilket sällan passar bra till pop/rock i mina öron, kan jag rekomendera Rain Piano från Sampletekk. Ett charmigt piano som är perfekt om man vill få till lite Springsteen-röj. Kostar dessutom bara 49$ vilket kan betraktas som riktigt prisvärt. Det kräver dock en sampleplayer, själv kör jag det genom Logics EXS24 vilket funkar finemang.

Funkar Rain Piano till Kontakt Player? (gratis sampleplayer, lillebror till kontakt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar Rain Piano till Kontakt Player? (gratis sampleplayer, lillebror till kontakt)

Är det inte så att kontakt player (gratis versionen) endast funkar med native instruments samplingar?

Rain Piano är väl sampletekk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att kontakt player (gratis versionen) endast funkar med native instruments samplingar?

Rain Piano är väl sampletekk.

hmm ja, jag vet inte, Det är lite det jag undrar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde väl funka om det finns en kontakt-instrument fil (*.nki)

Åke

Ja, det borde det ju göra eftersom den finns för kontakt. Har kontakt och kontakt-player samma filformat så borde de ju gå att öppna även i kontakt-player, med den skillnaden att kontakt-player inte har några editeringsmöjligheter utan bara är en sample-player medans stora kontakt är en "riktig" sampler så att säga, med full editeringsfunktionalitet... eller är jag helt ute å cyklar nu???

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...