Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hade helvete precis över mig för nĂ„gra timmar sen. Tur att man körde med Laptop och mobilt bredband. 😛 Atombombssmatterband typ. Sen lugnade det ner sig, men nu vete fasen. Nu har det börjat smĂ€lla utav bara helvete igen.

Hur har ni det hos er?

Se till att stÀng ner datorn och ryck alla sladdar ni som har jackat.

Men jag mÄste sÀga att det Àr förbannat mysigt. Nu ikvÀll nÀr solen gick ner sÄ sÄg man röd sol och i horisonten kolsvart himmel och en massa blixtrar. Plus att det blÄste varmt.

DÄ Àr det mysigt att sitta pÄ balkongen med tak överhuvet, sitta med en öl och bara vÀnta in skÄdespelet!

Annons
Postat

Hos mig Ă€r det lugnt ikvĂ€ll, men hos tjejen 6 mil söder sĂ„ Ă„skade det ikvĂ€ll, sĂ„ det kanske kommer hit under natten. Är riktigt skönt nĂ€r det fĂ„r Ă„ska ur ordentligt, luften kĂ€nns mycket lĂ€ttare att andas efterĂ„t tycker jag.

Postat

Jodu jÀklar... Har suttit och blivit paparazzifotad av blixtar frÄn halvtio tills nu typ (00.30).

Som tur var kom det bara kollisionsblixtar och Äska lÄngt uppe bland molnen, hade det blivit blixtsvansar hade det inte varit lika roligt!

Pöjken sov genom hela skiten. Tapper grabb det dĂ€r 😄

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har dator, hÄrddiskar, en skrÀm och rörmickar kopplade till en UPS. SÄ om strömmen gÄr sÄ stÄr allt det viktiga pÄ nÄgra minuter sÄ man hinner spara ner.

Jag fick strömavbrott en gĂ„ng under en sĂ„ngtagning, det var lite lĂ€skigt, dĂ„ bestĂ€mde jag mig för att skaffa denna mirakelmaskin 😄

Redigerat av Elof
Postat

UPS is the shit.. Har en sjÀlv en online (galvanisk skiljd frÄn primÀrsidan) sÄ det funkar som bra Äskskydd ocksÄ.. Skulle inte tÀnka mig att vara utan den. Och ja visst hÀr har det dundrat och tokblixtrat som bara den i sÀkert 3 timmar.. Satt pÄ verandan och bara njöt av fyrverkeriet. Fast i morrn lÀr det bli svettigt.. DÄ lÀr det nog bytas ute nÄra tusen DSL-modem :/

Har dator, hÄrddiskar, en skrÀm och rörmickar kopplade till en UPS. SÄ om strömmen gÄr sÄ stÄr allt det viktiga pÄ nÄgra minuter sÄ man hinner spara ner.

Jag fick strömavbrott en gĂ„ng under en sĂ„ngtagning, det var lite lĂ€skigt, dĂ„ bestĂ€mde jag mig för att skaffa denna mirakelmaskin 😄

Postat (redigerat)

UPS:er och liknande fixar inte ett rejÀlt nedslag. Det enda som duger Àr att dra ur sladden ur vÀgguttaget!!!

Fast för nÄgra Är sedan slog det ner hos oss, helt utan förvarning. Det sprutade blÄtt Àr uttagen och jag trodde huset sprÀngdes. Otroligt nog höll alla apparater som var inkopplade, sÄsom TV och stereo. Dator mm hade kontakten utdragen (som alltid dÄ den ej anvÀnds).

AlltsÄ, UPS Àr bra dÄ man arbetar. Men koppla ur ordentligt dÄ du inte arbetar!

Redigerat av oioioi
Postat

APC har sina "surge arrest" fördelardosor, dÀr man automatiskt fÄr en försÀkring upp till 50000 EUR för eventuella skador pÄ grund av överspÀnning. NÄgra sÄdana Àr en vÀldigt billig försÀkring.

För att de ska fungera, sĂ„ krĂ€vs förstĂ„s att man har jord framdragen ocksĂ„... 😼

Postat

Ingen Äska igÄr, att tala om. Men jÀdrar vad det Äskade i lördags. DÄ var det kul att stÄ ute och kolla pÄ spektaklet. Regnade försvarliga mÀngder ocksÄ, sÄ till den milda grad att de varnade för översvÀmningar. Men idag Àr det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var Ànnu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag Àr i Albany, USA för tillfÀllet.

Postat
Ingen Äska igÄr, att tala om. Men jÀdrar vad det Äskade i lördags. DÄ var det kul att stÄ ute och kolla pÄ spektaklet. Regnade försvarliga mÀngder ocksÄ, sÄ till den milda grad att de varnade för översvÀmningar. Men idag Àr det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var Ànnu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag Àr i Albany, USA för tillfÀllet.

en polare bor lÄngt ner pÄ drottninggatan hÀr i stan, och han berÀttade hur det hade gÄtt svallvÄgor utanför hans lÀgenhet. Inga smÄ heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet

drloop (oregistrerad)
Postat

Nu 17:39 har det börjat mullra i götet.

Postat

en polare bor lÄngt ner pÄ drottninggatan hÀr i stan, och han berÀttade hur det hade gÄtt svallvÄgor utanför hans lÀgenhet. Inga smÄ heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet

FrĂ€ckt! JodĂ„, det Ă€r lite sĂ„ hĂ€r med, men svallvĂ„gor har jag inte sett Ă€nnu. NĂ€r det regnar hĂ€rborta sĂ„ vadar bilen fram i regnmassorna i alla fall och att kliva ut Ă€r inte att tĂ€nka pĂ„. â˜ș Skall snart tillbaka till hotellet och klura pĂ„ om man skall köpa med sig nĂ„got skojigt frĂ„n musikgodisaffĂ€ren. Tips Ă€r vĂ€lkomna.

Postat

Men gör som jag, skaffa en totenpÄle och gör en regndans och ni slipper skiten..

â˜ș

Postat
Men gör som jag, skaffa en totenpÄle och gör en regndans och ni slipper skiten..

🙁

toteM heter det.. 🙂

Postat

FrĂ€ckt! JodĂ„, det Ă€r lite sĂ„ hĂ€r med, men svallvĂ„gor har jag inte sett Ă€nnu. NĂ€r det regnar hĂ€rborta sĂ„ vadar bilen fram i regnmassorna i alla fall och att kliva ut Ă€r inte att tĂ€nka pĂ„. 🙂 Skall snart tillbaka till hotellet och klura pĂ„ om man skall köpa med sig nĂ„got skojigt frĂ„n musikgodisaffĂ€ren. Tips Ă€r vĂ€lkomna.

du behöver en bra dist! i stereo dvs. att summera en stereomix genom!

Postat

😆

toteM heter det.. 🙂

DOH!!

😄

• 1 Ă„r senare...
Postat

Äntligen hör man lite Ă„ska! HĂ€r i krokarna i örebro/vĂ€rmland Ă€r det 34 grader, kvalmigt, fuktigt som i amazonas och disigt i luften blandat med Ă„skmoln! Hoppas verkligen att det brakar lös rejĂ€lt! Hur har ni andra?

Postat

DÄ Àr det mysigt att sitta pÄ balkongen med tak överhuvet, sitta med en öl och bara vÀnta in skÄdespelet!

DĂ€r vi bodde förut kom det in ett slags eldklot under Ă„skvĂ€dret och studsade runt pĂ„ balkongen. Min brorson stod i dörröppningen, vi andra var i vardagsrummet. Han stĂ€ngde fort som fan! 😄

Postat

Kör med laptop med vĂ€ggström o mobilt bredband och nu verkar det vara Ă„sklĂ€ge hĂ€r igen. Kanske borde köra mobilt pĂ„ riktigt? 😕

Postat

I Stockholm Àr det över trettio grader men sol Àn sÄlÀnge. Det verkar ska komma hit först till kvÀllen. Tycker ocksÄ det Àr mysigt med ÄskvÀder.

Postat (redigerat)

DĂ€r vi bodde förut kom det in ett slags eldklot under Ă„skvĂ€dret och studsade runt pĂ„ balkongen. Min brorson stod i dörröppningen, vi andra var i vardagsrummet. Han stĂ€ngde fort som fan! 😄

Har varit med om en sÄn grej nÀr jag var liten ocksÄ... lÀskigt och koolt ^^

Jag var typ 5 Är dÄ eller nÄgot, ute pÄ landet, i en slÀktings sommarstuga. Jag hade fÄtt cowboy-leksaker, typ knallpulverpistol, patronbÀlte, sporrar och en hatt eller nÄgot. SÄ kom det en massa mörka moln som jag typ hotade med min pistol och försökte skrÀmma ivÀg dem... SÄ gick jag in i stugan, sÄ precis nÀr jag svÀnger höger innanför dörren in till köket sÄ kommer det en sÄndÀr eldboll och Äker rakt in i sidan pÄ spisen som ligger precis rakt fram nÀr man kommer in genom dörren... Sedan dess vÄgar jag inte prata med molnen lÀngre...

Redigerat av alekks

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.