Jump to content
Annons

Metallica - The Day That Never Comes


spaceman

Recommended Posts

Vad tycker man här på forumet om Metallicas nya singel The Day That Never Comes ?

Snart släpper dom ju plattan Death Magnetic. Är det återgång till den svarta plattan eller

något nytt ? Själv tycker jag det låter som den svarta plattan. Trummorna borde mixas till

bättre.

Smakprov på The Day That Never Comes:

http://www.youtube.com/watch?v=cNO9KwWv7ic...feature=related

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kastas tillbaka mer än 20 år till "Ride the lightning" tiden. Då hade den platsat på plattan men ...what the f*ck är detta ?

Känns sååååå gammalt! Ljuden låter i mina öron inte ok men det är nog uttänkt att det ska låta garage.

Kirk Hammet har inte direkt blivit mer fantasifull i sitt mediokra gitarrspel.

Om detta är det bästa som plattan har att erbjuda är det inget jag kommer att lyssna på!

Om de går tillbaka i tiden hade det säkert varit bättre att gå till "Master of puppets" eller "Justice for all" tiden.

Hade iof blivit mer nostalgi över det hela men bättre än nu.

PS. jo, är det inte lite konstigt när Hetfield kommer in i versen? Låter som han man klipper in honom mitt i versen som om det skulle fattas en rad innan. Låter weird.

Kom att tänka på en scen ur Cliff´em all videon när Kirk har ett solonummer..

http://www.youtube.com/watch?v=08ZC1tHQdyw

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

The Day That Never Comes är att jag går och köper det här. Nej det här var riktigt mediokert. Länge sen jag var ett metallicafan och det här är en bra påminnelse varför jag inte är det längre. 🙂 Tycker det låter mer som en demo än en färdigproddad låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kastas tillbaka mer än 20 år till "Ride the lightning" tiden. Då hade den platsat på plattan men ...what the f*ck är detta ?

Känns sååååå gammalt! Ljuden låter i mina öron inte ok men det är nog uttänkt att det ska låta garage.

Kirk Hammet har inte direkt blivit mer fantasifull i sitt mediokra gitarrspel.

Om detta är det bästa som plattan har att erbjuda är det inget jag kommer att lyssna på!

Håller helt med. Låter väligt sunkigt, nåt som troligtvis ens aldrig hade platsat på Takidas eller Sabatons skiva

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kastas tillbaka mer än 20 år till "Ride the lightning" tiden. Då hade den platsat på plattan men ...what the f*ck är detta ?

Känns sååååå gammalt! Ljuden låter i mina öron inte ok men det är nog uttänkt att det ska låta garage.

Kirk Hammet har inte direkt blivit mer fantasifull i sitt mediokra gitarrspel.

Om detta är det bästa som plattan har att erbjuda är det inget jag kommer att lyssna på!

Håller helt med. Låter väligt sunkigt, nåt som troligtvis ens aldrig hade platsat på Takidas eller Sabatons skiva

För båda Sabaton och Takida låter som sunkiga Metallica? Eller så låter dom kanske inte alls som Metallica, även fast dom sistnämna är ruggigt sunkiga 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses. Inte för att jag är någon fantast av metallica, men högre förväntningar än såhär har jag iaf på dem.

Mixen kan väl omöjligt vara slutgiltig? Förstår inte hur nån skulle vilja släppa det med stolthet.

Och inte finns det någon bra låt att kompensera för den dåliga mixen heller. Jag förstår mycket väl att de vill tillbaka till sina rötter, men dethär låter ju mer som att de gör parodi på sigsjälva. Låter bara allmänt trist.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Man växte ju upp på metallica. Men detta är bara skit enligt mig, även om det känns jobbigt att säga.

Kanske bättre än något på senaste plattan, en aning. Dom låter trötta, trummorna är inte ens bra spelade. Texten verkar bättre på denna dock, dom har skrivit riktigt riktigt usla texter på de senaste plattorna. Avslutningen på låten var rätt pinsam om jag ska vara ärlig.

Undra om inte grabbarna skulle må bra av att lägga ner helt. Faktiskt!

Totalt ointresserad av detta dom håller på med nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lät som man hade förväntat sig... skit!

Visst, man hör att dom försöker ta sig tillbaka till Ride/Master-eran.

Men dom klarar inte av att ens lira som dom själva gjorde en gång i tiden.

Riffen låter löjliga, töntiga helt enkelt. Ljudmässigt kan jag tänka mig att det är Dansk-Apan som har vart hitler i studion och försökt skapa nått nytt ballt sound i gammeldags tappning. På samma sätt som förra plåtbaljan han slog på.

Schysst av dom dock att släppa lite förhandslyssning på den. Då slipper man köpa skiten.

Synd! Men tiden har sin gång. Lägg ner Metallica!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja band som plankar Metallica låter bättre som Metallica än Metallica själva. Och det säger en hel del. De låter enbart trötta och känns som de bara gör det för stålarnas skull. Det här är pinsamt dåligt. Så dåligt att de aldrig skulle ha släppt det här på platta förut. Fan det här skulle jag inte ens ladda ned gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det mesta har väl sagts ovan. OM detta är den färdiga versionen... så behöver de allvarligt talat en bättre producent, det här had till omed jag kunnat mixa bättre. Och det säger en hel del! 😉 Tyckte därtill att låten var riktigt trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så måste jag hålla med majoriteten i denna tråd. Metallica var mina stora idoler under många år men efter svarta skivan så har det bara gått utför. När jag hörde den här singeln på radion i fredags så var besvikelsen enorm. Käns som dom använder gamla idéer för att producera nytt, samma gamla licks på gitarren och Kirks gitarrspel känns som ett sömnpiller. Förutsägbart och galet långtråkigt. O vad sjutton har hänt med Hetfields sång? Den låter ju skit numer, inte alls samma riv som det var en gång i tiden. Lyssnar man på livespelningar så låter det fruktanvärt illa och inte alls samma aggressiva röst som han en gång levererade. Uschh vad besviken jag blir på mina gamla hjältar. Kanske dax att kasta in handduken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det här skulle slängas upp på demosidan så tror jag absolut att det skulle få bra kritik men nu snackar vi om monstret Metallica och allt vad det innebär. Knappast en demo och i jämförelse med vad de släppt tidigare så är den här låten väldigt blek. Jag hade faktiskt hoppats på mer. Tyckte förra albumet hade sina ljuspunkter men att själva produktionen lät skit är en annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte vara en färdig produkt, knastrar ju och lever om. Sedan om man tittar på missionmetallica.com och kikar in lite webisodes med fly on the wall, så slänger man ut i rutan att lars undrar hur fort deras inspelningstekniker kan fixa en rad rå-mixar. Och de är väll vad det känns som. Sedan undrar jag vad vi lyssnare förväntar oss! Dessa herrar var ju med och slog hål på pudelrockandet med sina vassa riff. Jag personligen hadde inte förväntat mig en ny-uppfinning av metal hjulet så att racka ned på att de spelar grejjer som har fallet dem i natur under dryga 30 år känns lite galet. Att blanda som ´som ni beskriver här ovan i tråden är väll just det ett försök att hitta en liten tvist på det hela. Sedan behöver ju inte alla här på forumet gilla det bara för att de är just Metallica det är inte de ja menar utan det låter väll som det borde låta det är ju ändå herrarna i bandet som gjort musiken och inte vi fans 😉

äh flumm flumm vetti rackarn om ja fick ut va ja mena 😄

Redigerat av Osmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker man här på forumet om Metallicas nya singel The Day That Never Comes ?

Snart släpper dom ju plattan Death Magnetic. Är det återgång till den svarta plattan eller

något nytt ? Själv tycker jag det låter som den svarta plattan. Trummorna borde mixas till

bättre.

Smakprov på The Day That Never Comes:

http://www.youtube.com/watch?v=cNO9KwWv7ic...feature=related

Jag har nu kommit fram till att detta måste vara ett skämt-inlägg.

Detta kan omöjligt vara Metallica så dåligt som det är.

Måste vara nåt coverband som sitter och skrattar nånstans... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju lyssna på några låtar på metallica.com. Där finns bland annat denna, http://www.metallica.com/index.asp?item=601136. Youtubeklippet verkar ju vara av lite lägre kvalitet, men inte är trumsoundet speciellt upphetsande ändå...

Sedan är frågan vad som hänt med James röst? Jämför Enter Sandman live 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=R36fUpDqN7I) med 1997 (

). Klart att rösten förändras mellan man är 35 och 46, men vafan?

Tillsist, vad är det här med att gå tillbaka till rötterna så till den milda grad att man snor hela låtstrukturen rakt av från Fade to black. Introt är ju en sån klyscha så det skulle kunna passa på ett studentspex?!

I'm just very sad about it all...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte erat resonemang om ljudkallen skulle vara kass..

Låter ju vintage ala 70-tal så det skriker om det och vintageljud vill ju uppenbarligen folk ha ju,

oavsett om det handlar om synthar, gitarrer, högtalarelement, mikrofoner ja listan kan göras lång..

För min del eja glad att dom inte gör ett Black Album till, kräktes nästan av den produtionen...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har haft stora förhoppningar sedan de bytte bassist, iom att han spelat i Suicidal Tendencies så hoppades jag att han kunde påverka mot lite mer hardcore och tidiga metallica plattorna (de 3 första) men detta låter ju lika tråkigt som det gjort ganska länge nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
jag har haft stora förhoppningar sedan de bytte bassist, iom att han spelat i Suicidal Tendencies så hoppades jag att han kunde påverka mot lite mer hardcore och tidiga metallica plattorna (de 3 första) men detta låter ju lika tråkigt som det gjort ganska länge nu.

Lite för stora förhoppningar där, tyvärr. Man kan knappast förvänta sig att varken Lars eller James låter någon annan i bandet och än mindre en nyare medlem få vara med och påverka soundet. De bestämmer allt i bandet. Vilket har funkat bra förr men när det låter så här jävla dåligt är det väl ändå dags släppa det. Dags för lite terapi igen och släppa in självkritik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...