Mnemonik (oregistrerad) Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Oj oj nu har jag snärjt in mig i pryldjungeln och får lägga min tilltro till studirävarna här på forumet. Min spec ser ut som följer: Porta Korg D888 Blue Sky monitorer med subbas Keyboard Yamaha DGX 630 Gitarr Aria ProII med multieffekt Pro500(typ) Mikrofon av okänt märke Hur inspelningen går till idag syns väl ganska uppenbart. Men nu har jag införskaffat dator med Cubase SDX3 Det jag skulle vilja är att göra tex trumslingorna i datorn för att midi redigeringen är MYCKET enklare där istället för att spela om och om igen. Förslag på externt ljudkort (vilket jag antar att jag behöver eller går export och import av wav-filer tillräckligt smidigt ?) Förslag på hopkoppling av mina komponenter, för smidigaste inspelning/uppspelning/redigering/mixning.
Piccazzo Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Om du gör en sökning här , kommer du troligtvis hitta ditt svar. Frågats , besvarats 100 tals ggr.
Mnemonik (oregistrerad) Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Om du gör en sökning här , kommer du troligtvis hitta ditt svar.Frågats , besvarats 100 tals ggr. 🙁 Ok ! Min reflektion av detta är att ingen här på forumet kan något om D888 tillsammans med dator eftersom frågan har ställts två till tre gånger förut och ingen av dem har fått svar heller. Om du Piccazzo kan något om ämnet så vore det roligt att få ta del av det....eller ett femtiotal länkar till besvarade frågor skulle också vara till hjälp (tack på förhand) Annars så återkommer jag i den här tråden med ett svar på min egen fråga när jag löst den själv.
Piccazzo Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 (redigerat) Förslag på externt ljudkort (vilket jag antar att jag behöver eller går export och import av wav-filer tillräckligt smidigt ?)Förslag på hopkoppling av mina komponenter, för smidigaste inspelning/uppspelning/redigering/mixning. Det var snarare dessa frågor jag syftade på. Tyvärr kan jag inget om Korg D888 , men enligt spec har den USB men jag antar att det är för HD. Dock har den S/P DIF vilket på vissa nyare datorer finns som ingång , Och på många nya ljudkort så om du har det i datorn eller köper ett ljuskort med S/P DIF in så bär du kunna koppla ihop D888 med datorn och använda den som Preamp men spela in i datorn. . . . . . . Kanske ? . . . Låna gärna ett extern Ljudkort av någon med S/P Dif In för att pröva först innan du tar mig på orden... 🙁 Redigerat 2 augusti 2008 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.