KillwithSkill Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Hade helvete precis över mig för nĂ„gra timmar sen. Tur att man körde med Laptop och mobilt bredband. đ Atombombssmatterband typ. Sen lugnade det ner sig, men nu vete fasen. Nu har det börjat smĂ€lla utav bara helvete igen. Hur har ni det hos er? Se till att stĂ€ng ner datorn och ryck alla sladdar ni som har jackat. Men jag mĂ„ste sĂ€ga att det Ă€r förbannat mysigt. Nu ikvĂ€ll nĂ€r solen gick ner sĂ„ sĂ„g man röd sol och i horisonten kolsvart himmel och en massa blixtrar. Plus att det blĂ„ste varmt. DĂ„ Ă€r det mysigt att sitta pĂ„ balkongen med tak överhuvet, sitta med en öl och bara vĂ€nta in skĂ„despelet!
Anders F Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Hos mig Ă€r det lugnt ikvĂ€ll, men hos tjejen 6 mil söder sĂ„ Ă„skade det ikvĂ€ll, sĂ„ det kanske kommer hit under natten. Ăr riktigt skönt nĂ€r det fĂ„r Ă„ska ur ordentligt, luften kĂ€nns mycket lĂ€ttare att andas efterĂ„t tycker jag.
basshole Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Jodu jĂ€klar... Har suttit och blivit paparazzifotad av blixtar frĂ„n halvtio tills nu typ (00.30). Som tur var kom det bara kollisionsblixtar och Ă„ska lĂ„ngt uppe bland molnen, hade det blivit blixtsvansar hade det inte varit lika roligt! Pöjken sov genom hela skiten. Tapper grabb det dĂ€r đ
Claes Holmerup Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 I helgen hjĂ€lpte jag en blivande högstadietjej med att spela in "knock on wood", som hon ville spela in som cover. Det Ă€r det nĂ€rmaste jag har kommit "thunder and lightning" pĂ„ vĂ€ldigt lĂ€nge... đ
Elof (oregistrerad) Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 (redigerat) Har dator, hĂ„rddiskar, en skrĂ€m och rörmickar kopplade till en UPS. SĂ„ om strömmen gĂ„r sĂ„ stĂ„r allt det viktiga pĂ„ nĂ„gra minuter sĂ„ man hinner spara ner. Jag fick strömavbrott en gĂ„ng under en sĂ„ngtagning, det var lite lĂ€skigt, dĂ„ bestĂ€mde jag mig för att skaffa denna mirakelmaskin đ Redigerat 28 juli 2008 av Elof
hegobald Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 UPS is the shit.. Har en sjĂ€lv en online (galvanisk skiljd frĂ„n primĂ€rsidan) sĂ„ det funkar som bra Ă„skskydd ocksĂ„.. Skulle inte tĂ€nka mig att vara utan den. Och ja visst hĂ€r har det dundrat och tokblixtrat som bara den i sĂ€kert 3 timmar.. Satt pĂ„ verandan och bara njöt av fyrverkeriet. Fast i morrn lĂ€r det bli svettigt.. DĂ„ lĂ€r det nog bytas ute nĂ„ra tusen DSL-modem :/ Har dator, hĂ„rddiskar, en skrĂ€m och rörmickar kopplade till en UPS. SĂ„ om strömmen gĂ„r sĂ„ stĂ„r allt det viktiga pĂ„ nĂ„gra minuter sĂ„ man hinner spara ner.Jag fick strömavbrott en gĂ„ng under en sĂ„ngtagning, det var lite lĂ€skigt, dĂ„ bestĂ€mde jag mig för att skaffa denna mirakelmaskin đ
oioioi Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 (redigerat) UPS:er och liknande fixar inte ett rejÀlt nedslag. Det enda som duger Àr att dra ur sladden ur vÀgguttaget!!! Fast för nÄgra Är sedan slog det ner hos oss, helt utan förvarning. Det sprutade blÄtt Àr uttagen och jag trodde huset sprÀngdes. Otroligt nog höll alla apparater som var inkopplade, sÄsom TV och stereo. Dator mm hade kontakten utdragen (som alltid dÄ den ej anvÀnds). AlltsÄ, UPS Àr bra dÄ man arbetar. Men koppla ur ordentligt dÄ du inte arbetar! Redigerat 29 juli 2008 av oioioi
Claes Holmerup Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 APC har sina "surge arrest" fördelardosor, dĂ€r man automatiskt fĂ„r en försĂ€kring upp till 50000 EUR för eventuella skador pĂ„ grund av överspĂ€nning. NĂ„gra sĂ„dana Ă€r en vĂ€ldigt billig försĂ€kring. För att de ska fungera, sĂ„ krĂ€vs förstĂ„s att man har jord framdragen ocksĂ„... đź
Lee Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Ingen Äska igÄr, att tala om. Men jÀdrar vad det Äskade i lördags. DÄ var det kul att stÄ ute och kolla pÄ spektaklet. Regnade försvarliga mÀngder ocksÄ, sÄ till den milda grad att de varnade för översvÀmningar. Men idag Àr det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var Ànnu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag Àr i Albany, USA för tillfÀllet.
Jejje Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Nu verkar det fan bli Ă„ska hĂ€r snart! Hoppas det đź
IDF Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Ingen Äska igÄr, att tala om. Men jÀdrar vad det Äskade i lördags. DÄ var det kul att stÄ ute och kolla pÄ spektaklet. Regnade försvarliga mÀngder ocksÄ, sÄ till den milda grad att de varnade för översvÀmningar. Men idag Àr det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var Ànnu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag Àr i Albany, USA för tillfÀllet. en polare bor lÄngt ner pÄ drottninggatan hÀr i stan, och han berÀttade hur det hade gÄtt svallvÄgor utanför hans lÀgenhet. Inga smÄ heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet
drloop (oregistrerad) Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Nu 17:39 har det börjat mullra i götet.
Lee Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Ingen Ă„ska igĂ„r, att tala om. Men jĂ€drar vad det Ă„skade i lördags. DĂ„ var det kul att stĂ„ ute och kolla pĂ„ spektaklet. Regnade försvarliga mĂ€ngder ocksĂ„, sĂ„ till den milda grad att de varnade för översvĂ€mningar. Men idag Ă€r det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var Ă€nnu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag Ă€r i Albany, USA för tillfĂ€llet. en polare bor lĂ„ngt ner pĂ„ drottninggatan hĂ€r i stan, och han berĂ€ttade hur det hade gĂ„tt svallvĂ„gor utanför hans lĂ€genhet. Inga smĂ„ heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet FrĂ€ckt! JodĂ„, det Ă€r lite sĂ„ hĂ€r med, men svallvĂ„gor har jag inte sett Ă€nnu. NĂ€r det regnar hĂ€rborta sĂ„ vadar bilen fram i regnmassorna i alla fall och att kliva ut Ă€r inte att tĂ€nka pĂ„. âșïž Skall snart tillbaka till hotellet och klura pĂ„ om man skall köpa med sig nĂ„got skojigt frĂ„n musikgodisaffĂ€ren. Tips Ă€r vĂ€lkomna.
Memphis Postat 30 juli 2008 Postat 30 juli 2008 Men gör som jag, skaffa en totenpĂ„le och gör en regndans och ni slipper skiten.. âșïž
IDF Postat 30 juli 2008 Postat 30 juli 2008 Men gör som jag, skaffa en totenpĂ„le och gör en regndans och ni slipper skiten.. đ toteM heter det.. đ
IDF Postat 30 juli 2008 Postat 30 juli 2008 Ingen Ă„ska igĂ„r, att tala om. Men jĂ€drar vad det Ă„skade i lördags. DĂ„ var det kul att stĂ„ ute och kolla pĂ„ spektaklet. Regnade försvarliga mĂ€ngder ocksĂ„, sĂ„ till den milda grad att de varnade för översvĂ€mningar. Men idag Ă€r det hyfsat varmt och skönt igen. Men jag hörde det var Ă€nnu varmare i Sverige just nu. Skulle varit kul att vara hemma och grilla, men jag Ă€r i Albany, USA för tillfĂ€llet. en polare bor lĂ„ngt ner pĂ„ drottninggatan hĂ€r i stan, och han berĂ€ttade hur det hade gĂ„tt svallvĂ„gor utanför hans lĂ€genhet. Inga smĂ„ heller, utan en halvmeter höga som högst!! galet FrĂ€ckt! JodĂ„, det Ă€r lite sĂ„ hĂ€r med, men svallvĂ„gor har jag inte sett Ă€nnu. NĂ€r det regnar hĂ€rborta sĂ„ vadar bilen fram i regnmassorna i alla fall och att kliva ut Ă€r inte att tĂ€nka pĂ„. đ Skall snart tillbaka till hotellet och klura pĂ„ om man skall köpa med sig nĂ„got skojigt frĂ„n musikgodisaffĂ€ren. Tips Ă€r vĂ€lkomna. du behöver en bra dist! i stereo dvs. att summera en stereomix genom!
Memphis Postat 30 juli 2008 Postat 30 juli 2008 Men gör som jag, skaffa en totenpĂ„le och gör en regndans och ni slipper skiten.. đ toteM heter det.. đ DOH!! đ
KillwithSkill Postat 13 juli 2010 TrĂ„dstartare Postat 13 juli 2010 Ăntligen hör man lite Ă„ska! HĂ€r i krokarna i örebro/vĂ€rmland Ă€r det 34 grader, kvalmigt, fuktigt som i amazonas och disigt i luften blandat med Ă„skmoln! Hoppas verkligen att det brakar lös rejĂ€lt! Hur har ni andra?
debatt Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 DĂ„ Ă€r det mysigt att sitta pĂ„ balkongen med tak överhuvet, sitta med en öl och bara vĂ€nta in skĂ„despelet! DĂ€r vi bodde förut kom det in ett slags eldklot under Ă„skvĂ€dret och studsade runt pĂ„ balkongen. Min brorson stod i dörröppningen, vi andra var i vardagsrummet. Han stĂ€ngde fort som fan! đ
debatt Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 Kör med laptop med vĂ€ggström o mobilt bredband och nu verkar det vara Ă„sklĂ€ge hĂ€r igen. Kanske borde köra mobilt pĂ„ riktigt? đ
tugboat Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 I Stockholm Àr det över trettio grader men sol Àn sÄlÀnge. Det verkar ska komma hit först till kvÀllen. Tycker ocksÄ det Àr mysigt med ÄskvÀder.
alekks Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 (redigerat) DĂ€r vi bodde förut kom det in ett slags eldklot under Ă„skvĂ€dret och studsade runt pĂ„ balkongen. Min brorson stod i dörröppningen, vi andra var i vardagsrummet. Han stĂ€ngde fort som fan! đ Har varit med om en sĂ„n grej nĂ€r jag var liten ocksĂ„... lĂ€skigt och koolt ^^ Jag var typ 5 Ă„r dĂ„ eller nĂ„got, ute pĂ„ landet, i en slĂ€ktings sommarstuga. Jag hade fĂ„tt cowboy-leksaker, typ knallpulverpistol, patronbĂ€lte, sporrar och en hatt eller nĂ„got. SĂ„ kom det en massa mörka moln som jag typ hotade med min pistol och försökte skrĂ€mma ivĂ€g dem... SĂ„ gick jag in i stugan, sĂ„ precis nĂ€r jag svĂ€nger höger innanför dörren in till köket sĂ„ kommer det en sĂ„ndĂ€r eldboll och Ă„ker rakt in i sidan pĂ„ spisen som ligger precis rakt fram nĂ€r man kommer in genom dörren... Sedan dess vĂ„gar jag inte prata med molnen lĂ€ngre... Redigerat 13 juli 2010 av alekks
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.