Jump to content
Annons

Markör och Edit Window


rahmjohan

Recommended Posts

Helt plötsligt har Edit Window börjat anpassa sig efter var jag placerar markören, dvs om jag sätter markören ute i kanten hoppar Edit window åt sidan så att markören hamnar i mitten. Jag finner detta irritrande och har försökt hitta någon preference-inställning som tar bort denna oönskade funktion (som alltså helt plötsligt infann sig mot min vilja!), dock utan framgång. Någon som vet hur man blir av med detta fenomen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Helt plötsligt har Edit Window börjat anpassa sig efter var jag placerar markören, dvs om jag sätter markören ute i kanten hoppar Edit window åt sidan så att markören hamnar i mitten. Jag finner detta irritrande och har försökt hitta någon preference-inställning som tar bort denna oönskade funktion (som alltså helt plötsligt infann sig mot min vilja!), dock utan framgång. Någon som vet hur man blir av med detta fenomen?

Gå in i setup - preferences - operating. Vad är förbockat under rubriken transport?

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Anders.

"Play start marker follows timeline selection" är förbockad. Jag har provat att byta dessa samt att inte ha någon förbockad. Detta verkar dock inte ha någon påverkan på mitt problem. För övrigt förstår jag inte vad ovanstående funktion gör - bockar jag av den följer ändå start marker timeline selection.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Anders.

"Play start marker follows timeline selection" är förbockad. Jag har provat att byta dessa samt att inte ha någon förbockad. Detta verkar dock inte ha någon påverkan på mitt problem. För övrigt förstår jag inte vad ovanstående funktion gör - bockar jag av den följer ändå start marker timeline selection.

Hm... skumt, jag känner igen ditt problem, tror jag stött på det någon gång, men jag kan f-n inte komma ihåg vad det va man gjorde. Måste nog fundera lite till på detta, återkommer om jag kommer på det.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...