Jump to content
Annons

Inget bibliotek i Nexus


VilhelmI

Recommended Posts

Jag har ett problem (rookie som jag är) med en av mina AU-pluggar Nexus.

När jag öppnar Nexus från mitt Logic 8 säger det bara:

NEXUS CRITICAL ERROR

Couldn`t find the content.

Please locate the file "0TestTone.nxs" manually

Och varje gång jag gör det (alltså lokaliserar den filen9 kommer Nexus upp utan bibliotek.

Vad gör jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Jag har ett problem (rookie som jag är) med en av mina AU-pluggar Nexus.

När jag öppnar Nexus från mitt Logic 8 säger det bara:

NEXUS CRITICAL ERROR

Couldn`t find the content.

Please locate the file "0TestTone.nxs" manually

Och varje gång jag gör det (alltså lokaliserar den filen9 kommer Nexus upp utan bibliotek.

Vad gör jag fel?

Du har antagligen inget bibliotek. Kolla om du har nån Presets mapp där du installerat Nexus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett problem (rookie som jag är) med en av mina AU-pluggar Nexus.

När jag öppnar Nexus från mitt Logic 8 säger det bara:

NEXUS CRITICAL ERROR

Couldn`t find the content.

Please locate the file "0TestTone.nxs" manually

Och varje gång jag gör det (alltså lokaliserar den filen9 kommer Nexus upp utan bibliotek.

Vad gör jag fel?

Du har antagligen inget bibliotek. Kolla om du har nån Presets mapp där du installerat Nexus.

Jo, jag hittade biblioteket med presetsen och samplingarna, men jag vet inte var jag ska lägga dem för att biblioteket ska fungera 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Jag har ett problem (rookie som jag är) med en av mina AU-pluggar Nexus.

När jag öppnar Nexus från mitt Logic 8 säger det bara:

NEXUS CRITICAL ERROR

Couldn`t find the content.

Please locate the file "0TestTone.nxs" manually

Och varje gång jag gör det (alltså lokaliserar den filen9 kommer Nexus upp utan bibliotek.

Vad gör jag fel?

Du har antagligen inget bibliotek. Kolla om du har nån Presets mapp där du installerat Nexus.

Jo, jag hittade biblioteket med presetsen och samplingarna, men jag vet inte var jag ska lägga dem för att biblioteket ska fungera 😛

DU MÅSTE SÄGA TILL MIG HUR DU FIXADE DET ! har samma problem, tack på förhand ! 😉 ha det gött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej base, det har inget med olaglighet att göra, alla Nexus kan tappa testtonen som Nexus använder för att guida sig till samplingarna. När du får upp dialogrutan om Can't find test tone, leta upp den i huvudbiblioteket; inget av dina expansionsmappar alltså.

exempel: C:\Program Files\Nexus_Content\Samples\Rom\0TestTone.nxs. Sedan hittar Nexus alltihop.

Du har säkert också en originalmapp som heter Samples. Där finns alltid mappen Rom. I den finns 0TestTone.nxs

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

så ja.. där har vi lösningen till windows ! någon som har lösningen till mac?

jag vet INGENTING om nexus, men läste att jag måste ladda hem alla ljuden sen också, eller är jag helt ute och cyklar?

eller får jag alla ljuden, dvs Leadsen, padsen, basarna osv när jag hittar "0TestTone.nxs" ?

tacksam för svar ! 🙂 / Niclas

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
så ja.. där har vi lösningen till windows ! någon som har lösningen till mac?

jag vet INGENTING om nexus, men läste att jag måste ladda hem alla ljuden sen också, eller är jag helt ute och cyklar?

eller får jag alla ljuden, dvs Leadsen, padsen, basarna osv när jag hittar "0TestTone.nxs" ?

tacksam för svar ! 🙂 / Niclas

Hrm, ladda hem... finns inte ljuden på installationsskivan?

Link to comment
Dela på andra sajter

så ja.. där har vi lösningen till windows ! någon som har lösningen till mac?

jag vet INGENTING om nexus, men läste att jag måste ladda hem alla ljuden sen också, eller är jag helt ute och cyklar?

eller får jag alla ljuden, dvs Leadsen, padsen, basarna osv när jag hittar "0TestTone.nxs" ?

tacksam för svar ! 😉 / Niclas

Vid något tillfälle skall du tidigare ha laddat in ljuden till din hårddisk. Om du inte har gjort det har du aldrig kunnat höra någonting från din Nexus. Men svaret är detsamma; hittar du 0TestTone.nxs hittar du alla Nexusljud som finns på hårddisken. Annars måste du ju först föra över alla .nxs-filer du har till en mapp på hårddisken. i Windows hittar du 0TestTone.nxs i Samples/Rom/0TestTone.nxs. Använd Windows' sökfunktion om du inte vet var dina mappar Samples/Rom ligger. Eller sök efter själva filen 0TestTone.nxs. Men den måste ligga i Samples/Rom.

Link to comment
Dela på andra sajter

så ja.. där har vi lösningen till windows ! någon som har lösningen till mac?

jag vet INGENTING om nexus, men läste att jag måste ladda hem alla ljuden sen också, eller är jag helt ute och cyklar?

eller får jag alla ljuden, dvs Leadsen, padsen, basarna osv när jag hittar "0TestTone.nxs" ?

tacksam för svar ! 😉 / Niclas

Vid något tillfälle skall du tidigare ha laddat in ljuden till din hårddisk. Om du inte har gjort det har du aldrig kunnat höra någonting från din Nexus. Men svaret är detsamma; hittar du 0TestTone.nxs hittar du alla Nexusljud som finns på hårddisken. Annars måste du ju först föra över alla .nxs-filer du har till en mapp på hårddisken. i Windows hittar du 0TestTone.nxs i Samples/Rom/0TestTone.nxs. Använd Windows' sökfunktion om du inte vet var dina mappar Samples/Rom ligger. Eller sök efter själva filen 0TestTone.nxs. Men den måste ligga i Samples/Rom.

tack ! Jag läste i instruktions-papprena och läste era svar, jag fixade det 😛 tack åter igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...