Jump to content
Annons

Hjälp att välja refräng! Metal låt. (Ändrad titel)


Osmo

Recommended Posts

Jobbar och jollrar med en låt till vårat band men vi har fastnat. Vi har nämligen 2 olika chorus att välja mellan och vi skulle uppskatta om vi fick lite tipps på vilken av varianterna som lyfter låten bäst.

Ljudet är inte av det bästa slaget då jag inte orkar mixa å trixa för mycket innan vi bestämmt oss för vilken version vi skall gå på.

Sången är lite hämmad pga mitt skrikande inte kan ta full form hemma när jag har familj som inte uppskattar detta 😲

Basen är även den inte inspelad.

Oj nu blev de mycke neggo 😉 det funkar att lyssna på så kasst är de inte 🙂

Alternativ 1

Alternativ 2

Redigerat av Osmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja skojigt detta. Men ärligt talat så låter mixen rätt kasst just nu. Jag vet att du sa att mixningen inte var färdig, men den låter just nu som det är för mycket mixat åt fel håll istället för bara lite mixat. Om du förstår vad jag menar? ;D Gitarrerna låter rätt illa och trummorna är sanslöst studsiga (stavning? 🙂). Sången försvinner i gitarrdisten på nåt sätt.

Alternativ 1 var lätt bäst. Det lät väldigt väldigt mycket In Flames dock. Vilket egentligen bara är positivt egentligen.

Välja Alternativ 1, spela om gitarrer och sång och jobba mycket med mixen så blir det nog grymmt! Låten är ju jättebra!

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Svaren tas med varm hand och överförs till gubbsen i bandet 🙂

Grahn det var längesedan nu varns nars är du?

PirateKING jo ljudet och mixen är inte pillat med så väldans mycket gurorna är slaskade och ja dunka bara på med en kompressor å lite reverb.

Orkar inte spela in allt förän vi bestämmt oss för versionen.

Tack för era örons åsikter ☺️

Redigerat av Osmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade nu, schysst riff!!

Du kan få ett naturligt chorus genom att dubba gitarren, helst dagen efter första tagningen utan att stämma "till" gitarren.

Let the metal be with ya!

// Janne

Jag trode han menade Chorus som i det engelska ordet för refräng 🙂 Jag kanske helt missförstod? Men jag hörde väl ingen chorus-effekt tror jag. :/ hmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade nu, schysst riff!!

Du kan få ett naturligt chorus genom att dubba gitarren, helst dagen efter första tagningen utan att stämma "till" gitarren.

Let the metal be with ya!

// Janne

Jag trode han menade Chorus som i det engelska ordet för refräng 😆 Jag kanske helt missförstod? Men jag hörde väl ingen chorus-effekt tror jag. :/ hmm...

jaha.........

jag lyssnade på gitarrljudet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj då ledsen alla för missförståndet, jag menar refräng val 😄 Kan man ändra titel på tråden kanske 😄

Och själva ljudet i låten är inte av intresse att veta om de suger, detta är en riktig kask slask 😏

Problemet är det som tordA skriver Alt 1 svänger medans Alt 2 är råare, och där har vi fastnat i vinkel volten.

Jag själv vill gå mot Alt 2 men är osäker på om det är hårt nog för att bli ett lyft, medans Alt 1 känns så tralligt.

Redigerat av Osmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...