Jump to content
Annons

Fiol och dylika SAMPLES


MickeVonNokel

Recommended Posts

Nu har jag meckat i FLs i ungefär 1 år, och så som jag har letat efter dessa jävla samples. Jag har fortfarande inte hittat "orchestral samples", fioler, cello, dylikt sådana sample om exempelvis Petter använder i sina gamla låtar, exempelvis den här låten:

Petter - Mikrofonkåt - http://www.youtube.com/watch?v=7Mg1iw3mIe8

Som ni hör i bakgrunden så spelas en fiol i en loop, om det är en fiol är jag inte 100 på, men jag tror ni förstår vilken sample jag menar.

Var hittar man dessa samples?? Google har man försökt med minst 100 gånger men jag kan helt enkelt inte hitta dom! Jag börjar bli redigt irriterad på det här!

Så nu vänder jag mig till er! Kan ni snälla, snälla & återigen snälla länka till hemsidor där man kan ladda ner "Hip hop orchestral samples" GRATIS (ja, jag är en snål jävel), jag skulle vara evigt tacksam då! Det känns som mitt producerarintresse sakta men säkert vagnar eftersom jag inte kan göra några vettiga hiphop låtar utan dessa samples, grunge suger balle med andra ord.

TACK PÅ FÖRHAND!

MICKEvonNOKEL!

edit: Jag glömde skriva också att TRUMPETER är något som jag saknar!! Flöjtar jaaaa såndana samples som är VIKTIGA ASPEKTER I EN HIPHOP LÅT.

Redigerat av MickeVonNokel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vinyl skivor är det enda vettiga svaret.Och sådana hittar du inte gratis utan får leta i butiker , lyssna , sampla osv.

Om det nu e loopar du vill ha , Samplade instrument finns det gått om på google , bara söka på Samples eller liknande.

Vart man hittar bra samples har även besvarats här för nån vecka sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...