Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena, jag håller på med rapp och skulle vara jätte tacksam om någon som kanske hållt på med de ett tag eller bara vet hur man mixar i cool edit/adobe audition!

eller någon som kanske använt cool edit/adobe audition förut men använder t.ex cubase eller ngt sådant, dom kanske kan skänka sin mixing till mig !? haha 😉

Tack på förhand !!

pejz.

Annons
Postat

Man kan inte skänka en mixning såvida man inte mixat samma ljudspår i samma låt.

Postat

En mix är inte en preset. 😄

DieHard (oregistrerad)
Postat
tjena, jag håller på med rapp och skulle vara jätte tacksam om någon som kanske hållt på med de ett tag eller bara vet hur man mixar i cool edit/adobe audition!

eller någon som kanske använt cool edit/adobe audition förut men använder t.ex cubase eller ngt sådant, dom kanske kan skänka sin mixing till mig !? haha 😄

Tack på förhand !!

pejz.

Om det var så enkelt så skulle knappast det här forumet existera. Du får helt enkelt lära dig.

Postat

Nu får ni lugna ner er grabbar.. klart det finns färdiga mix-presets till Adobe Audition..

Har en polare som kör den och senast jag kollade fanns där MaXX Marteen I och II, IwannaBpro ( Läs: Radio EDIT!! ) och Bruces_IN_Swedien ( varmt och krämigt, lite vintage m.a.o.) sen fanns det några till men dem kommer man inte alls lika långt med som dessa tre..

drloop (oregistrerad)
Postat
sen fanns det några till men dem kommer man inte alls lika långt med som dessa tre..

Vad pratar du om , För Rapp är ju Iamtimbo och Ijustblazin asbra...

Jo men dessa ingår inte i grundpaketet utan dessa får man när man registrerar sin produkt.

Postat
sen fanns det några till men dem kommer man inte alls lika långt med som dessa tre..

Vad pratar du om , För Rapp är ju Iamtimbo och Ijustblazin asbra...

Aha.. the Golden Hype Series ja, har hört talas om den... men polaren rapar inte så han väl inte skaffat dem av den anledningen..

Har däremot hört lösa rykten om att det fanns ett gammalt bonuspreset för version 1.21b.. (eller var det 1.22? blir väldigt osäker nu..) som "enligt insatta" skulle låtit väldigt bra: Gimme_TwoPak_of_THIZZ och det var den som gav upphov till den senare tweakade varianten ( i Heavvy Dude Serien: To_Pak_it_UP! ( men att den inte var riktigt "legitim")..

men vad vet jag.. jag rapar inte heller så ofta

Postat

Sorry att vi är sådana smärtor i din bak och att vi tramsat bort din tråd!

..men vad är det för fel på gamla hederliga Google? Jag hittade massor med relevanta länkar för att lära sig mer om programmet om man har svårt att ta till sig terminologi i skriven form.

och det tog bara 3 sekunder..

Google är fantastiskt!

Lycka till om du fortfarande läser tråden.

DieHard (oregistrerad)
Postat

..men vad är det för fel på gamla hederliga Google? Jag hittade massor med relevanta länkar för att lära sig mer om programmet om man har svårt att ta till sig terminologi i skriven form.

Google är fantastiskt!

Ja men du vet väl hur det är här? Vissa är allt för lata att läsa manualen eller ens googla.

Postat

Google är fantastiskt!

Ja men du vet väl hur det är här? Vissa är allt för lata att läsa manualen eller ens googla.

.. Ja, visst är det lite som puréad barnmat från Findus, men småbarn måste få i sig näring hursomhelst.. sen att de skiter på mattan iallafall är en annan sak..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.