Jump to content
Annons

Behöver en ny Mp3/musikspelare


Uozon

Recommended Posts

Vad ska jag ha och vad ska jag välja?

Min nuvarande Mp3-spelare(iAudio x5) har för en tid sen fått huvudvärk. Ljudet funkar bara i ena hörluren när man lyssnar om man inte sitter och trycker in den i horlursingången hårt. Faktiskt har den ett annat problem med, det började märkas för ett halvår/8 månader sen batteritiden försämrades en del. Kostar säkert lika mycket att laga den som att köpa en ny, dessutom har garantin utgått.

Jag köper en ny men vilken av alla märken och typer ska man välja?

Krav

* 20 - 30 GB i lagringskapacitet

* Klara olika filformat

* Bra batteritid

* Bra menysystem

* Lagom storlek

Färgskärm är snyggt men inte ett måste. Ett märke jag redan uteslutit är iPod.

Om det bara var så lätt att köpa en likadan men tyvärr har den slutat tillverkas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förlåt för att jag frågar men varför vill du inte ha en iPod? Du vill väl ha kvalite?

Apple Touch 32 GB - 4 390:- hos Siba.se

Creative mediaspelare ZEN 32GB - 2 790:- hos Onoff.se

IAUDIO MEDIASPELARE Q5W 40GB - 5 690:- hos Onoff.se

IAUDIO MP3-SPELARE IA 7 16GB - 1 690:- hos Onoff.se

Creative Zen 16GB - 2.229:- hos Expert.se

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är ju en mobiltelefon med musikspelare inbyggd.

Skulle jag köpa en separat musikspelare idag skulle det bli ipod touch i och med att man kan använda den till så mycket mer med alla applikationer som finns till. Men gillar man den inte så gör man inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt för att jag frågar men varför vill du inte ha en iPod? Du vill väl ha kvalite?

Apple Touch 32 GB - 4 390:- hos Siba.se

[

Mitt svar är jag gillar helt enkelt inte hur iPoden ser ut, hur den är uppbyggd etc.

Du kan köpa iPod och köra in ett annat OS i den...

Bara så att du vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvalité och kvalité.. iPod går sönder lika lätt som vilken spelare som helst med hårddisk..

Jag har en gammal Creative Zen som jag haft i 5 år eller nåt sånt. Den har pajat en gång, men då fick jag en ny på garanti. Vill dock ha en ny, den börjar bli lite konstig. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Lånar tråden lite.

Jag lyssnar mycket på podcasts. En del är upp mot 2 timmar långa.

Så då undrar jag följande två saker.

1. Jag har iPod idag och på den går det på några sekunder att spola fram 80 minuter.

2. När jag stannar mitt i en podcast och byter till att lyssna musik så kommer min iPod ihåg var man var i podcasten så nästa gång jag vill fortsätta lyssna så startar podcasten från det ställe jag avbröt lyssningen.

Finns det någon annan spelare som är billigare än iPod som har samma funktioner?

Link to comment
Dela på andra sajter

KarlA (oregistrerad)

Jag har en iPod touch 8 gb det är det bästa jag vet! sen har jag en gallal 30 gigare som är bra att ha... iPod är det bästa alternativet, köp en iPod classic med 160 gb för 3100, sjukt bra batteri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man spela tillräckligt högt med en Ipod? Jag har en mp3-spelare från stenåldern, från långt innan Apple och Creative kom, från den tiden det hette jukebox. Jag satt på internet och sprang in i den och tänkte "Ehh, är det här vad jag tror att det är? Är det liksom en freestyle med hårddisk? Det är ju HELT GENIALT!". Jag köpte en Archos i december, den var jättesnygg och funkade att se film på och så, men det blev inte av att jag använde den som mp3-spelare så jag sålde den. Min gamla är helt enkelt enklare att använda och man kan spela högre med den. Att se på film på den är inte att tänka på, man får vara glad att man får en smilande streckgubbspacman när man startar upp den 🙂 Min fru är yngre än mig och hennes kompisar blir helt "VAD ÄR DET DÄR FÖR NÅGOT?" när de ser den, den ser ut som en tegelsten, typ, he, he, men den gör sitt jobb som mp3-spelare. Seriöst så är ju mp3-spelaren en helt genial uppfinning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man spela tillräckligt högt med en Ipod?

Jo, man kan (lär kunna?) programmera om den för att liksom "lossa" volymspärren.

***

Själv är jag möjligen oldschool, så jag fattar inte vitsen med att se film på en 2"-skärm, men det måste ju vara en smaksak. Dessutom tycker jag att mp3spelare (och en del andra gadgets) ligger smågalet högt i pris relativt vad man får. 2000 spänn för en musikspelare? Njae det är för mycket.

Jag köpte rättså nyss en iRiver T60 (den lilla triangelformade) med 1Gb minne. Liten och svinbra, 300 spänn:)

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Kan man spela tillräckligt högt med en Ipod?

Jo, man kan (lär kunna?) programmera om den för att liksom "lossa" volymspärren.

slutsteget i poden sätter såklart en gräns för hur starkt man kan spela. vad jag vet kan man inte komma runt det med roginalmjukvaran. jag har lagt Rockbox på min och där kan man förstärka signalen upp till 12dB digitalt och på så sätt få ut starkare (men brusigare) signal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man spela tillräckligt högt med en Ipod?

Jo, man kan (lär kunna?) programmera om den för att liksom "lossa" volymspärren.

slutsteget i poden sätter såklart en gräns för hur starkt man kan spela. vad jag vet kan man inte komma runt det med roginalmjukvaran. jag har lagt Rockbox på min och där kan man förstärka signalen upp till 12dB digitalt och på så sätt få ut starkare (men brusigare) signal.

Ok. Jag ska vara försiktig med att uttala mig, för jag har inte provat själv. Men jag hade faktiskt för mig att utgångens nivå (ja alltså slutsteget) var volymbegränsat. Förmodligen pga nån amerikansk stämningsrisk. Jag backar om jag har fel 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet funkar bara i ena hörluren när man lyssnar om man inte sitter och trycker in den i horlursingången hårt

Är du säker på att det inte är lurarna det är fel på?

Det har jag redan kollat åtskilliga gånger, Nej.

Så du är inte säker med andra ord? =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...