Jump to content
Annons

Recommended Posts

tps (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har införskaffat mig en sprillans ny Yamaha 01v96 VCM mixer, med ett 16 adat-kort i sloten.

Sen har jag även köpt ett begagnat Hammerfall DIGI9636/52 ljud-kort.

Använder Cubase sx 3(vet inte varför jag inte bytt till pro tools... men kan cubase så bra... så de väl därför kanske)

Har kopplat allt nu ikväll och lekt lite, och det ser ut som det lirar. Har inte hunnit kolla allt men...

Men nu till min fråga:

Vart kan jag hitta info om hur jag ska ställa in saker i dator och i cubase för att få

ut så mycket som möjligt av det?

Eller någon som har andra bra tips om cubase+hammerfall+01v96?

Tack på förhand!

//Björn

Annons
Postat

Vad är det du vill ställa? Alla inställningar som finns att göra i datorn finns egentligen för kontrollpanelen för kortet och sen är väl resten kopplat med ADAT va? Sen är det bara att jobba med bordet så det står härliga till.

Postat
  tps sa:
Hej!

Jag har införskaffat mig en sprillans ny Yamaha 01v96 VCM mixer, med ett 16 adat-kort i sloten.

Sen har jag även köpt ett begagnat Hammerfall DIGI9636/52 ljud-kort.

Använder Cubase sx 3(vet inte varför jag inte bytt till pro tools... men kan cubase så bra... så de väl därför kanske)

Har kopplat allt nu ikväll och lekt lite, och det ser ut som det lirar. Har inte hunnit kolla allt men...

Men nu till min fråga:

Vart kan jag hitta info om hur jag ska ställa in saker i dator och i cubase för att få

ut så mycket som möjligt av det?

Eller någon som har andra bra tips om cubase+hammerfall+01v96?

Tack på förhand!

//Björn

Hade ett 03D mixerbord som man tryckte på "DIO" knappen långt uppe till vänster på frontpanelen. Där kunde man senare välja vilka kanaler man ville "dumpa" in via ADAT. Synkade upp mitt dåvarande Hammerfall HDSP9652 via ADAT och lät det styra masterklockan och sedan valde jag in ljudkortet i Logic med dess olika kanaler. Vet inte hur man gör samma sak i Cubase men det finns säkert någon annan här som kan hjälpa dig 😳

tps (oregistrerad)
Postat
  saverman sa:
Vad är det du vill ställa? Alla inställningar som finns att göra i datorn finns egentligen för kontrollpanelen för kortet och sen är väl resten kopplat med ADAT va? Sen är det bara att jobba med bordet så det står härliga till.

Det är helt korrekt. Tänkte bara om det fanns lite tipp och tricks.

Men allting lirar nu. Har suttit och pillar lite små inställningar, så nu jävlar!

Tackar för svaren!

MVH//björn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.