Xipe Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 (redigerat) Halloj, 30 Ă„r, östgöte bosatt i Visby men pĂ„ vĂ€g till Stockholm och/eller USA (NJ). Har spelat elgitarr och skrivit musik sedan 1994, men aldrig tagit det pĂ„ sĂ„dant allvar att jag spelat in nĂ„got seriöst eller försökt fĂ„tt min musik publicerad/sĂ„ld. Ăr inte direkt vĂ€rldsbĂ€st pĂ„ detta med att spela gitarr, speciellt inte solo- och de teoretiska bitarna, men rĂ€tt vass pĂ„ riffandet. Efter 3 Ă„r pĂ„ Gotland sĂ„ har jag dock sagt upp min anstĂ€llning för att söka mig till sĂ€llare jaktmarker jobbmĂ€ssigt, och i samband med det sĂ„ kĂ€ndes det vettigt att ta tag i musiken pĂ„ lite mer allvar - har dĂ€rför införskaffat nytt ljudkort och ett par studiomonitorer idag (Phonic P8A; pĂ„ nĂ„got magiskt vis sĂ„ lĂ€r jag mig sĂ€kert att mixa och producera nu ). KĂ€nns bra! Har ett tjugotal fĂ€rdiga lĂ„tar, ett hundratal som inte Ă€r fĂ€rdiga och ytterligare ett par hundra oanvĂ€nda riff, melodier och passager; sĂ„ jag ser fram emot att arbeta mig fram till en vettig demo under de kommande 6-12 mĂ„naderna. Har massor att lĂ€ra mig om inspelning, mixning och produktion dock, dĂ„ jag tidigare mest spelat in saker mest för att minnas dem (produktionsvĂ€rde = 0). Spelar och lyssnar helst pĂ„ rock, metal och thrash; och om jag tar mig till Stockholm inom en snar framtid (2-4 mĂ„nader) sĂ„ vore det vĂ€l f.ö. inte helt fel att hitta lite folk att repa med... Redigerat 26 oktober 2004 av Xipe
insolitus Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Tjenare!! đ Hoppas du hittar vad du letar efter hĂ€r!
Neko Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 VÀlkommen hit och hoppas du kommer trivas bra hÀr!
Ken KÀngström Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Tjenare tjenare... Alltis lika kul med metal folk hÀr =).
brojd Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 InstĂ€mmer i ovanst. LĂ€gg gĂ€rna upp eget material sĂ„ vi fĂ„r lyssna, (lite trash sĂ„hĂ€r pĂ„ tisdagskvĂ€llen Ă€r ju sĂ€llan fel) đ
Xipe Postat 26 oktober 2004 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2004 (redigerat) InstĂ€mmer i ovanst. LĂ€gg gĂ€rna upp eget material sĂ„ vi fĂ„r lyssna, (lite trash sĂ„hĂ€r pĂ„ tisdagskvĂ€llen Ă€r ju sĂ€llan fel) đ Haha. Ja, som sagt sĂ„ spelar jag mest in för att komma ihĂ„g riffen och melodierna jag kommer pĂ„... đ Och de bĂ€sta riffen sparar jag pĂ„ tills de Ă€r en del av hela lĂ„tar, men ni kommer nog fĂ„ ta del av mixnings- och produceringsprocessen. PS - Zakk regerar. Redigerat 27 oktober 2004 av Xipe
brojd Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 SÄdÀrja, lite dist att mjuka upp öronen med innan sÀnglÀge! LÀt bra det dÀr.. (svÄrt att bilda sig en uppfattning med sÄpass lite arr och melodier, men riffen var bra.. vill gÀrna höra nÄgot lite mer komplett nÀr du spelat in nÄgot i framtiden)
Lundin Postat 27 oktober 2004 Postat 27 oktober 2004 VĂ€lkommen hit till zyberspejs ..o vĂ€lkommen till Stockholm om du tar steget ( o inte kliver snett och hamnar i NJ đ )
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.