KillenKallasJohan (oregistrerad) Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Är det någon som vet någon bra virtuell synt som har "Gyllene Tider Synth"-Ljud, jag tänker på - "När vi två blir en" & "Jag går och fiskar" 😉
Lars XLN Audio Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Menar du orgelljudet? Det är en Farfisa-orgel om jag minns rätt. Borde ju finnas i t ex NI's B4.
SadamJR Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Sent men välment. Det verkar som om nästan alla som gör orgel plugins siktar in sig på hammond b4, men det här är ett undantag. Morphiza härmar sextiotalets transistororglar och har några bra ljud om man bara kopplar ur det direkt underliga reverbet. Finns på http://krakli.wordpress.com/krakli-free-synths/. Mycket nöje om du fortfarande lever. SJR
sixties Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 visst är det orgeln nr.1 farfisa som GT använder. B4 har både farfisa och Vox ljud ( en annan bra 60-tals orgel) det finns en gratis orgel vst som heter phibes som låter rätt ok. Phibes + några andra orglar HÄR!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.