kojdavid (oregistrerad) Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Hallå! Jag har för mer än en vecka sedan beställt grejer från Thomann.de för 23 000 men dem vägrar skicka mina grejer, någon som blivigt blåst av dem? börjar bli riktigt orolig nu! :S Mvh David
DrHans Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Thomann är ju en otroligt stor och erkänd butik. Jag skulle inte vara det minsta orolig för att bli blåst av dem. Ring dem istället.
Johan Royen Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Thomann är såpass stora och väletablerade att jag finner det osannolikt att de skulle försöka blåsa dig på 23 000. Vet dock att det kan ta ett tag för grejerna att komma fram. Du har inget kolli-id så att du kan se var paketet befinner sig? Annars rekommenderar jag att du tar kontakt med Thomann och ser ifall något är fel.
bonzo Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 men dem vägrar skicka mina grejer Betyder det att du har haft kontakt med dom, och att dom inte vill kännas vid din beställning, eller betyder det att du inte har hört något sen du beställde? Har pengarna dragits från ditt konto?
maart (oregistrerad) Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Har du fått någon inloggningskod? I så fall bör du kunna se orderstatus om du loggar in. Om du betalar direkt med betalkort behöver du dessutom "bekräfta" ordern genom att maila en bild på ditt betalkort + leg, men om du behöver det ska du få mail om det. Håller med de andra om att det verkar välidgt osannolikt att de blåst dig på pengarna
Umemagnus Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 För mig tog det tre veckor innan mitt ljudkort kom, men det var runt jultid... Tror som sagt inte att du behöver vara orolig över att dom blåst dig.
DieHard (oregistrerad) Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Behöver inte vara orolig. Thomann är som sagt var seriösa. Det kan ju vara posten som strular. Men om du inte har fått bekräftelse på att varan/varorna är skickade har beställningen inte skickats än. Som sagt var ta kontakt med dem. Jag har aldrig haft nåt problem med dem.
kojdavid (oregistrerad) Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Behöver inte vara orolig. Thomann är som sagt var seriösa. Det kan ju vara posten som strular. Men om du inte har fått bekräftelse på att varan/varorna är skickade har beställningen inte skickats än. Som sagt var ta kontakt med dem. Jag har aldrig haft nåt problem med dem. Så här e det, jag har betalat med E-Kort (virtuellt bankkort), och jag har scannat in o skickat bild på ID kort o bankkort, men eftersom jag körde ekort så stämmer inte siffrorna på kortet! och dom har inte skickat mitt paket! :S otroligt jobbigt!!
trombonisten Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Det låter som strul i kommunikationen er emellan. Blåst är du inte på några pengar. Thomann är pålitliga. Och förutom det så kan du kräva kreditkortsföretaget, regelverket för betalning med kreditkort är mycket tydligt så att det gäller för säljande butik att bevisa att man skickat varorna (alternativt inte betala räkningen om du har en sån). Problemet om pengarna dragits från ditt konto är att det kan ta lite tid innan de kommer tillbaka, men tillbaka kommer de. Men det kan vara thomann som tror att du vill blåsa dem - inte alldeles ovanligt med skurkar. Så maila igen och fråga vad du skall göra för att affären skall bli av. Ge ditt telefonnummer så kan de ringa upp, jag tror de har någon eller några som pratar svenska. Annars är det fler som kan engelska och riktigt många som kan tyska. Gunnar
maart (oregistrerad) Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Så här e det, jag har betalat med E-Kort (virtuellt bankkort), och jag har scannat in o skickat bild på ID kort o bankkort, men eftersom jag körde ekort så stämmer inte siffrorna på kortet! och dom har inte skickat mitt paket! :S otroligt jobbigt!! jag betalade också med E-kort en gång och när mailet där det stod att de ville ha en kopia av betalkortet och id kom hade jag såklart stängt fönstret med det virtuella kortet. jag gick då in och tog en skärmdump över historiska händelser eller vad det heter på mitt e-kort (där står bl.a. belopp och kortnummer) och skickade iväg till dem och förklarade hur det låg till. Så ta det bara lugnt.
Exil Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 (redigerat) Så här e det, jag har betalat med E-Kort (virtuellt bankkort), och jag har scannat in o skickat bild på ID kort o bankkort, men eftersom jag körde ekort så stämmer inte siffrorna på kortet! och dom har inte skickat mitt paket! :S otroligt jobbigt!! jag betalade också med E-kort en gång och när mailet där det stod att de ville ha en kopia av betalkortet och id kom hade jag såklart stängt fönstret med det virtuella kortet. jag gick då in och tog en skärmdump över historiska händelser eller vad det heter på mitt e-kort (där står bl.a. belopp och kortnummer) och skickade iväg till dem och förklarade hur det låg till. Så ta det bara lugnt. Jag har gjort precis samma sak en gång. Minns inte om det var på Thomann dock, men någon webbutik var det. Så kolla om det går bra att ta en skärmdump över dina kontohändelser så löser sig nog allt! Redigerat 10 juni 2008 av Exil
bakke Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Så här e det, jag har betalat med E-Kort (virtuellt bankkort), och jag har scannat in o skickat bild på ID kort o bankkort, men eftersom jag körde ekort så stämmer inte siffrorna på kortet! och dom har inte skickat mitt paket! :S otroligt jobbigt!! jag betalade också med E-kort en gång och när mailet där det stod att de ville ha en kopia av betalkortet och id kom hade jag såklart stängt fönstret med det virtuella kortet. jag gick då in och tog en skärmdump över historiska händelser eller vad det heter på mitt e-kort (där står bl.a. belopp och kortnummer) och skickade iväg till dem och förklarade hur det låg till. Så ta det bara lugnt. OT, men jag måste fråga. Hur stora belopp har det rört sig om när dom vill att man ska skicka en kopia av kortet? Jag har handlat prylar från Thomann några gånger (inga stora summor, 2000 - 3000 kronor per beställning) men jag har aldrig behövt göra det.
kojdavid (oregistrerad) Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Det låter som strul i kommunikationen er emellan. Blåst är du inte på några pengar. Thomann är pålitliga. Och förutom det så kan du kräva kreditkortsföretaget, regelverket för betalning med kreditkort är mycket tydligt så att det gäller för säljande butik att bevisa att man skickat varorna (alternativt inte betala räkningen om du har en sån). Problemet om pengarna dragits från ditt konto är att det kan ta lite tid innan de kommer tillbaka, men tillbaka kommer de. Men det kan vara thomann som tror att du vill blåsa dem - inte alldeles ovanligt med skurkar. Så maila igen och fråga vad du skall göra för att affären skall bli av. Ge ditt telefonnummer så kan de ringa upp, jag tror de har någon eller några som pratar svenska. Annars är det fler som kan engelska och riktigt många som kan tyska. Gunnar Nu verkar allt ha löst sig och dom ska skicka.. dom fick kolla upp mitt telefon nummer! :S jobbigaste jag vart med om detta..
maart (oregistrerad) Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 OT, men jag måste fråga. Hur stora belopp har det rört sig om när dom vill att man ska skicka en kopia av kortet? Jag har handlat prylar från Thomann några gånger (inga stora summor, 2000 - 3000 kronor per beställning) men jag har aldrig behövt göra det. jag har handlat därifrån två gånger, en gång var vi några som gick ihop och beställde grejor för drygt 30.000:- och en gång beställde jag för drygt 7000:- och båda gångerna har vi/jag behövt skicka kopior. mer än så vet jag tyvärr inte.
S2L Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 Varje gång jag handlat för mer än 6000-7000 SEK så har de krävt ID + VISA-kopia.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.