Jump to content
Annons

Hur tar man bort en fil?


Pigfeeder (oregistrerad)

Recommended Posts

Pigfeeder (oregistrerad)

Ladda hem en installationsfil och nu gĂ„r det inte att ta bort den. Det stĂ„r: "Åtkomst nekad. KĂ€llfilen anvĂ€nds eventuellt redan."

Hur ska jag göra för att ta bort den?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Formatera disken.

SkĂ€mt o sido, den Ă€r förmodligen bara i bruk av nĂ„got program eller nĂ„gon service som Ă€r igĂ„ng. StĂ€ng alla program, och prova igen. Funkar inte det, boota om som Lasse skriver, och prova igen. Funkar inte det heller, starta i safe-mode och prova igen. Funkar inte det heller, hör av dig igen. 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Som sagt, prova stÀnga alla programmen och avinstallera, funkar inte det, sÄ kör ctrl+alt+del......och avsluta eventuella aktiviteter som du vet inte behövs.....kanske hittar du till och med en aktivitet som namnmÀssigt stÀmmer överens med den installerade "filen".....nÀr du avslutat allt dylikt, prova avinstallera igen.....dÄ borde det funka.

gör det itne det vet jag iten vad du skall göra....det har nĂ€mligen alltid funkat för mig! 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad det nu Ă€n var för .exe-fil du tog hem och klickade pĂ„, sĂ„ har det troligen lagt sig i autostarten. Ta bort det frĂ„n autostarten, eller stĂ€ng av det med Ctrl, Alt, Delete som Mr Keys sĂ€ger (om du kör 98/ME vill sĂ€ga). Sen ska du kunna avinstallera det och ta bort filen. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad det nu Àn var för .exe-fil du tog hem och klickade pÄ, sÄ har det troligen lagt sig i autostarten.

Eller i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run eller nĂ„gon annanstans eller inte alls... đŸ˜±

Iden att ge en person en lÀnk till en registernyckel dÀr autostartsprogram sparas nÀr personen ifrÄga inte vet hur man tar bort en fil som anvÀnds ser jag inte riktigt poÀngen med.

Kör du XP? Tryck pÄ startmenyn->Kör och skriv in msconfig

Fliken lÀngst till höger heter autostart och dÀr sparas alla autostartinstÀllningar, autostartmappen, registret och det som eventuellet finns i win.ini filen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad det nu Àn var för .exe-fil du tog hem och klickade pÄ, sÄ har det troligen lagt sig i autostarten.

Eller i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run eller nĂ„gon annanstans eller inte alls... 😉

Iden att ge en person en lÀnk till en registernyckel dÀr autostartsprogram sparas nÀr personen ifrÄga inte vet hur man tar bort en fil som anvÀnds ser jag inte riktigt poÀngen med.

Kör du XP? Tryck pÄ startmenyn->Kör och skriv in msconfig

Fliken lÀngst till höger heter autostart och dÀr sparas alla autostartinstÀllningar, autostartmappen, registret och det som eventuellet finns i win.ini filen.

Jag var lite ironisk. Stackarn fĂ„r ju sĂ„ mĂ„nga tips att han vet vĂ€l varken ut eller in. đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...