ramoand Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 (redigerat) Hej! Sökte efter basförstärkare på forumet, men hittade inget så provar att starta en ny tråd... 😛 Det är så att min bror ska köpa ny basförstärkare.. Han har väl tänkt lägga nånstans mellan 7000:- o 10000:-.. men är lite osäker på vilken han ska köpa. Själv kan jag inte mycket om basar o basförstärkare, men kan tänka mig att det kanske beror lite på stil (han lirar pop/rock) o smak när man väljer det, och att man får prova lite själv vad man gillar, men det kanske finns vissa som är bättre/sämre än andra... 😄 Redigerat 24 augusti 2008 av ramoand
joachime Postat 26 augusti 2008 Postat 26 augusti 2008 Har du provat Ampegs bascombos? Prisvärda men ett bra och neutralt ljud.
ramoand Postat 26 augusti 2008 Trådstartare Postat 26 augusti 2008 Har du provat Ampegs bascombos? Prisvärda men ett bra och neutralt ljud. Ja va me när min brorsa provade senast på 4sound.. då provade han: Line 6 - LowDown 300 Pro och AMPEG - Ampeg Basstack, B1RE + B410HE Jag tyckte att dom lät ganska lika, med ett rent o neuralt ljud. Men, de va inte det där riktigt "feta" basljudet som man vill åt. Kändes aningen hårt typ.. fast ja vet inte, rummet kanske spelade in? han provade med en sandberg bas.
joachime Postat 26 augusti 2008 Postat 26 augusti 2008 Har du provat Ampegs bascombos? Prisvärda men ett bra och neutralt ljud. Ja va me när min brorsa provade senast på 4sound.. då provade han: Line 6 - LowDown 300 Pro och AMPEG - Ampeg Basstack, B1RE + B410HE Jag tyckte att dom lät ganska lika, med ett rent o neuralt ljud. Men, de va inte det där riktigt "feta" basljudet som man vill åt. Kändes aningen hårt typ.. fast ja vet inte, rummet kanske spelade in? han provade med en sandberg bas. Testa en Ampeg combo med 15-tumselement också. Typ den här
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.