Jump to content
Annons

Reason-refills - 80-talssyntar


mq4

Recommended Posts

Hallå!

Jag letar efter gratis Reason-refills, som är exakta kopior av patchar från klassiska 80-talssyntar, till exempel Korg M1, Yamaha DX7, Roland D-50, osv.

Redigerat av mq4
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

DX-syntarna använder FM-syntes som du kan programmera upp i Thor.

Har du programmerat en DX7:a eller FM-synt tidigare? Eller är det mer att du vill hitta "klassiska ljud" färdiga att användas?

M1:ans syntes är samplingsbaserad så i det fallet kan vi glömma Thor och fokusera på NNXT istället. På nätet går det att hitta välsamplade vågformer från den vare sig det är pianon, pads eller bambuflöjter - men nån specifik refill har jag inte sett.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ägde en DX-7 länge sedan, och jag minns att jag lärde mig att programmera den, men jag tror inte att jag skulle klara det i dag. Det jag är ute efter är helt enkelt klassiska presets från 80-talssyntar, som kan skapa det klassiska 80-talssoundet.

Till exempel hittade jag en refill med Roland D-50-presets.

Vad är det om DX-7 som behandlas i senaste Studio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man läser nog artikeln olika beroende på hur insatt man är i syntprogrammering.

Antingen ser du hur Thors 3 oscillatorer funkar som den 6-operators synt den kan bli, och kan börja "översätta" DX7 presets.

...eller så kan man bara följa guiden utan större eftertankar, steg för steg för att vrida ihop ett enkelt balladpiano.

Link to comment
Dela på andra sajter

här är två olika ställen som jag har tömt på alla gratisrefills.

här finns allt mellan himmel o jordfästning, typ ms20, monopoly, waldorf, juno, jupiter 6 m.m. m.m.

så alla reasonägare rekomederas varmt att gå in på följande adresser o götta sönder sej bland dilikatessena

delar vi med oss här på forumet så blir allting mycket bättre vetnila??

http://www.reasonbanks.com/downloads.html

http://www.propellerheads.se/download/refi...ReFillType=Free

________________________________________________________________

besök mitt ettkus tvåkus trekus fyrkus femkus sexkus SJUKHUS!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...