Jump to content
Annons

Cheers!


theFox

Recommended Posts

Tjenare allesammans!

Tänkte att det är väll bäst att man presenterar sig lite kortfattat. 🙂

Har äntligen haft tid att registrera på forumet. Haft det lite tight med fritid senaste året då jag legat i lumpen. 😛

Men nu, fri och lycklig kan jag slutligen fortsätta göra det jag tycker bäst om, musik och grafik.

Jag fokuserar mig främst på spelmusik, alltså soundtracks till diverse spelgenrer.

Gör dock mycket metal och experimentellt på fritiden, då det är kalaskul.

Har deltagit i Swedish Game Awards tre år i rad nu,

och vi vann hedersutnämningar de båda senare åren, vilket har kännts riktigt kul. 😆

För de intresserade så var spelprojekten jag deltog i: Raven Tale (-07), Ribbon (-08) 😄

Har väll alltid haft stort intresse för musik och just musikproduktion,

men har aldrig gått någon utbildning, utan lärt mig av erfarenhet och Google.se .

Mina stora idoler och inspirationskällor här i världen inkluderar: Nobuo Uematsu, Zack Bellica, Howard Shore etc.

Låt mig nu lista några spel med legendariskt bra musik som drivit och inspirerat mig att konstant försöka utvecklas..

Grim Fandango, Monkey Island, Sin, Final Fantasy VII/IX/X, Heart of Darkness, Jak and Daxter 1-2-3 och många fler.

Om ni inte hört någon musik från dessa spel rekommenderar jag att ni letar upp något soundtrack på Youtube,

det är värt det.

Nu börjar jag dra ut på det lite mycket, dags att runda av med säga att jag inte är helt insnöad på musik,

utan även arbetar med grafik, och har stort intresse av filmregi, kampkonst och Ben'n Jerry glass. 😛

Har fått och kommer få mycket glädje av det här forumet, och hoppas kunna bidra själv så gott jag kan!

PS.

Guinnies och Kilkenny äger, den som säger något annat har aldrig druckit en på Bishop's arms eller Papagallos i slussen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och varmt välkommen till forumet. 🙂

Skönt att du klarat av lumpen då. Skall bli intressant att höra spelmusik som du skrivit. Nobuo Uematsu rockar btw. 😄

Cheers!

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...