malito Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 Jag är nybörjare i Reason och varje gång jag ska rendera ut min låt så tar den upp mot 40mb. Jag vet att det är för att jag renderar låten till ett fel format, men det finns inget annat att välja mellan än Reason Wave .wav och Reason Audio .aif Måste jag fixa något program för att rendera om dessa låtar till Mp3 eller?
Hellpig Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 Sök på WinLame och ladda ner (gratis!), det funkar riktigt bra.
hegobald Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 En okomprimerad WAV/PCM är oftast så pass stor som 40 Mb.. Inget konstigt i det.. 😛
Piccazzo Postat 21 augusti 2008 Postat 21 augusti 2008 Jag är nybörjare i Reason och varje gång jag ska rendera ut min låt så tar den upp mot 40mb. Film och Bilder renderar man , Musik Bouncar man. 😉
Johan Royen Postat 21 augusti 2008 Postat 21 augusti 2008 Ja, du får koda om den resulterande wav-filen till mp3. Rekommderar LAME MP3 för det.
johaan Postat 24 november 2008 Postat 24 november 2008 Jag kör med AudioConverter.. funkar skitbra.. du kan även få wma och diverse andra format..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.