Jump to content
Annons

Vad ska man köpa för 7000? - Beslutsångest


adorableatlast

Recommended Posts

hejsan kära vänner!

det är så att jag råkar ha 8000 över som jag är sugen på att uppdatera min studio med. problemet är att jag har beslutsångest.

jag vill ha fler in och utgångar, en vettig pre amp och en kompressor. frågan är bara vad jag bör satsa på först då jag anser att d e lika bra att köpa en ordentlig sak än 3 halvtaskiga.

just nu har jag ett m-audio audiophile 2496 - behringer ub1204. så som ni förstår vill jag uppgradera. vad ska jag satsa på? kom gärna med förslag och motivering

har kollat på bla

summit audio tla50

focusrite isa one

m-audio delta 10/10

Redigerat av adorableatlast
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla om du kan hitta någon (beg.) Focusrite Octo-pre. Där har du åtta kanaler in och ut (class A preamps) med inbyggd kompressor/limiter, och möjlighet att köra ut Adat (via expansionskort har jag för mig). Känner ett par som har denna och är helnöjda.

http://www.focusrite.com/products/platinum/octopre/

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill gärna ha en rörpreamp då jag har en bluebird. hade gärna haft lite rörvärme på det.

men focusrite octopre låter intressant

Vi har en Mindprint En-Voice i studion (lite rör och lite digitalt). Väldigt bra på både sång, bas och gitarr - och man kan få ett

ganska mättat rörsound. Funkar bra på både Neumann- och Shuremickar och annat.

Vad är en Bluebird?

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill gärna ha en rörpreamp då jag har en bluebird. hade gärna haft lite rörvärme på det.

men focusrite octopre låter intressant

Vi har en Mindprint En-Voice i studion (lite rör och lite digitalt). Väldigt bra på både sång, bas och gitarr - och man kan få ett

ganska mättat rörsound. Funkar bra på både Neumann- och Shuremickar och annat.

Vad är en Bluebird?

en bluebird är en mick

http://www.bluemic.com/modules.php?op=modl...&prod_id=13

ska kolla lite på mindprinten

Link to comment
Dela på andra sajter

Summit Audio 2BA-221 är en trevlig preamp.

Aphex 230 är också ett bra alternativ.

Toft EC-1 och Joemeek TwinQ kan också vara intressanta. Det finns ju andra sätt att färga snyggt, än att använda rör... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...